Hvordan endre fra docx til Doc etter oppgradering på Citrix server

2 innlegg i emnet

Skrevet

Jeg har oppgradert 1 citrix server fra office 2003 til 2007. Nå ønsker jeg at alle klientene som logger seg på den defalut skal lagre i .doc. Standard for 2007 er jo .docx.

Jeg endret til .doc på word innstalasjonen på citrix sever. Når jeg åpner word på citrix server, er .doc blitt standard. Men når brukerne logger seg på står den fortsatt til .docx.

Er det noen her som vet hvordan brukerne kan få denne endringen også ? Vil helst slippe og logge på alle brukerne på citrix og endre manuelt der.

Takker for all hjelp.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har oppgradert 1 citrix server fra office 2003 til 2007. Nå ønsker jeg at alle klientene som logger seg på den defalut skal lagre i .doc. Standard for 2007 er jo .docx.

Jeg endret til .doc på word innstalasjonen på citrix sever. Når jeg åpner word på citrix server, er .doc blitt standard. Men når brukerne logger seg på står den fortsatt til .docx.

Er det noen her som vet hvordan brukerne kan få denne endringen også ? Vil helst slippe og logge på alle brukerne på citrix og endre manuelt der.

Takker for all hjelp.

Fant ikke noe i farta som kan endre det på installerte system men vet at du kan endre på det hvis du lager

en admin installasjon der det blir standard. Men det er kanskje litt seint nå.

Du gjør i så fall dette ved å starte setupfila for office med /admin switchen

[start] -> Kjør -> ...\officeinstall\setup.exe /admin

Når du kommer inn så finner du instillingen under Features -> Modify User Settings

Microsoft Office Word 2007 -> Word Options -> Save under der finner du Save files in this format

Der kan du velge hvilket format du vil ha som standard.

Lagre admininstallasjons filen(*.MSP fil) og kjør installasjonen med

...\officeinstall\setup.exe /adminfile admininstallasjons.msp

Skal se etter om jeg finner en måte å få endra det på etter installasjon

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive