[LØST] Hvordan bruke Fartsregulator.

3 innlegg i emnet

Skrevet

Jeg kjøpte en bil for ca et år siden, med den så fulgte det med LM-406FB digital controller.er det en fartsregulator, og hva er det, og hvordan bruker jeg den? :huh:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Treff på nettet antyder at dette først og fremst er for modellbiler ?

Pris i USA: $25

Pris i Norge: kr. 375 - Fartsregulator som passer til Max Buggy og Monster Truck

Du er ikke alene om å ha problem med å skjønne hvordan den brukes ...

http://letsmakerobots.com/node/173

Her er en beskrivelse av funksjoner, men ikke hvordan den brukes:

http://www.eworldtoy.com/escspcolmspe.html

Du kan egentlig peile deg inn mye på denne beskrivelsen. Det er rett og slett en fartsregulator for modellbiler, og består av radiomottaker og fartsregulator. Den skal trolig ta imot signaler fra en fjernkontroll, og fungere som en "servo" som regulerer hastighet forward og reverse (med noen ekstra finesser, som f.eks. å sette bilen i FRI).

Bruk av ordet "servo" var litt feil, siden elektriske biler ikke bruker en servo for å regulere gassen. Mest sannsynlig skal vel denne kobles direkte mellom batteri og motor, og forsyne motor med strøm.

Jeg gjetter på at 2 av kablene skal kobles til nåværende kabler fra batteriet, og at de 2 andre kablene skal gå videre til motoren. Hvilke som skal gå hvor er det verre å svare på - sjekk om det er påtrykt noen symboler på enheten.

Nivået virket "interessant nok" til at det kan være moro å prøve seg frem. :)

Kanskje du blir den første i verden som får denne til å virke, så her er det moro å prøve seg frem.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja, det er en modellbil (RC bil). Takker for langt og fint svar! ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive