[LØST] Backdoor trojan... maskinen restarter

14 innlegg i emnet

Skrevet

Hei .

Jeg fortsetter fra "finner ikke Msconfig"

Jeg har kjørt Malwarebytes Anti-Malware ,,, det tok 4 timer før den fant en Backdoor trojan (?) . Jeg ble bedt om å starte maskinen på nytt , og etterpå får jeg ikke startet maskinen... den restarter hele tiden. Prøvd med XP recovery-cd-en , men maskinen klikker og restarter. Får heller ikke startet i sikkerhets-modus??

Skal prøve mer når jeg kommer hjem fra jobb.

Noen forslag.

Kan jeg resette maskinen på noe vis?? :wall:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Spørs om det var en viktig systemfil som var infisert? Evt at maskinvaren din er skadet?

Men førstnevnte skal ikke føre til at du ikke får reinstallert XP for dét. Prøvd å reparere med konsoll via XP-CDen? Om du får frem repareringskonsollen skriver du SFC /SCANNOW

Det skal sjekke om konfigurasjonsfiler og systemfiler mangler og har korrekt størrelse, og forhåpentligvis reparere din nåværende installasjon.

For å kontrollere om harddisken er ok kan du skrive CHKDSK C: /f eller /r i samme konsollen.

EDIT:

Dette er bare et forslag til hva du kan prøve. Kanskje andre har en konkret løsning på ditt problem.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Spørs om det var en viktig systemfil som var infisert? Evt at maskinvaren din er skadet?

Men førstnevnte skal ikke føre til at du ikke får reinstallert XP for dét. Prøvd å reparere med konsoll via XP-CDen? Om du får frem repareringskonsollen skriver du SFC /SCANNOW

Det skal sjekke om konfigurasjonsfiler og systemfiler mangler og har korrekt størrelse, og forhåpentligvis reparere din nåværende installasjon.

For å kontrollere om harddisken er ok kan du skrive CHKDSK C: /f eller /r i samme konsollen.

EDIT:

Dette er bare et forslag til hva du kan prøve. Kanskje andre har en konkret løsning på ditt problem.

Skal prøve det

Takk

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Prøvd med XP recovery-cd-en , men maskinen klikker og restarter. Får heller ikke startet i sikkerhets-modus??

Angående at PCen klikker, får du noen konkret feilmelding? Det kan kanskje være nyttig å vite for å snevre inn hva problemet kan være. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det slår meg at det her kan være flere problemer enn kun software....

Snakker vi om en installasjonsplate (bootbar) eller et recovery-image? Beskriv dette mer tydelig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det slår meg at det her kan være flere problemer enn kun software....

Snakker vi om en installasjonsplate (bootbar) eller et recovery-image? Beskriv dette mer tydelig.

Hei .

Det hele starte med at maskinen slo seg av etter at jeg var kommet inn i XP.Etter gjenntatta omstrtinger, så startet jeg opp i sikkerhets-modus og skannet med Malwarebytes Anti-Malware og fant backdoor trojan.

Så etter ny omstart begynnte den å starte om tidliger før jeg kom inn i Windows.

Jeg har brukt Recovery (installasjon-cd) som fulgte med pc-en, for å legge inn windows på nytt. Den begynner å lese plata , men kutter ut etterhvert og starter på nytt.

Jeg får ingen feilmedlinger.

Det varierer hvor og når maskinen starter opp igjen.

De gangen jeg har prøvd å starte i sikkerhetsmodus så låsen den seg og etter en stund slår jeg den av mauellt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Med recoveryCD tror jeg ikke du har muligheten til å velge "reperasjon"... Mener å huske man må ha original CD for å få det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er litt opp til hver enkelt maskinprodusent hva de har valgt å kalle den vedlagte platen (dersom de følger med i det hele tatt).

En recovery-cd kan i praksis (har jeg erfart) være enten en maskintilpasset installasjons-cd (disse er selvfølgelig OEM-versjoner), eller en image-basert gjennopprettings-cd/dvd.

Dersom recovery-cdn booter direkte fra POST og starter med å laste inn filer fra cd-romen ( blå skjerm med hvit tekst ) er dette en installasjonscd. Du installerer operativsystemet slik som med en ordinær MS XP retail cd (flere restarter underveis).

Er det et recovery-image bruker maskinvareprodusenten et eget program for å skrive over image-filene fra cd/dvd og alt skjer i en operasjon.( etter restart booter operativsystemet opp slik det var når imaget ble laget; med drivere og programvare fix ferdig )

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Med recoveryCD tror jeg ikke du har muligheten til å velge "reperasjon"... Mener å huske man må ha original CD for å få det.

Jeg får opp 2 valg, og det ene er reperasjon (mener jeg) . Valgte det en gang etter en omstart begynnte den å scanne c-disken , fant en feil som den slettet (husker ikke hva det var) , men begynte å scanne flere ganger etterpå... Det virker for meg som om det er noe som stopper/hindrer prosessene :unsure:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har du første varianten er det med andre ord en installasjoncd uansett om maskinfabrikanten har valgt å kalle den for en recovery-plate :)

Denne typen plate har i utgangspunktet alle filer som skal til for å kjøre reparasjonskonsollen ( slik KK beskrev ).

( Vel og merke dersom maskinfabrikanten ikke har fjernet reparasjonskonsollen fra cd'n, men det høres ikke sansynlig ut.... )

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er litt opp til hver enkelt maskinprodusent hva de har valgt å kalle den vedlagte platen (dersom de følger med i det hele tatt).

En recovery-cd kan i praksis (har jeg erfart) være enten en maskintilpasset installasjons-cd (disse er selvfølgelig OEM-versjoner), eller en image-basert gjennopprettings-cd/dvd.

Dersom recovery-cdn booter direkte fra POST og starter med å laste inn filer fra cd-romen ( blå skjerm med hvit tekst ) er dette en installasjonscd. Du installerer operativsystemet slik som med en ordinær MS XP retail cd (flere restarter underveis).

Er det et recovery-image bruker maskinvareprodusenten et eget program for å skrive over image-filene fra cd/dvd og alt skjer i en operasjon.( etter restart booter operativsystemet opp slik det var når imaget ble laget; med drivere og programvare fix ferdig )

Det er en installasjons-cd. Den booter direkte , sjekker pc-en ( blå skjerm)

Jeg har brukt den tidligere for å legge inn XP på nytt . Det er XP-media center

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg tipper på at du har en skadet harddisk. Det burde gå ann å kjøre en livecd for å sjekke harddisken din først. Kom med tips om dette dersom noen har erfaringer på slike program. Sjekk også nedlastings-seksjonen på ITpro.no....

KK. Får ikke redigert innlegg så det kan forekomme dobbelposting av meg. Per Ståle er satt på saken. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg tipper på at du har en skadet harddisk. Det burde gå ann å kjøre en livecd for å sjekke harddisken din først. Kom med tips om dette dersom noen har erfaringer på slike program. Sjekk også nedlastings-seksjonen på ITpro.no....

KK. Får ikke redigert innlegg så det kan forekomme dobbelposting av meg. Per Ståle er satt på saken. :)

Det kan godt være , Syns den jobber fælt :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei

Takker for svarene.

Nå ser det ut for at det ikke er håp... ringt support, og jeg sender den inn for en sjekk og rep.

Takker :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive