[LØST] Exchange 2007 - mobiltelefon -> Howto?

5 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Hepp,

Jeg har en Exchange 2007 SP1 som kjører på en Windows 2008 server, og skulle veldig, veldig gjerne fått den til å snakke med GSM apparatet mitt for å synkronisere e-post, kalender, kontakter etc.

Jeg har lest ~100 guider for hva som må gjøres på mobiltelefonen, men finner ingen god guide som forklarer hva som må konfigureres på Exchange Serveren.

Bare for å gjøre det 100% klart, jeg snakker IKKE om ActiveSync mot Outlook, det funker forøvrig fint når jeg er hjemme, men ikke når jeg sitter på bussen.

Så... noen som har gjort dette før, og som kan peke meg i riktig retning?

Endret av z0nic
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

litt Tips til deg eller alle:

Les det Exchange Server 2010

men Exchange Server 2010 RC er ut nå og kan last ned Exchange Server 2010 RC //prøve opptil 120 dag

Endret av WinFS
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

litt Tips til deg eller alle:

Les det Exchange Server 2010

men Exchange Server 2010 RC er ut nå og kan last ned Exchange Server 2010 RC //prøve opptil 120 dag

Hva i alle dager har dette med saken å gjøre?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

For at mobilsync skal funke i Exchange 2007, må følgende være på plass:

Autodiscover + ActiveSync. Først og fremst må du sette opp Autodiscover i Exchange 2007. Det krever bl.a litt justering av ekstern DNS på domenet ditt + et SSL sertifikat av typen SAN SSL.

Så må du sette opp ActiveSync på Exchange, det er gjort på 1 min, veldig lite config. Det står masse på technet.microsoft.com om hvordan man setter opp Autodiscover, sjekk også artikler på msexchange.org (knallbra side).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

For at mobilsync skal funke i Exchange 2007, må følgende være på plass:

Autodiscover + ActiveSync. Først og fremst må du sette opp Autodiscover i Exchange 2007. Det krever bl.a litt justering av ekstern DNS på domenet ditt + et SSL sertifikat av typen SAN SSL.

Så må du sette opp ActiveSync på Exchange, det er gjort på 1 min, veldig lite config. Det står masse på technet.microsoft.com om hvordan man setter opp Autodiscover, sjekk også artikler på msexchange.org (knallbra side).

TAKK!

Det var AKKURAT dette jeg trengte å vite! Nå virker det! :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive