Konvertere .srt-filer til andre tekstfiler

7 innlegg i emnet

Skrevet

Hei! Håper dette er rett forum for å få hjelp til å smelte en .avi fil + srt fil sammen.

Har mange .avi filer, og tekst som hører til filmene i .srt-format. Problemet mitt blir da at jeg ønsker å smelte begge to i ett fil.

F.eks, martinpåtur.avi + martinpåtur.srt, så vil jeg ha begge inn i ett fil, a la martinpåtur.avi m/tekst uten å måtte tenke over å ta med tekst osv, bare at teksten dukker opp automatisk.

Noen som har kompetansen til å forklare og gi meg linker til å endre filformater?

Bruker sony vegas pro, den tar ikke imot .srt-filer..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Er ikke sikker på hvordan man smelter dem sammen, men hvis du legger .srt eller .txt filen med akkurat samme navn som AVI filen i samme mappe som AVI filen vil teksten komme i filmen...

Hvis det var akkurat det du ville slippe, så venter jeg også på svar fra andre :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Hei,

det finne mange programmer som gjøre jobb med å få srt inn avi..

men du kan prøve AviDemux //det er Gratis..

Eller søke etter srt to avi //Hente fra Google.no

Video software list //videohelp.com er en av de best som du kan finne mange Gratis eller koste programmer.

Edit: det er ikke lett å finne Prgrammer som er Gratis.

Endret av WinFS
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Så du vil på en måte dubbe teksten til filen ? Slik at du har en avi fil så startet den teksten sammtidig ? Jeg har gjort det før. Men gidder ikke siden om jeg ikke husker feil så tok det 2-3 timer å få det gjort.

Endret av The-One
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Det var å dubbe inn teksten ja.

Har funnet meg en program, som heter Avisub, men den viser ikke teksten.. så får prøve med andre programmer..

Tips og sånt mottass med glede!!

Edit: Prøvde AviDemux, men problemet her blir at jeg må laste ned "fonter", og de har ikke "Ø". "Æ" og "Å". Dataen inneholder vel masse fonts, men hvor finner jeg de? Helst en som er ren og lett og lese.

Endret av martin b
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

C:\Windows\Fonts

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det var å dubbe inn teksten ja.

Tips og sånt mottass med glede!!

Sjekk om dette programmet kan løse ditt behov.

SubMagic is a tool to convert, edit, translate, synchonize or create movie subtitles.

It supports several subtitle formats, has a lot of features and functions, is easy to operate and best of all... it's free!

SubMagic is written in C++ using Microsoft Visual Studio 2008 and doesn't need a .NET framework or any other external libraries.

DirectX 9.0c is needed for video playback. SubMagic is available in English and (partly translated) in Dutch.

http://www.submagic.tk/

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive