[LØST] Problemer med lag i spill

6 innlegg i emnet

Skrevet

Hei.

Jeg har et problem som innebærer at jeg lagger ofte på et online ps3 spill.

Jeg har 4mbit ned linje, og noe 400kbit opp. Playstationen er kobla gjennom en trådløs ruter, Netgear WGT624, med 108mbit.

Det som er så rart er at det skjer bare noen ganger når jeg spiller. Det er sjeldent jeg får spilt et par timer i strekk uten at det begynner å lagge med meg. (Det som ikke er gøy er at det er bare jeg som ikke ser at jeg lagger på dette spillet, og oppdager ikke det før folk sier det til meg).

Jeg har prøvd ganske optimalt å få ps3´n sitt nett til å være perfekt. Jeg har gitt ps3´n en statisk ip addresse, og åpna et par TCP/UDP porter for den.

jeg prøvde meg på å gi den en DMZ kobling uten jeg såg noen store effekt.

Selve signalstyrken til ps3´n ligger på rundt 60-90%. Hvor snittet er omtrent 75%.

Jeg lurer egentlig bare på hvorfor den lagger av og til? Jeg har 2 pc´er i huset som er på nett samtidelig som meg, men den ene bruker ikke noe annet enn surfing (uten noen som helst nedlastning (mor som bruker den) ), og den andre bruker jeg til å kommunisere med skype på nett sammens med mine venner (med dem lagger det ikke, og en kompis har også dårligere linje enn meg). ;)

noen tips om hva som eventuellt kan gjøres?

Kan det være en brannmur på ruteren som hindrer trafikk?

Jeg skal ta å teste i morgen ved å koble en ledning i ps3´n og observere om noen eventuelle lag som skulle dukke opp.

Takker på forhånd for hjelpende svar :rolleyes:

god natt

ps: har bare testet et spill på online, visst kanskje det kan være problemet

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Når du har et snitt på 75% tilkobling vil du ca få 100-150 ms ping ville jeg tro om det ikke er mye UT trafikk.

Du vil ha mindre lagg på en kabel en på tråløst. Det kommer også ann på personen som hoster servern i andre enden.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takker for svar :)

vet noen om playstation har et såpass trådløstkort at den kan hjelpe med en bedre ruter?

Jeg har desverre ikke klart å få prøvd ps3´n med kabel, men skal gjøre det så straks som mulig og sjekker om det hjelper :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Men inntil videre, vet noen hvordan signalstyrken vil bli påvirket?

Ruteren er i første etasjen og ps3´n er i andre etasjen.

Jeg har høytalere, dvspiller, tv og et bluetooth headset som er på (og en datamaskin).

Vil desse påvirke signalstyrken eller vil det kommer mest an på veggene/govlet i huset?

Dette ville vært greit å vite for å sjekke om jeg kan plasere ps3´n optimalt for signalstyrken

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

En ting jeg har lært meg. Signaler går nedover og oppover. Delvis jeg har kun første etasje i min leilighet og har da rutern på en hylle for og få best mulig dekning.

Svigerforeldrene mine har rutern i andre etasje og pcene i underetasjen har like bra signal som resten av huset.

Kanskje prøve og flytte rutern ? om det er mulig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg å har hatt mine erfaringer med trådløse signal.

Jeg tok tipset ditt og flyttet ps3´n 1meter unna og står nå bak skjermen, dette resulterte med stabilt 100% signalstyrke, av og til dropping til 90-92%, om det skal lagge nå er jeg ikke sikker. jeg skal teste ut dette i morgen, og om det er stabilt og lagfritt, vil jeg dermed avklare dette emnet her løst! :D

(har enda ikke testet med ledning)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive