Synkronisere lyd fra lydkort med videokamera

6 innlegg i emnet

Skrevet

Hvordan kan jeg synkronisere lyden jeg spiller inn fra mitt eksterne lydkort til videokameraet? Om jeg skal spille inn musikk f.eks. Det må da være en knapp som får begge til å starte samtidig? Dette videokameraet har jeg.

Takk for all hjelp.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvorfor vil du ha lyd fra pcen din inn på videokameraet? Er det ikke enklere å legge på lyd og musikk når du har fått filmen inn på pcen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Hvorfor vil du ha lyd fra pcen din inn på videokameraet? Er det ikke enklere å legge på lyd og musikk når du har fått filmen inn på pcen?

Jeg driver med musikk. Jeg vil spille inn live, slik at man ikke ser at ting ikke er mikset i studio.

Det er rimelig teit å se strumming på gitar som ikke står i stil til lyden.

Endret av chillphil
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du vil ikke klare å synke det helt perfekt, så hvis du ført skal filme noen spille en gitar, hvorfor ikke bruke lyden derfra?

Det du trenger for å spille inn lyd på cameraet fra pcen, er en mic inngang. Du bare kobler pcen til cameraet gjennon de kablene som trengs. Også trenger du bare å starte avspilling på pcen samtidig som du tar opp på cameraet. Men vet ikke om ditt camera har mikrofon inngang, ser det hvertfall ikke på listen over inn/utganger og små cameraer pleier ikke å ha det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du vil ikke klare å synke det helt perfekt, så hvis du ført skal filme noen spille en gitar, hvorfor ikke bruke lyden derfra?

Det du trenger for å spille inn lyd på cameraet fra pcen, er en mic inngang. Du bare kobler pcen til cameraet gjennon de kablene som trengs. Også trenger du bare å starte avspilling på pcen samtidig som du tar opp på cameraet. Men vet ikke om ditt camera har mikrofon inngang, ser det hvertfall ikke på listen over inn/utganger og små cameraer pleier ikke å ha det.

Jeg er veldig takknemlig for hjelp Chiobe, men det virker for meg som om du ikke har noen peiling på hva du snakker om. Dette her er profesjonell innspilling.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Ok, da følger jeg. Når du snakket om mikset i studio så trudde jeg du mente i et program.

Men uansett det du trenger er en mic inngang på kameraet, også kjent som en "line" inngang. . De fleste pleier å være lik dette bildet (CH1 OUTPUT). Da skal det bare være å sette opp kameraet og koble til den, så skal kameraet registere lyden fra kilden i andre enden. Mulig du må knote med noen innstillinger i menyen, men skal fungere helt fint.

Endret av Chiobe
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive