[LØST] Trenger host og domene til phpbb3 forumet mitt

15 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Hei!

Har for en stund siden oprettet et forum på diskusjon.net, og forumet har vist ser og bli en suksess, mer eller mindre.

Vel, det er en del ting jeg ikke kan gjøre der jeg er nå osv ++, så jeg er ute etter en ny plass og hoste forumet mitt, samt en del andre småscripts osv som jeg sikkert kan benytte, kanskje et imageboard osv også.

Men til saken.

Er på utkikk etter en host som gir meg:

- Støtte for PHP, MySQL og alt phpBB3 trenger.

- støtte for mailscript (utsending av mail, phpbb trenger vel forresten dette også).

Vil også ha full kontroll på alt sammen, og selvsagt kunne overføre via FTP.

Domenet blir vel .com, .Net, .org eller noe som er mulig, er ikke så nøye egentlig.

Vil helst hoste i Norge, men om det lønner seg ekstremt og velge et utenlandsk host er det sikkert greit det.

Vil kunne ha mye trafikk på siden, samt ha litt plass.

PS: Jeg skal også kjøpe ut en kopi av databasen til forumet fra diskusjon.net, så hadde vert greit med en guide til hvordan jeg legger det inn i det nye forumet.

Endret av Dj_Evelen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kommer an på pris, men hva med Servetheworld?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Vel, ser jo greit ut det.

Ser http://www.one.com/no/ har masse plass og fri trafikk, er edette noe greit? Har lest andre steder at dem kun støtter em MySQL database,vil ha noe mer en det.

Servetheworld, det funker fint med alt av scripts osv? er det mulig og oppgradere til en større server etterhvert om man kjøper den billigste?

Vel, dem har jo tilbudet "Sommertilbud med 6 måneder GRATIS webhotell

Bestill webhotell innen 30.08-09 og få 6 måneder GRATIS webhotell ved kjøp av 12 måneders webhotell. Du betaler dermed halv pris av det som står i tabellen ovenfor."

Da bør ejg vel kanskje gå for det største og beste.. hmm..

Hva syns dere`? støtter sistnevnte alt av tenkelige funksjoner jeg muligens har brukt for`?

EDIT: ser dette i FAQ-en dems:

Spørsmål: Kan jeg ha flere websider på samme webkonto?

Svar: Dersom du velger webhotell alternativ 2 eller 3 kan du ha henholdsvis 5 og 15 komplette websider på samme webkonto.

Hva betyr egentlig dette?

Hva dafineres egentlig en webside som?

En HTML/php..(osv) fil?

EDIT: fant det:

Gode priser

Vi tar kun kr 69/mnd for webhotell av svært høy kvalitet. I denne prisen ligger det en komplett og meget kraftig webhotellpakke. Dersom du ønsker å ha henholdsvis 5 og 15 komplette websider på den samme webkonten er prisen henholdsvis kr 79/mnd og kr 119/mnd. Med komplett webside menes det at du kan ha ubegrenset med undersider og ubegrenset med databaser.

Kjøper vel server 2 i kveld om noen ikke stopper meg!

Endret av Dj_Evelen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Sjekk: www.hosting24.com

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

gigahost.no/webhotell.php

- norske

- fleksible

- stabilt

- og god kundeservice

også er det billig i tillegg..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ser bra ut de der, foreløbig ser dog Servetheworld best ut, totalt sett.

Med unntak av bånbredde, men skal vel litt til og bruke 200 GB på en måned?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det du også må tenkte på er hva som er med. Cpanel er genialt.

Du bør se på andre ting en bare badnwitch og gb. Det kan hende at behov kommer. Og det er alltid lurt med litt spillerom.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja, det er det jeg tenker på Makal, virker som hosten jeg har nevnt jeg fåretrekker har mye muligheter.

Alle har vel PHPmyAdmin eller hva det nå enn heter?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

surftown.no

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kommer an på pris, men hva med Servetheworld?

Har dette selv og er missfornøyd! Dyrt og ikke alle ting er støttet. Eneste possitive er CP for styring av domene. Dog her er også one.com bedre på noen måter.

Vel, ser jo greit ut det.

Ser http://www.one.com/no/ har masse plass og fri trafikk, er edette noe greit? Har lest andre steder at dem kun støtter em MySQL database,vil ha noe mer en det.

Servetheworld, det funker fint med alt av scripts osv? er det mulig og oppgradere til en større server etterhvert om man kjøper den billigste?

Vel, dem har jo tilbudet "Sommertilbud med 6 måneder GRATIS webhotell

Bestill webhotell innen 30.08-09 og få 6 måneder GRATIS webhotell ved kjøp av 12 måneders webhotell. Du betaler dermed halv pris av det som står i tabellen ovenfor."

Da bør ejg vel kanskje gå for det største og beste.. hmm..

Hva syns dere`? støtter sistnevnte alt av tenkelige funksjoner jeg muligens har brukt for`?

EDIT: ser dette i FAQ-en dems:

Spørsmål: Kan jeg ha flere websider på samme webkonto?

Svar: Dersom du velger webhotell alternativ 2 eller 3 kan du ha henholdsvis 5 og 15 komplette websider på samme webkonto.

Hva betyr egentlig dette?

Hva dafineres egentlig en webside som?

En HTML/php..(osv) fil?

EDIT: fant det:

Gode priser

Vi tar kun kr 69/mnd for webhotell av svært høy kvalitet. I denne prisen ligger det en komplett og meget kraftig webhotellpakke. Dersom du ønsker å ha henholdsvis 5 og 15 komplette websider på den samme webkonten er prisen henholdsvis kr 79/mnd og kr 119/mnd. Med komplett webside menes det at du kan ha ubegrenset med undersider og ubegrenset med databaser.

Kjøper vel server 2 i kveld om noen ikke stopper meg!

One.com har mange restirksjoner, først og fremst er one.com eid av HP og har ingen støtte for FURL (da med ioncube) som noen forum krever.

Videre har de god support, kjappe svar på live chat og 120kr i året for plass det er billig.

ONE.com gir deg hva du betaler for.

Personlig liker jeg faktisk one.com bedre en servetheworld da jeg har begge hostene.

Jeg ser faktisk etter et ny host til mitt forum.

www.forumfreaks.org

Jeg bruker IPB. Dog jeg må si Phpbb er egentlig ikke noe suksess. Virker kanskje som mye negativt men my two cents.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Velvel, da er Servetheworld bestilt, dog før jeg leste posten din.

Får håpe den blir bra nok, det står jo spesifikt på siden dems at phpbb støttes ihvertfal.

Uansett, bestilte også domenet sorforumet.com, et forum for Sørlendinger innenfor Agder fylkende (manoriteten rundt kristiansand).

Liker phpbb3 veldig godt ettersom kontrollpanelet er veldig oversiktelig osv, så lenge man har satt seg inn i det vell og merke.

For brukere syns jeg dem er like gode alle sammen.

Endret av Dj_Evelen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hadde jeg sett denne tråden tidligere (altså før du hadde bestilt), kunne jeg anbefalt http://proisp.no

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Velvel, får sette tråden som løst da :)

får satse på at hosten min er grei nok :)

Ellers har jeg lang angretid.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Vel alle webhoster som har PHP og mysql støtter phpbb :)

Så var vel det svaret gitt.

Personlig må jeg si at jeg liker ProISP også veldig godt!

Kjapt domene oppe og koselige folk som jobber der!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

http://sorforumet.com/ for dem er er intressert :)
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive