[LØST] Fra Exchange 2003 til Exchange 2007

5 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Jeg driver å skal legge om mailserveren til et lite oljefirma, de kjører idag en server som er domene kontroller (Win2003Std) og en Exchange server (Win2003Std) på en HP Proliant ML-350 G5.

Exchange serveren skal oppgraderes med Win2008 RC2 og Exchange 2007. Er det noen som har en god fremgangsmåte for å gjøre dette så smertefritt som mulig?

Slik jeg forstår det, må jeg første fjerne Exchange 2003 fra AD på domene kontrolleren, så må domenet og resten klargjøres med setup.com /prepareAD osv. før jeg kan gå igang med å installere Exchange 2007.

Har prøvd å installere dette, men AD henviser til den gamle serveren noe som gjør at installasjonen av Exchange 2007 stopper opp.

Setter veldig stor pris på gode råd og tips!

Endret av Woober
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du kan ikke oppgradere selve servere Exchanger 2003 kjører på. Rett metode er å ha en annen server som du installerer Exchange 2007 på, og så flytter mailkontoene over. Regner med du er klar over at Exchange og DC på samme server ikke er støttet eller anbefalt.

Ellers må du reinstallere hele serveren og sette opp Win2008 fra scratch, så Exchange 2007 og så hente inn igjen ting fra backup. Du må selvfølgelig da ha eksportert alle mailboxer til PST filer på forhånd, siden det er det eneste Exchange 2007 kan lese. Da har du jo naturligvis en masse jobb med å sette opp AD på nytt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Jepp, DC kjøres på en egen server, så skal Exchange kjøres på en Win2008. Håper jo på og slippe å sette opp AD på ny igjen, så det beste blir jo da og kjøre opp en ny boks med Exchange 2007 også flytte mailkontoene.

Er det mulig å sette opp den gamle Exhange serveren i VMWare, for så og flytte mailkontoen over til den fysiske boksen som da vil kjøre win2008?

Endret av Woober
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det går an ja, bare pass på at du har dugelig med RAM på boksen som skal kjøre VMWare, ellers går det altfor seint. Og når du konverterer til virtuell, må du legge inn IP adressen på den virtuelle serveren da VMWare converter legger til et virtuellt nettverkskort og deaktiverer det gamle, ergo booter VM'en opp med DHCP. Er bare å sette rett ip og reboot, så er den klar.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kjempebra, tusen takk for hjelpen :) Skal starte med overføringen iløpet av neste uke.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive