Windows Service - Logg?

4 innlegg i emnet

Skrevet

Heisann

Jeg har en JBOSS service som kjører på en windows server 2003 som plutselig bare stopper. Kan gå 1 dag før den stopper, kan gå 2. Finnes det en mulighet i Windows Server 2003 at jeg kan få tidspunktet når denne stoppet og eventuelt se en logg en eller annen plass, f.eks event viewer hva som forårsaket dette?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Uten at jeg vet sikkert går jeg sterkt ut fra at du har samme type hendelseslogg/eventlog på server OS som i vanlig Windows.

Du finner dette i kontrollpanelet under administrative verktøy. :)

Sorter oppføringene etter tid og bla deg tilbake til aktuelt tidspunkt.....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Problemet er at jeg ikke vet tidspunktet servicen stopper. Det kan skje midt på natta liksom. Finnes det et overvåkingssystem eller loggsystem som kan finne ut når en tjeneste stoppet så jeg kan finne dette igjen i event viewer? Er vanlig eventlogg som i windows xp ja :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Problemet er at jeg ikke vet tidspunktet servicen stopper. Det kan skje midt på natta liksom. Finnes det et overvåkingssystem eller loggsystem som kan finne ut når en tjeneste stoppet så jeg kan finne dette igjen i event viewer? Er vanlig eventlogg som i windows xp ja :)

Event Log Monitoring http://www.windowsecurity.com/software/Event-Log-Monitoring/

Hvis du finner event-id i loggen kan du søke i http://www.eventid.net/ database for tips.

Alt google Windows Server 2003*services stop unexpectedly*

Gidder lissom ikke lete etter løsninger. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive