Automatisk backup til ekstern harddisk

13 innlegg i emnet

Skrevet

Hei

Jeg har en bærbar pc som jeg bruker i jobb sammenheng. Har også en ekstren harddisk som er koblet til stort sett hele uken.

Finnes det et bra, gratis program, som kan ta automatisk backup av utvalgte mapper til den ekstrene harddisken på avtalte tidspunkter? Tips?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

SyncBackSE lar deg skreddersy sikkerhetskopieringen etter behov. http://2brightsparks.com/freeware/

Guide i min signatur.

I den trinn-for-trinn-veiledningen ser du hvordan du lager en enkel sikkerhetskopi.

hvordan du synkroniserer to mapper, hvordan du skreddersyr sikkerhetskopiering,

bruker timerfunksjonen og hvordan du gjenoppretter en sikkerhetskopi hvis originalen er slettet.

Du kan legge en sikkerhetskopi et annet sted på maskinen, på et eksternt lagringsmedium

som en usb-nøkkel,ftpmappe eller på en annen pc.

Bilder fra freewareversjonen av SyncBackSE, Pro har mange flere muligheter for justering.

Backup

275621.jpeg

Sync

275623.jpeg

Avanserte

275624.jpeg

Ftp

163876.jpeg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det vinnes et utall varianter backup-programmer.

Er du fillig til å betale for det så er det jo bare å lete opp ettellerannet program herfra.

Hvis du ikke nødvendigvis trenger å kontrollere hver enkelt fil, så kan du jo bare lage en bat-fil slik som dette:

xcopy minmappe\*.* kopimappe /A /E /X /Y

Dette betyr at filer som er endret siden sist (attributtet arkiv er på) kopieres til sikkerhetskopi-mappa. Men slettede filer i hoved-mappa vil ikke bli sletta i backup-mappa. Så det kan hope seg opp med filer du egentlig skulle ha sletta.

Ellers så er det jo en gammel artikkel her på itpro om Robocopy. Dette pgrogrammet burde fungere :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Vil bare nevne det at du ikke bør ha harddisken tilkoblet hele tiden. Da sliter du den ned kanskje like snart som den som står internt i pc'en. En backup-disk bør i mine øyne stå mest mulig strømløs for å øke levetiden.... :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Heiann!

Disse løsningene beskrevet over er nok litt i det verste laget.

Vil foreslå:

Paragon Backup & Recovery 10 Free Edition

http://www.paragon-software.com/home/db-express/

Det kraftigste og beste backup programmet som er gratis i bruk.

Inneholder MANGE kjekke funksjoner, blant annet passordbeskyttelse av backup arkivet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Den som følger med windows inne på egenskaper til disken?

Tror bare den er på vista+ da

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du har jo også et veldig lett program kalt Combian Backup. Det brukte jeg den gang jeg var på Windows :)

Polaro.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Er du interessert i helautomatisk backup er det enkleste av alt å bruke det som følger med windows...

da tenker jeg på å bruke XCOPY eller ROBOCOPY og la oppgaveplanleggings verktøyet kjøre dette daglig eller ukentlig .

Jeg bruker det selv og trenger ikke tenke på backup , eneste jeg gjør innimellom er å sjekke loggen for å se at alt er som det skal og har til dags dato ikke vært noe som har vært galt med systemet.

Skikkelig REMA oppsett , "Det enkleste er faktisk til tider det beste " :)) :thumbup:

Si fra hvis du trenger noen eksempler da ...

steinbk :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Si fra hvis du trenger noen eksempler da ...

steinbk :D

Hei.

Hva om jeg ønsker backup til en FTP server, og helst at alle filene som havner på denne FTP'en blir kryptert? Noen ide?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei

Jeg har en bærbar pc som jeg bruker i jobb sammenheng. Har også en ekstren harddisk som er koblet til stort sett hele uken.

Finnes det et bra, gratis program, som kan ta automatisk backup av utvalgte mapper til den ekstrene harddisken på avtalte tidspunkter? Tips?

Jeg støtter meg til RoboCopy. Det er et enkelt og greit program som du kan bruke. Lag et batch-fil (cmd/bat) og legg en snarvei på skrivebordet.

Når det gjelder å ha en eksterndisk koblet til hele tiden, er ikke det så lurt. Har du plass på intern disk, så bør du lagre alt der. Deretter koble til den eksterne når du trenger den.

Har du en stasjonær PC og en 5 1/4 eksterndisk kan du gjøre som følgende. Sette på timer på den eksterne disken som slår på disken til et gitt klokkeslett og som F,eks slår av strømmen på nytt etter en time. Lag en "planlagte oppgaver" (start-programmer-tilbehør-systemverktøy-planlagte oppgaver) der du starter "scriptet" batchfilen.. når den eksterne disken er koblet opp.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har et bacup sprørsmål og :P

Er det noe programer som kan ta backup av en bestemt mappe til en annen mappe som ligger på en server?

Altså, har skole pc og vil ha et program som tat bacup av skole mappen min og lå den på min egne mapp på serveren :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har et bacup sprørsmål og :P

Er det noe programer som kan ta backup av en bestemt mappe til en annen mappe som ligger på en server?

Altså, har skole pc og vil ha et program som tat bacup av skole mappen min og lå den på min egne mapp på serveren :P

Microsoft's eget gratis SyncToy fungerer utmerket til planlagt kopiering, oppdatering eller slavisk synking av mapper. Perfekt for å holde f.eks. mine dokumenter og mine bilder i synk på en backup-disk eller server. Bruker dette både hjemme og på jobb.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Microsoft's eget gratis SyncToy fungerer utmerket til planlagt kopiering, oppdatering eller slavisk synking av mapper. Perfekt for å holde f.eks. mine dokumenter og mine bilder i synk på en backup-disk eller server. Bruker dette både hjemme og på jobb.

Synd jeg ikke kan takke deg. Med takke knapp (løsning knapp) siden jeg ikke er tråd strater :P

Men takk, funket bra det ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive