Hjelp med UAC i batch

6 innlegg i emnet

Skrevet

Hei

Jeg lager et batch-script dette skal kjøre ccleaner i bakgrunnen, men for å få den til å starte må jeg trykke på fortsett ellr allow.

Jeg skal ikke aktivere eller deaktivere uac. Det er ikke så vanskelig har jeg lest. Men en kommando som trykker på fortsett, altså en kommando som simulerer enter. da den alltid står på "fortsett" utifra hva jeg har sett.

Noen som har noen tips, mange som er smartere enn meg på dette feltet her inne.:D

- DaerDevil90

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Mulig at du må kjøre Batch som Administrator.

http://www.vistaclues.com/run-a-batch-file...-administrator/

Noen som har noen tips, mange som er smartere enn meg på dette feltet her inne

Ja et soleklart råd er og glemme batch for alltid.

Er du intresssert lære om programmering og kjøre små programmer se på python(eller fra microsoft C#)

Skulle jeg starte CCleaner med python blir det sånn.

import os

os.startfile('CCleaner.exe')

Verre er det ikke og mulightene er så utrolig mye større med et krafig og fullverdig språk som python.

Få språk kan konnkurere med python når kommer til klar syntax og lesbarhet.

Du kan jo teste last ned python 2.6.2,da kan du test scripet tar ca 3min så har python opp kjører.

http://www.python.org/download/

Endret av snippsat
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det finnes ikke en ccleaner.com fil som lar deg sende med noen parametre inn? f.eks ccleaner.com /y eller noe liknende?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja et soleklart råd er og glemme batch for alltid.

Nå var meningen å løse dette i batch. Det er utfordringen jeg står ovenfor. Vet at batch begynner å bli gammelt, men det kan enda brukes til så mangt.

- DearDevil90

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Det holder vel med at batch-filen kjøres som administrator ?

Enten høyreklikke på fil/snarvei hver gang, eller sette opp at filen skal kjøres som administrator i programmets Egenskaper ?

BAT er greit nok for å lære seg enkelte ting, men det er lite fleksibelt på mer krevende oppgaver. Jeg har også droppet BAT da jeg begynte med programmering, men jeg beholdt det som var egnet. For å dra igang andre programmer er det fortsatt egnet. På mer kompliserte oppgaver blir det for "tungt" eller "oppstyltet" i forhold til programmering.

------

EDIT: Ooops, glem denne foreløpig, jeg vet ikke hvordan CCleaner kjøres i batch.

Jeg ville sjekket om START godtar parametere (istedenfor om CCleaner godtar dette).

Det finnes ikke en ccleaner.com fil som lar deg sende med noen parametre inn? f.eks ccleaner.com /y eller noe liknende?

------

Her er en liste over diverse kommandoer og programmer som er beregnet på batch i Vista.

Endret av Morten58
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

BAT er greit nok for å lære seg enkelte ting, men det er lite fleksibelt på mer krevende oppgaver. Jeg har også droppet BAT da jeg begynte med programmering, men jeg beholdt det som var egnet. For å dra igang andre programmer er det fortsatt egnet. På mer kompliserte oppgaver blir det for "tungt" eller "oppstyltet" i forhold til programmering.

Hei

Dette er jeg klar over. Og blir nok til å skifte språk etterhvert, men et sted må man starte å :D

Takk for linken.

- DearDevil90

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive