Treig pålogning hos domenebrukere

2 innlegg i emnet

Skrevet

Har kommet over et merkelig problem hos mine domene brukere, domene er i server 2003 og klientene er i vista og xp, mot bruker grupper kjører jeg Roaming profile, også skrivebord kjøres over til server.

Proplemet er at etter at brukeren logger seg på nettverket går et alt i fra 10 minutter til en halv time før brukeren kan se alle ikoner og jobbe som nomalt. under denne "frysningen" kan jeg ikke se at maskinen jobber sånn serlig "lite blinkene arbeidslys". Etter en samtale med en som kan GPO osv sa personen følgene.

som regel så kommer det av at det finnes program som lager en cachefil, og så caches den til server. Dette bruker å foresake at profilene bruker sinnsykt lang tid på å laste.. og avslutte.. Så du må finne ut hvilket program som kan foresake dette og slå på "local cache"

Jeg øsnker å fjerne Roaming for å se om dette løser treghets problemet, men jeg må vist aktivere "local cache" i GPO.

Jar ikke vert borti denne funksjonen før, noen som speede meg opp.

Takker for all hjelp på forhånd.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det kan jo og skyldes litt feil config i DNS oppsettet eller andre nettverkinnstillinger.

En mulig måte å feilsøke på, er å lage en ny dummy bruker og teste pålogging mot AD (uten noe mer innstilliinger), så teste med å legge til roaming profiles, så legge GPO'er osv. Altså starte med en rimelig blank brukerkonto og så legge på mer og mer ettehvert, så du finner synderen. Og du har vel noen virtuelle testklienter vel?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive