Problemer med å koble til trådløsrouter

9 innlegg i emnet

Skrevet

Har problemer med at de maskinene i huset som benytter trådløstnett og mobil telefonen min til tider har problemer med å koble til routeren, og komme på nett. For å komme innpå må man ta strømmen på routeren igjen. Er siste firmware innpå routeren.

Legger med ett bilde av trådløse innstillingene (screenshot) Noen som ser noe jeg burde stillet om på?

router.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Selv har jeg denne og har channel width på andre valget uten om jeg vet om dette har noe å si.

Det jeg hadde problem med var at jeg konstant datt ut og vanskelig å koble til igjen - dette løste jeg via å slå av "Wi-Fi Protected Setup" under avansert fanen. Tror denne står på som standard og var altså det som ødela for mitt nett å virke som det skulle - stabilt som bare det etter denne ble avslått

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Selv har jeg denne og har channel width på andre valget uten om jeg vet om dette har noe å si.

Det jeg hadde problem med var at jeg konstant datt ut og vanskelig å koble til igjen - dette løste jeg via å slå av "Wi-Fi Protected Setup" under avansert fanen. Tror denne står på som standard og var altså det som ødela for mitt nett å virke som det skulle - stabilt som bare det etter denne ble avslått

Takk for svar.

Har snoket rundt på routeren nå, men kan ikke finne wi-fi protected setup, så litt under advanced, men fant den ikke. Kan du ta et screenshot eller noe når du står på valget, slik at jeg ser hvor det er?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takk for svar.

Har snoket rundt på routeren nå, men kan ikke finne wi-fi protected setup, så litt under advanced, men fant den ikke. Kan det hende min router ikke har det? Når jeg google det, ser det ut som andre routere har det som enn egen meny knapp under advancced, det har ikke jeg.

Men er det noen som aner hvilken kanal, hvilken trådløs mode og dette som er anbefalt? >For mest mulig stabilitet?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Kan du ta et screenshot eller noe når du står på valget, slik at jeg ser hvor det er?

Jeg har siste versjon firmware, men kanskje det er en annen hardware?

Øverst til høyre står dette, hos meg er det:

Hardware Version: B1 Firmware Version: 2.30EU

Bilde du etterspør:

503157.jpeg

Men er det noen som aner hvilken kanal, hvilken trådløs mode og dette som er anbefalt? >For mest mulig stabilitet?

Mode vet jeg ikke, men kanal bør egentlig være 1, 3, 6 og 11, da disse ikke overlapper hverandre i frekvens. 12 og 13 tror jeg kun er i europa og kan forstyrre annet utstyr hvis jeg ikke tar feil. Du bør velge en kanal som andre i nærheten ikke bruker, så sjekk hvilke kanaler andre bruker og velg en som ikke er i bruk eller minst mulig bruker. Kan sjekke med NetStumbler.

ps: bruker selv kanal 13 valgt manuelt og ikke merket noe annet enn stabilt og gode signaler.

Endret av KarpeSkrotum
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har siste versjon firmware, men kanskje det er en annen hardware?

Øverst til høyre står dette, hos meg er det:

Hardware Version: B1 Firmware Version: 2.30EU

Bilde du etterspør:

503157.jpeg

Mode vet jeg ikke, men kanal bør egentlig være 1, 3, 6 og 11, da disse ikke overlapper hverandre i frekvens. 12 og 13 tror jeg kun er i europa og kan forstyrre annet utstyr hvis jeg ikke tar feil. Du bør velge en kanal som andre i nærheten ikke bruker, så sjekk hvilke kanaler andre bruker og velg en som ikke er i bruk eller minst mulig bruker. Kan sjekke med NetStumbler.

ps: bruker selv kanal 13 valgt manuelt og ikke merket noe annet enn stabilt og gode signaler.

Jeg har ikke B versionen tenker jeg, derfor jeg ikke har de samme valgene som deg da ;)

Skal teste litt på de instillingene på kanal og slikt, noen ide hva mode den bør ha da?802xx? what? :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Er ikke sikker på hva som er best egentlig, vet bare at mitt oppsett fungerer utmerket her.

503303.jpeg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

503393.jpeg

Sørg for at det er nok adresser tilgjengelig fra routeren. Evt reserver en fast en for telefonen din med dens MAC-adresse. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

503393.jpeg

Sørg for at det er nok adresser tilgjengelig fra routeren. Evt reserver en fast en for telefonen din med dens MAC-adresse. :)

Takk det skal jeg teste nå ;) Har mode og slikt mye og si på om enn får koble seg til eller ikke? Eller har det du skriver mer og si?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive