Enkelt utlånssystem for intranett?

6 innlegg i emnet

Skrevet

Jeg er på utkikk etter et enkelt og generelt utlånssystem for å ha på intranettet vårt.

Finner mye, men de fleste baserer seg på at det er CD/DVD osv. som er det eneste man skal låne bort. Jeg ønsker noe mer generelt, enkelt og helst uten prissystem.

Noen med forslag til noe eller hva jeg skal søke etter og ikke minst hvor det er lurt å søke?

Synes det er merkelig om det ikke skulle finnes noe slikt på nettet et sted... :rolleyes:

Takk for all hjelp!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Tenker du på utlånsystemer f.eks http://www.lovefilm.no/home.do ?

Eller et sted for å låne server plass for å opprette hjemmesider?

F.eks home.no eller domene.no ?

Fint å være veldig nøyaktig ved forklaring/spørsmål så blir det lettere å hjelpe.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ser jeg kunne vært mer spesifikk ja. =)

Det jeg tenker på er et lite og enkelt system, kun for å holdt oversikt over fellesverktøyet i vår bedrift. Ikke noe fancy greier, bare et helt enkelt og brukervennlig lånesystem for eiendeler/verktøy.

Scriptet/database blir bare liggende internt på vårt intranett, på serveren på kontoret.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ellers så kan du eventuelt lage det selv med php/mysql..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Jeg har allerede foreslått Excel i en tidligere tråd, men php/mysql er langt mer proffere.

Jeg har også prøvd å finne slike ting på nettet. :)

Jeg fant masse interessant som ikke var egnet, uansett hvordan jeg prøvde å søke. Å søke på nettet var ikke rett løsning.

En løsning med php/mysql betyr vel at dere lager en "intern webside" på en server, og at oversikt over databasen kan fås via en webleser. Resten av forslaget fikk jeg ikke helt med meg (hvordan ting skal redigeres og slik). Jeg hadde temmelig sikkert gått inn for samme forslag hvis jeg hadde lært meg å bruke php/mysql.

Med Excel kan du være kjapt "up&go" med en database, men det mangler database-feelingen. Det krever heller ikke noen spesiell innsikt fra brukeren, bortsett fra å kunne sette opp dette på en funksjonell måte.

EDIT:

Et forslag til fra meg. Hvis bedriften har et lagerstyringsprogram kan sikkert dette programmet brukes på denne oppgaven også.

Det er omtrent samme prinsippet om du låner ut ting eller om du selger noe - ting skal inn og ut av et lager.

Du har høyere sjanse for å få treff på nettet om du søker etter denne type programmer. Å søke på "verktøy" eller "tools" var håpløst.

Endret av Morten58
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kanskje du kan finne noen løsninger på ITpro nedlastinger - Database?

Jeg har ikke sjekket disse selv, jeg var bare tilfeldigvis innom denne siden på jakt etter noe annet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive