antivirus pro 2010/malware

7 innlegg i emnet

Skrevet

Jeg har fått "antivirus pro 2010" inn på maskinen min, mener og tror at dette er et trojanprogram/orm. Har ingen aning om hvor jeg kan ha fått det fra. Har googla litt og fått mange treff på programmer som påstår at de kan fjerne dette for meg, men er disse til å stole på.

Er det noen som kan hjelpe meg med et gratisprogram som kan fjerne dette for meg. Avast far funnet mistenkelige filer og bedt om å skanne, den finner endel filer i win32 mappene, men klarer ikke å reparere dem eller flytte dem til kiste, ei heller å slette dem.

Er det noen som kan hjelpe meg litt her

PS: Beklager om jeg har utrykkt meg mangelfullt eller uklart

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Her er hjelpen nærmere enn du tror ;)

Hvis du følger stegene som står i linken over posten din, altså Logganalyse på 1-2-3 så vil du kunne få hjelp etter at du har postet loggene dine her på forumet :)

Endret av J.T.
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takk for god hjelp, brukte metoden til Winfs, og det ser ut som det har fiksa problemet mitt. Tror kanskje jeg skal vente et par dager for å se om jeg er sikker, kommer tilbake med opplysninger om det fortsatt funker da. Anyways, Takk for alle svar og tips :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Et lite tips: Om du kjører Ccleaner og Malwarebytes AntiMalware, så er ikke dette programmer som skader pc'n, men tvert imot hjelper til å rydde opp og evt. avdekke annet muffens som kanskje ligger der også.

Og kjøre gjennom logganalysen er ikke dumt innimellom :)

Derimot ComboFix trenger du ikke å kjøre med mindre det blir funnet noe av Malwarebytes :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takk for god hjelp, brukte metoden til Winfs, og det ser ut som det har fiksa problemet mitt. Tror kanskje jeg skal vente et par dager for å se om jeg er sikker, kommer tilbake med opplysninger om det fortsatt funker da. Anyways, Takk for alle svar og tips :D

Hei Idunk,

et det løst problemer?? :blink:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

http://www.2-spyware.com/remove-antivirus-pro-2010.html

Siden gir deg adware / popups med tracker cookie, FYI.

Andre linken din er helt ok, men begge never da Malwarebytes. Det er da ingen skade for og ta en scan med den etterpå, og se om infeksjonen er fjernet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive