ITprorekken på TG 2010

Meningsmåling   31 stemmer

1. 1.

• Ja!
      10
    • Nei, desverre
      3
    • Skal ikke på TG
      16
    • Skal være med i Crew
      2

Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.

19 innlegg i emnet

Skrevet

På'n igjen. Som noen av dere kanskje husker, hadde vi en tråd som gjaldt ITprorekken 2009 for en stund tilbake siden. Nå prøver vi igjen.

Hva er ITprorekken?

ITprorekken er en samling av ITpros medlemmer på dataarrangementet The Gathering (TG) som samler over 5000 nerder til 'fest' hvert år. The Gathering avholdes i påsken, og har for mange blitt en årlig tradisjon. Arrangementet går mye ut på spilling og generell 'nerding'. Mer om The Gathering kan du lese på TGs egen hjemmeside.

Vi prøvde å lage en ITprorekke forrige TG, men det ble heller dårlig. Dårlig planlegging og dårlig erfaring førte til en heller laber stemning på vår rekke. Vi føler vi har lært av våre feil, og prøver på nytt i år; derfor denne tidlige tråden.

Om det er stor interesse for å gjenta dette, vil Big-Mama og jeg ta ansvaret for å ordne det.

Vi håper at mange melder interesse, og at vi ser mange av dere på TG10.

Kom også med forslag til musikk som passer på et LAN i denne tråden!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Skal det bli bygget hylle o.l. til neste års TG også? Bør kanskje få opp et fett banner e.l. i samme slengen samt kanskje t-skjorter og annet snax, slik at dere blir skikkelig lagt merke til. :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

skal prøve å spare nok grunker til å bli med på TG '10:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

KongK: Vi har planer om banner til neste år, ja, og vi skal se hva annet vi har midler til.

Vi holder forøvrig på med å sette sammen en spilleliste i Spotify, så hjelp gjerne til hvis du vet om sanger som har høy nerdefaktor.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nommen, tidlig oppe idag? Trodde du var "sjefsdøgneren", jeg. Du og Peik. :P

Sang du kan slenge med er In Flames - Cloud Connected. Mange CS-spillere som liker den.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har utrolig lyst til å bli med i år, men vet ikke helt om det klaffer hverken med skole eller om økonomien kommer til å holde på det tidspunktet. Går siste året allmenn i år, men krysser fingrene for en rolig vår :thumbs:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Russetiden kan vel tære litt på økonomien... Spesielt om dere skal spleise på en bil. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Økonomi og tid er som regel to faktorer som har en forferdelig tendens til å kræsje fullstendig med arrangementer som TheGathering.

Av den grunn er det også vanskelig å stille dette spørsmålet nå tror jeg :)

Ellers kan jeg kjapt tilføye at TheGathering absolutt er verdt 700-900 kroner. (Ble litt usikker på prisen)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Når blir billettene lagt ut for salg? Er det ikke sånn at man bestiller en plass i salen, eller er det bare inngangsbillett så jeg kommer på ITPro rekka uansett?

Hvordan pleier dere å reise? Tenkte jeg skulle prøve å få godstolen, maskinen+skjerm mm. på ATV mopeden...og satse på at jeg ikke blir stoppa :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Økonomi og tid er som regel to faktorer som har en forferdelig tendens til å kræsje fullstendig med arrangementer som TheGathering.

Av den grunn er det også vanskelig å stille dette spørsmålet nå tror jeg :)

Ellers kan jeg kjapt tilføye at TheGathering absolutt er verdt 700-900 kroner. (Ble litt usikker på prisen)

Heh, billetten alene kom vel på litt under 700 i år om jeg ikke husker feil, og jeg fikk inntrykk av at det blir en del billigere neste år. Selv brukte undertegnede rundt ett tusen under selve arrangementet, til tross for at jeg hadde med masse mat hjemmefra :P

Når blir billettene lagt ut for salg? Er det ikke sånn at man bestiller en plass i salen, eller er det bare inngangsbillett så jeg kommer på ITPro rekka uansett?

Hvordan pleier dere å reise? Tenkte jeg skulle prøve å få godstolen, maskinen+skjerm mm. på ATV mopeden...og satse på at jeg ikke blir stoppa :P

Billettsalget er ikke annonsert ennå, ei heller pris. Som sagt over, er det grunn ti å tro at det vil ligge mellom 500 og 700 for én billett til TG10.

Billettene kjøpes via PartyTicket, og man kan også handle for andre. For å få en plass, har de på PTN (PartyTicket Network) et "seatingsystem" som lar deg velge plass selv. Det er også mulig å velge nøyaktig HVOR man vil sitte selv, men det er også mulig å la andre gjøre det for deg.

Ved at alle som eventuelt melder seg på rekken setter opp samme person som "seater", kan denne seateren sette alle påmeldte sammen/på rekke. Om man er en gruppe på (var det 15?) x antall personer, har man høyere prioritet for seatingen, og får seate før de fleste andre. Dermed er det større sjanse for å komme sammen om man er mange.

EDIT: Hvordan jeg kom til TG: bil. Kort og godt. Siden jeg ennå er et par år unna lappen, var pappa så hyggelig å kjøre meg og Benjamin (en venn av meg) opp på Onsdagen. Transport til neste år er vi som jobber med rekken ikke helt sikre på ennå, men det er mulig vi skal ha med en hylle + høytalere av et mer grovkornet kaliber enn i år. Og, ja, vi HAR tittet på flyttebilpriser :P

Endret av GaMeLOvEr
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Sanger dere kan legge til i listen: atc- around the world. Alice deejay- back in my life. Daddy Yankee- gasolina. larry tee- i love you. united ibiza- the hamster dance

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Kanskje jeg skal komme med et par kommentarer. Nå kan ikke jeg snakke for ITPro i seg selv, men jeg henger mye på IRC så mange kjenner meg bedre derfra.

Det er en plan for hylle. Foreløpig er det bare de som er på IRC som har jobbet med å utforme den så den er litt lagt opp for vårt behov. Hvis du vil slenge inn et par kommentarer eller generellt bare si at du ønsker å ha en plass på hylla, så si ifra i denne tråden eller snakk til en av oss på IRC. Det fins en guide for hvordan en kobler seg opp men den vet jeg ikke hvor ligger. Til de som allerede er inne på IRC så er kanalen #ITProrekka på EFNet.

Foreløpig idè er en hylle som bygges for to personer og så settes flere moduler sammen. Det er mulig ideen utvides til å passe for tre personer, men da trenger vi flere som melder seg på! Det er designidèer med en kjøleboks inni hylla som gjør at vi kan oppbevare mat over lengre tid. Dette skal fungere ved bruk av tørris i begynnelsen av arrangementet og så går vi over til kjøleelementer mot slutten. Det ligger også inne en idè om et låsbart skap slik at du kan legge inn verdifulle ting og låse. Dermed må en ikke ha noen til å passe på rekken hele tiden.

Meld dere på! Det blir gøy!

Endret av Brekkjern
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Er det fortsatt plass på ITprorekka? Jeg skal melde meg på nå, noe jeg bør få med meg?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Er det lov å ta med seg hund?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har utrolig lyst til å bli med i år, men vet ikke helt om det klaffer hverken med skole eller om økonomien kommer til å holde på det tidspunktet. Går siste året allmenn i år, men krysser fingrene for en rolig vår :thumbs:

Hehe, min virker i alle fall ikkje til å bli så veeeldig rolig, så du får ha lykke til! ;):P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har ekstremt lyst til å dra, men må vel holde meg hjemme å høre på mormi at det er "alt for farlig fordi du kjenner ingen der :<" , høhø.

Kanskje til neste år, da har jeg jo blitt 18 og bestemmer vel hva jeg vil gjøre selv.

- Føler egentlig at jeg vil bli sett ned på om jeg drar dit uansett, TG har jo blitt ett stort fjortisLAN, fult av fjortisjenter som tror de er så kule for å være der, og det eneste de sitter å gjør er vel egentlig nettby å Facebook, også såklart litt addictinggames(dot)com og 123spill(dot)no *surmule*

Vi ses i 2011, gutter! :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Etter det jeg har lest har TG alltid vært på hamar like utenfor lillehammer, det er sikkert stort nok. Selv har jeg aldri vært på TG men sikkert gøy for noen.

Men problemet hvis man bor i like utenfor oslo, må man reise ca 20 mil, man må ta med seg en bag med klær og datamaskin samt større mengder mat for 2-5 dager. Det kan bety en det styr.

Vet ikke hvor mange mennesker det er der, men vil tippe nærmere 45.000 på sitt verste fra rundt om i Norge, som kan bli litt mye bråk og liten plass.

Tror ikke det er lov å ta med seg dyr, hvertfall ikke for lengere periode.

Nå tror jeg ikke tid blir noe problem siden de fleste som er der spiller kanskje spill i ca kanskje 20 timer i strekk, og sover kanskje bare 4 timer, også nye 20 timer igjen. Så jeg jeg syns det nesten er bedre og tryggere hjemme.

Er det riktig å være på TG 1 dag koster ca 1000 kr? Da får man bare 1 kvadrat meter med plass (10/5 mbit internettlinje tilgjengelig?) eller noe tilsvarende?

Hvis det er tilfelle, kan man komme lagt med 2000 kr å oppgradere datamaskinen isteden for.

Hvis man sjekker http://www.gathering.org/tg10/no/informati...e/packing-list/ så sies det at TG tar med det viktigte.

Hvorfor disketter? har vi ikke brukt minnepenn i 3-4 år nå?

Endret av LMH1
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Er det lov å ta med seg hund?

Stakkars hund sier jeg nå i sådann. Er ikke akkurat særlig dyrevennlig for å si det mildt.

Masse folk, masse lyd, masse lys = mye forvirrende.

Men nei, tviler på at hund er lov. Er jo i tillegg garrantert en stor andel som er allergiske, og/eller redde for hunder.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Eneste hundene jeg så der borte var politiets narkohunder :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive