anbefalning på norsk cms til forum?

7 innlegg i emnet

Skrevet

Hei, noen som vet om et bra norskt cms for forum? kan ikke bruke phpBB, siden jeg ikke får lastet opp filer av formatet *.htaccess til ftp serveren.. :S Jeg må kanskje bruke noe annet enn 700megs.com? Skulle gjerne vært gratis...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei, noen som vet om et bra norskt cms for forum? kan ikke bruke phpBB, siden jeg ikke får lastet opp filer av formatet *.htaccess til ftp serveren.. :S Jeg må kanskje bruke noe annet enn 700megs.com? Skulle gjerne vært gratis...

Sjekk Joomla.org Noe for deg?

T

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg kan ikke skrive php, så kanskje noe enklere? Har prøvd meg på MyBB, men så ut til at dem kun hadde noen få språk, og ikke norsk..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg kan ikke skrive php, så kanskje noe enklere? Har prøvd meg på MyBB, men så ut til at dem kun hadde noen få språk, og ikke norsk..

Jeg synes å huske at php skills nivået lå lavt, siden det kunne velges forskjellige gratis løsninger. Litt mekking ble det, men forumet på joomla.org var veldig hjelpsom og medgjørlig. Bare gode erfaringer med dem. Ditt valg, lykke til videre.

T

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hehe, oki, takk :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg vil anbefale deg Joomla og forum utvidelsen Kunena.

Ønsker også å anbefale deg å skifte til en annen leverandør dersom du ikke kan betjene .htaccess filer.

Dette er noe du absolutt burde få anledning til å håndtere!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Husk at det er en vesentlig forskjell på et CMS og et forum.. Du er litt upresis på dette i ditt innlegg

CMS = Content Management System.

Kort forklart er et CMS et publiseringsverktøy.

Her følger et par gode ITpro-ressurser relatert til CMS:

Ez Publish er et norsk publiseringssystem.

Dersom det er et forum du er ute etter, vil jeg anbefale deg å ta en titt på denne nettsiden:

http://php.opensourcecms.com/scripts/show....&cat=Forums

Her kan du prøve ut både front- og backend av forumsystemet før du velger å installere og bruke det selv.

Alle forumene er gratis og opensource.

På den samme nettsiden finner du også oversikt over gratis, opensource CM-systemer som også kan testes ut før bruk.

Velg CMS / Portal i menyen til venstre..

:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive