[LØST] nytt hk til stue pc

19 innlegg i emnet

Skrevet

Hei skal sette pc`n inn i nytt kabbinett som passer bedre i stua og skal ha nytt hk da jeg har ødelagt sata portene på mitt hk.

delene er som i singnaturen..

vet ikke om jeg skal ha micro atx eller atx.

skal ha et billig et men kvalietet kommer framfor pris.. vil ikke ødelegge sata portene på dette også pga de ikke er skikkelig festa.

har en noctua up 12 ( eller hva den heter) så er jævla stor å få inn i et stue kabinett.

trenger mange sata inganger ellers ikke noe spes. trur jeg..

noen som kan hjelpe meg ell?

mvh eirik

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvis du sier hvilket hovedkort du hadde fra før, eller hvilket kabinett det er du har, så kan vi fortelle deg om du har plass til ATX-størrelse eller ikke. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

husker ikke merke på det jeg har men det er atx. men skal ha nytt kabinett også..

skal ha et HTPC (Mediasenter) av et slag men vet ikke hvilket ennå..

edit: skal ha nytt hk fordi det jeg har så har plast greie på sata porten gått av og når jeg har prøvd å sette det tilbake har jeg knekt pinnende..

har et svært lian li kabbinett men det passer ikke når jeg skal ha pc`n under tv i stua.. så trenger også et kabinett som har plass til mange hdd og helst noctua cpu kjølern min men den må jeg sikkert bare driti da den er grise stor med en 120mm vifte på..

EDit: skjønner dere nå hva jeg mener? sorry for dårlig forklaring..

Endret av eirik845
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Skal du ha et stående kabinett eller et liggende?

Høyde å bredde du har plass til under tv'n?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

skal ha et liggende kabbinett.. har plass tl det meste under der nå da.. 26 cm i høyden og ligger nermere et meter i bredden..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Liggende kabinetter (såkalte desktops): Prisguiden

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

det vet jeg da men vet ikke hvem jeg skal kjøpe.. vil jo helst få plass til 4-5 hdd og noctua vifta ( det blir vanslig da men)

disse har jeg sette på

http://prisguide.hardware.no/product.php?product_id=105748

http://prisguide.hardware.no/product.php?p...5&cat_id=13

http://prisguide.hardware.no/product.php?p...5&cat_id=13

http://www.prisguide.no/product.php?produc...0&cat_id=13

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kabinettet burde ha ca 20cm høyde for at du skal få plass til kjøleren.. Hovedkortet + spacere + prosessor bygger ca 2-3cm, og kjøleren er 16cm høy. Dvs at du bør ha rundt19cm høyt kabinett. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du bør unngå å trykke for mange hdd's i et slikt kabinett.

Det er mye bedre å ha en NAS stående i et svalere/kaldere rom slik at du slipper unødig oppvarming i HTPC kabinettet.

Skal se på det du har valgt ut......

Finner ingen som passer til kjøleren du har fra før.....

Tror du må basere deg på en ny kjøler.

MEN! Den behøver ikke koste deg noe! Du klarer deg trolig med en standard intel-kjøler og den er det jo ingen plassproblemer med :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kabinettet burde ha ca 20cm høyde for at du skal få plass til kjøleren.. Hovedkortet + spacere + prosessor bygger ca 2-3cm, og kjøleren er 16cm høy. Dvs at du bør ha rundt19cm høyt kabinett. :)

vanskelig da atec fusion max er det høyeste og det er er bare 178 mm som sikkert er udvendige mål :(

Du bør unngå å trykke for mange hdd's i et slikt kabinett.

Det er mye bedre å ha en NAS stående i et svalere/kaldere rom slik at du slipper unødig oppvarming i HTPC kabinettet.

Skal se på det du har valgt ut......

ja vet det ikke er det beste men synes det er lettes å ha alt inni pc`n. prøvd å finne en nas, men de er dyre og har ikke plass til mange disker.. fant en på clas olson men da måtte jeg formatere diskene får å få brukt den.. :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

ser bra ut det bare det er sølv istede for svart men var veldig bra tilbud så. men da må jeg finne et billig hk enn det som du anbefalte meg da..

hk som koster endel under 1000 da jeg hvertfall ikke burde bruke mere enn 2500 kr-...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Tar du et hovedkort med integrert grafikk? eller skal du ha et grafikkort i kassa?

Har du deler fra før av som skal passe med hovedkortet? (prosessor ram etc...)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Tar du et hovedkort med integrert grafikk? eller skal du ha et grafikkort i kassa?

Har du deler fra før av som skal passe med hovedkortet? (prosessor ram etc...)

jeg har alt annet se singnaturen min.. bare et hk som har bra sata porter som ikke blir ødelagt og ha helst 6 sata porter

EDit: og helsr fra komplett da de har tilbud på det kabinette der,,

Edit: så blir jo sokkel LGA775 og helst intel brikkesett da de funker best når jeg ikke har behov for sli eller noe ting bare et skjermkort..

Endret av eirik845
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kan anbefale hovedkortet i denne maskinen: LINK

Bruker den maskinen til daglig på jobben og Gigabyte er kjent for god kvalitet. (Har bygd 3 maskiner på Gigabyte i løpet av 1,5års tid)

Direktelink til hovedkortet: Gigabyte GA-EG45M-DS2H

Solid kvalitet og dønn stabilt :)

Skal være ærlig og innrømme et lite minus med dette... Brikkekjøleren sitter ikke spesielt stabilt, derfor må du være uhyre forsiktig med å støte borti kjøleren med noe. ( Det er brukt en spesiell kjølepasta under som knekker opp i biter dersom kjøleren flyttes på )

Samme "feilen" går igjen på flere av Gigabytes hovedkort dessverre.

Uansett et bra hovedkort og du kjører lett blu-ray plater mot tv'n med dette. (les kommentaren som er lagt inn på prisguiden)

Bra hovedkort, mangelfull integrert grafikk

3. okt 2008 – Av: Christian Knudsen.

Konklusjon

Et veldig bra hovedkort i seg selv, men må si G45 som grafikkløsning er mangelfull. HDMI og slikt fungerer fin-fint med lyd og bilde. Men på Vista Experience Index vil den ikke gi noe score, fordi det tydeligvis ikke fungerer så bra med Aero. Bygget en tilsvarende PC med AMD790G som jeg må si meg mye mer fornøyd med, som selvsagt også ble en del rimeligere. For neste Intel PC kommer jeg ikke til å gå for integrert grafikk ihvertfall, selv om jeg ikke har planer om å kjøre spill. Videoavspilling og blu-ray fungerer helt fint da.

EDIT: Litt selvmotsigende :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kan anbefale hovedkortet i denne maskinen: LINK

Bruker den maskinen til daglig på jobben og Gigabyte er kjent for god kvalitet. (Har bygd 3 maskiner på Gigabyte i løpet av 1,5års tid)

Direktelink til hovedkortet: Gigabyte GA-EG45M-DS2H

Solid kvalitet og dønn stabilt :)

Skal være ærlig og innrømme et lite minus med dette... Brikkekjøleren sitter ikke spesielt stabilt, derfor må du være uhyre forsiktig med å støte borti kjøleren med noe. ( Det er brukt en spesiell kjølepasta under som knekker opp i biter dersom kjøleren flyttes på )

Samme "feilen" går igjen på flere av Gigabytes hovedkort dessverre.

Uansett et bra hovedkort og du kjører lett blu-ray plater mot tv'n med dette. (les kommentaren som er lagt inn på prisguiden)

har jo et gf 9600 gt så trenger ikke intigrert skjermkort.

men kun 2 pci utganger er lite da. 1 til skjermkort og det til wlan og et lyd et lydkort jeg har.. må ikke ha 3 da jeg ikke trenger wlan da jeg putter den under tv eller lydkort men greit å ha da.. gidder ikke bytte ut deler de første åra får å si det sånn..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

takk setter denne som løst å deler ut poeng..

en kompis kom å hjalp meg å valgte dette hk på komplett selv om det var dyrt.. det var hvertfall på lager..

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=361783

Edit: er ikke så god til å dele ut poeng men prøver. takk til TheMetalGod og Kakeshoma

Edit 2: håper kjølern passer på dette hk at det ikke er noe i veien men går sikkert bra..

Endret av eirik845
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive