Skal du ta svineinfluensa-vaksinen?

Svineinfluensa   29 stemmer

1. 1. Skal du vaksinere deg?

• Ja
      4
    • Nei
      17
    • Kanskje
      8
  2. 2. Er du redd for svineinfluensa-smitte?

• Ja
      4
    • Nei
      22

Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.

15 innlegg i emnet

Skrevet

Mange har vel tenkt tanken på hva som kan skje om man blir smittet av svineinfluesa, og konsekvensene kan variere fra person til person. Media kommer støtt og stadig med meldinger om at epidemien har brutt ut flere steder i landet, og at noen dør av det. Man har nå fått valget om å vaksinere seg, så skal du benytte deg av den muligheten? Skriv gjerne begrunnelse for ditt valg også.

Vaksinen har også blitt påvist å ha uheldige konsekvenser for noen, så undertegnede har planer om å avvente litt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har også tenkt å sitte litt på sidelinjen når det gjelder vaksinen, akkurat fordi den kan ha uheldige konsekvenser.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvis man ikke skal reise til utlandet og man vasker hendene ofte, og prøver å ungå personer man vet er smittet, bør det ikke være nødvendig med vaksine.

Hvis man skal reise til england bør man ta vaksine, siden det er større sansynlig å bli smittet der.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg ligger her smittet........

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Som LMH1 sier så er god hygiene alfa omega.

Etter hva jeg har fått med meg, så tar vanlig influensa livet ta flere mennesker årlig enn hva svineinfluensaen har gjort hittil, så jeg er foreløpig avventende med en vaksine.

Nå høres førovrig LMH1 minst like farlig ut som AH1N1.. :P

:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg tenkte å hoppe i det å bli vaksinert....tror jeg :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har ingen planer om å vaksinere meg.

Jeg har ikke hatt influensa eller andre sykdommer på det jeg vet, med unntak av et mageherjende virus rett før jul i fjor. Ut ifra det så har jeg vel konkludert med at immunforsvaret mitt er bra oppegående og sterkt.

Jeg stoler på immunforsvaret mitt og god hygiene som LMH1 og Martin Aleksander nevner, så får en satse på at det holder :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Nå høres førovrig LMH1 minst like farlig ut som AH1N1.. :P

:)

Hehe (et virus kunne også ha het "KongKlykken" oppkalt etter "konge" og etternavnet "Klykken"

Jeg er ikke farlig, sammenlignet med et pc virus. Eller svineinfluesa,

Om alle folk hadde fornuft med hygene og generielt forsiktighet med kontakt med dyr og mennesker kunne vi slippet mye av problemene. Og helle valgt å ha ferie i norge og sverige enn å dra til utlandet for å få med seg bakteriene ville mye av problemene forsvinnet.

Og om alle datamaskiner hadde brukt linux eller unix basert system (mac OSX) kunne mange av virusene for maskinene blitt borte.

Fordel også med et oppdatert antivirus program.

Endret av LMH1
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg kommer ikke til å ta vaksinen, både med tanke på at jeg ikke er redd for sykdommen, og pga bieffektene som kan oppstå.

LMH1: Er vel litt kortsynt å si at virusproblemer hadde forsvunnet hvis folk hadde gått over til unix/linux systemer, folk hadde bare lagd fler virus til disse systemene ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har allerede hatt Svineinfluensa.

Det går for tregt, så staten vil antakeligvis tape masse penger.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Staten er ut etter penge og ikke folke som blir syk av Svineinfluensa. :huh:

Edit: Når en av de Nordmann er dø av Svineinfluensa, så Staten tjene penger.. :blink:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Staten er ut etter penge og ikke folke som blir syk av Svineinfluensa. :huh:

Edit: Når en av de Nordmann er dø av Svineinfluensa, så Staten tjene penger.. :blink:

Tror ikke staten tjener på folk dør, eller blir syke av svineinfluensa.

Men ikke stor nødvendig med en del medisiner, om man ikke drar til utlandet, eller er ekstra forsiktig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Skal ikke ta vaksine, da jeg har hatt svineinfluensa.

En positiv ting som er resultat av svineinfluensaen, er at folk har blitt flinkere til å vaske hendene.

Dette har medfør en nedgang i sykdommer som skyldes renslighet. Diare, forkjølelse ol.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg er faktisk enda veldig usikker på om jeg skal ta den, men har jobb innen helsevesenet, så jeg blir kanskje nødt/tvunget til å ta den. Man blir jo så usikker på alle media oppslagene, en dag er det noe, mens en annen dag noe helt annet igjen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive