Noen her med peiling på DC++?

5 innlegg i emnet

Skrevet

Heisan.

Jeg har planer om å kjøpe meg en gigabit-switch som jeg kan sette opp nede i stua slik at jeg kan arrangere lan-parties med gutta hjemme hos meg og i den forbindelse så tenkte jeg at jeg også kunne sette opp en DC++ hub slik at vi enkelt kan dele filene våre sammen.

Jeg har kun brukt DC++ som klient på TG og syntes det var helt genialt, men jeg har ingen peiling på hvordan jeg setter opp en hub, så derfor har jeg noen spørsmål.

Går det an å sette opp huben slik at den kun vises for de som er koblet til mitt private nettverk?

Må/bør huben være en egen pc, eller kan jeg bruke den pc-en jeg selv sitter på?

(Hvis ikke så har jeg en pc til med Ubuntu på som jeg (forhåpentlig vis) kan bruke (har XP også som jeg evt. kan installere på denne pc-en))

Finnes det noen som kan skrive en liten guide eller som kan vise til en side som forklarer hvordan jeg setter opp og konfigurerer en DC++ hub?

Tusen takk for svar :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Heisan.

Jeg har planer om å kjøpe meg en gigabit-switch som jeg kan sette opp nede i stua slik at jeg kan arrangere lan-parties med gutta hjemme hos meg og i den forbindelse så tenkte jeg at jeg også kunne sette opp en DC++ hub slik at vi enkelt kan dele filene våre sammen.

Tusen takk for svar :)

Hva skal du med en DC hub hvis dere skal være koblet sammen i et nettverk?? Er det ikke enklere å bruke vanlig windows fildeling?

Hvis du absolutt vil gjøre det så har du en guide HER

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Hva skal du med en DC hub hvis dere skal være koblet sammen i et nettverk?? Er det ikke enklere å bruke vanlig windows fildeling?

Hvis du absolutt vil gjøre det så har du en guide HER

Alltid gøy å lære noe nytt, sant? ;)

EDIT:

Men er Yn Hub det samme som DC++ da?

Endret av Fix92
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Alltid gøy å lære noe nytt, sant? ;)

EDIT:

Men er Yn Hub det samme som DC++ da?

Du har mange forskjellige programvare som gjør den samme jobben. YnHub er en av de.

Du kan lese mer HER

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Lenge siden jeg satte opp dc server, men husker det var enkelt for meg, så da skal det ikke være særlig vanskelig for de fleste egentlig ^^. (hvis ikke mye nytt har skjedd i programmet) Brukte den dog ikke på LAN, så ingen erfaring der. Serveren vises ikke for andre enn de på LAN som kan adressen skulle jeg tro. Man må åpne noen porter for å få den til å fungere på nett. (slik det var den gang i alle fall) Ikke nødvendig med egen maskin for den egentlig (for et lite lan)

Endret av KarpeSkrotum
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive