Får ikke startet nettbank i Firefox - java-problem

13 innlegg i emnet

Skrevet

Dette problemet oppstår ikke i IE, men skjer ikke bare med nettbanken - faktisk også med noen andre javabaserte nettløsninger.

Meldingen som gis er at den javaversjonen jeg har er for ny. Noen ganger er det imidlertid bare at "Noe er feil og jeg får ikke logget inn".

Jeg har forsøkt å sende kopi av meldingen om "For ny javaversjon" til banken flere ganger, men de klarer visst ikke å få til noe bedring. De bare ber meg bruke IE.

Er det noen som har hatt samme problem og som har fått løst det ?

Jeg har alltid siste javaversjon.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hadde ikke samme problem, men løste problem når jeg fikk samme beskjed om å bytte nettleser - jeg løste det ved å skifte bank.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Klikk på verktøy>innstillinger>fanebladet innhold.

Sjekk om tillat javascript og tillat java er huket av.

Og eventuelt slett midlertidige internettfiler/temp.filer

Klikk på Verktøy. velg Slett historikk. Klikk på Slett private data nå. velg slett alt, kanskje det retter seg.

Sjekk denne linken for tips og løsninger ang java i firefox.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Sorry, har vært bortreist.

Forslagene virker ikke, dvs. dette er ordnet tidligere. Det pussige er at jeg bare har problemet nå i Windows XP, men at maskiner med Vistra Home Premium nå virker på nettbanken. Jeg har selvsagt siste versjon Firefox og siste versjon Java.

Jeg gir opp, men er dessverre låst til min bank og jeg får bruke IE selv om jeg misliker den ganske mye.

Endret av llars
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Fjerne Firefox fullstendig og ta en ny innstallering, kanskje problemet løser seg.

This article contains instructions to uninstall Firefox and remove it from your system.

You should set another default browser if you are not going to reinstall Firefox

http://kb.mozillazine.org/Uninstalling_Firefox#On_Windows

http://support.mozilla.com/no/kb/Uninstalling+Firefox

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takk Bajazz,

men det gjør jeg ikke. Jeg tror vel ikke at problemet ligger i Firefox, men i banken. Og de sier at de ikke kan endre java-tilpasning for hver ny oppdatering i alle nettlesere. De har prioritert IE !!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kan du, bare slik for morroskyld, prøve med f.eks Opera? Mulig du liker denne bedre enn IE, og at den takler banken din :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kan du, bare slik for morroskyld, prøve med f.eks Opera? Mulig du liker denne bedre enn IE, og at den takler banken din :)

Det gjorde jeg nå, takk for det. Og det virket bra med nettbanken.

Pussig at Firefox ikke klarer dette.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det kan være så lett at Firefox og Java "krangler" på et eller flere steder, uten at jeg kan si noe mer om hvorfor :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har samme problem i kveld, bare at her funker det ikke på noen nettleser.

Kjører Windows 7 bare for å nevne det.

Har aldri hatt dette problemet før men hende Java bruker fryktelig lang tid på å starte opp når jeg bruker det ekstremt trege nettet på hytta. Nå får jeg ikke opp påloggingsvindu i hverken Chrome, Firefox eller IE!! Ser at Java starter opp, eller ikonet dukket iallefall opp i statusfeltet men ingen påloggingsskjerm å se. Kan det være blokkeringer wan'et som gjør det? Har sjekket for virus med Avira og en runde med Malwarebytes Anti Malware uten å finne noe rusk.

Skulle absolutt betalt en regning i dag som jeg til og med tok med vekk på jobb i uka bare å få det gjort.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive