Masseinstallasjon av Windows XP, Dell Latitude D510, ved hjelp av sysprep og ImageX feiler.

4 innlegg i emnet

Skrevet

Masseinstallasjon av Windows XP, Dell Latitude D510, ved hjelp av sysprep og ImageX feiler. Etter å ha fulgt guiden som står her, http://www.answersthatwork.com/Download_Ar...XP_PC_setup.pdf , den fungerer på andre pc'er, bla. Dell optiplex maskiner. Det som skjer er at etter jeg har laget et image av en maskin og kopierer den over på en ny, får jeg denne feilmeldingen ved oppstart. "Windows kan ikke starte på grunn av en harddisk-konfigurasjonsfeil. Kan ikke lese fra den valgte oppstartsdisketten. Kontroller oppstartsbanen og disketten." er det noen som kan gi meg noen tips?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Er harddiskene i maskinene helt nye eller ligger det noe på dem fra før av?

EDIT: Det jeg tenker på er om du har slettet alt på dem før du kjører syprep?

Egentlig tror jeg jeg trekker meg fra å forsøke å løse dette. Har ikke et sekund erfaring med sysprep og masseutrulling.

Du kan kanskje beskrive ting litt mer detaljert, da jeg har en misstanke om at dette blir noe tynt for å stille noe diagnose :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Vet ikke hva mer jeg skal beskrive. Maskinen som imaget er tatt i fra er nyformatert og installert med "vår" programvare. De maskinene som skal få det nye imaget blir formatert med hjelp av diskpart, imaget kommer inn, så regner med at feilen ligger i selve imaget.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Sjekk at S-ATA er satt til compatibility mode i BIOS. Har ingen erfaring med ImageX, men i Symantec Ghost har man en -ib switch som brukes for å få med boot-sektor i image, kanskje ImageX har noe tilsvarende?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive