E-postløsning for lite firma.

4 innlegg i emnet

Skrevet

Hei,

Jeg lurte på om noen av dere kan anbefale en e-postløsning for et lite firma

som har 1 server og 3 klienter fordelt på forskjellige lokasjoner.

De har alle en e-postadresse, men vil at alle skal ha mulighet til å lese en fellesmail.

F.eks: Felles@eksempel.no

Finnes det en enkel løsning jeg kan sette opp på serveren slik at all mail går inn til den, for så å bli fordelt

ut til brukerne?

Som dere sikkert forstår har jeg null kunnskap om dette, derfor setter jeg stor pris på alle tips.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Er det et krav at de skal ha egen mailserver? Man har jo f.eks. muligheten for å bare opprette 4 adresser i Gmail (1 til hver og 1 som forwarder all mail til de andre og beholder kopi).

De vil kanskje ha mailadr. med firmanavn som domene? Man kan opprette de mailkontoene hos noen. og bruke eks. outlook for å sjekke mail, og "abonnere" både på sin egen mailbox og fellesmailboxen. sikkert flere folk her som kan bidra med mer erfaring på området. men med 3 brukere tenker jeg at det kanskje ikke er nødvendig å gjøre det til en for kompleks løsning..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har domene hos proisp.no. Her har jeg satt opp diverse e-post adresser som jeg vidresender til forskjellige G-mail kontoer.

Disse konoene er satt opp gjennom Outlook med IMAP (man kan også bruke andre klienter), og jeg har satt avsender adressene til å være fra mitt domene. Dermed har jeg en billig løsning med ekstremt lite nedetid og som er god og fleksibel.

Vet også at det skal kunne gå an å sette opp domene direkte på G-mail, men dette har jeg ikke sjekket ut så nøye. Hvis man gjør det, så tror jeg at man også kan bruke G-mails webmail i tillegg og fortsatt få rett avsender adresse.

Et annet + er at G-mail har god lagringsplass.

Lykke til.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Windows server har innebygd mail server funksjoner, men kjenner ikke til alle mulighetene her, har brukt den i mindre settinger uten problem.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive