"Få PC-er i LAN til å se ut som unike nettverk"

8 innlegg i emnet

Skrevet

Er ikke sikker på om jeg poster i riktig forum, eller om det har et navn det jeg trenger hjelp til.

Problemet er at i et spill (MMORPG) jeg spiller går det ikke an å ha flere enn 1 bruker fra hvert nettverk på om gangen. Derfor kan bare en av oss spille når vi LAN-er eller når jeg og broren min vil spille likt, og det er selfølgelig veldig plagsomt.

Jeg lurer på om man kan få det til å se ut som for det spillet at vi er fra hvert vårt nettverk elns, og derfor kunne spille likt, selv om vi er i LAN.

(Er ganske sikker på at de gjorde noe sånn på TG siden ingen servere på CS:S oppførte seg som at vi spilte i LAN, så det må vel være mulig å gjøre noe ;) )

Ble kanskje litt dårlig forklart, så bare si ifra hvis det var litt uklart, så kan jeg prøve å forklare det bedre.

Takk :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har vært borti tilsvarende problem på en VPN-klient, da var det slik at bare en av oss på avdelings-kontoret kunne bruke VPN mot hovedkontoret.

Problemet skyldes sannsynligvis at dere har en felles offentlig ip-adresse. Jeg har ikke noen løsning; men hvis du har mulighet til å lede trafikken fra ene maskina gjennom en proxy eller en vpn-tunnel kan det hende du er heldig.

Hvis du forteller hvilket spill du har problemer med er det mye større sjanse for at noen kan hjelpe deg med løsninger som er testet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Last ned OpenVPN og kjør dette hver gang dere skal spille.

Du får da en annen "offentlig" ip addresse, og dere vil bli identifisert som om dere ikke var på samme plass.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har samme problem.. Jeg prøvde å laste ned OpenVPN, men det funker visst kun for Linux. Er det noen andre programmer som kan funke? Bare å ramse opp! Takk ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Jeg har samme problem.. Jeg prøvde å laste ned OpenVPN, men det funker visst kun for Linux. Er det noen andre programmer som kan funke? Bare å ramse opp! Takk ;)

Finnes til Windows

Edit:

Sist jeg brukte dette (for ca. ett år siden) så måtte man gjøre noen "triks" for å få det til å fungere skikkelig i vista. Regner med de har oppdatert softwaren nå, men kan jo være noe å være klar over om problemer skulle oppstå (og om du kjører vista såklart).

Endret av sabe
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har du prøvd en switch, der du kan sette opp vlan (virtuelle lan). vet ikke om det funker, men blir jo flere forskjellige lan, men dere har jo samme ip fra ISP'en da.

- DearDevil90

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Har du prøvd en switch, der du kan sette opp vlan (virtuelle lan). vet ikke om det funker, men blir jo flere forskjellige lan, men dere har jo samme ip fra ISP'en da.

- DearDevil90

Det vil ikke hjelpe å sette opp vlan (virtual LOCAL area network). Stikkordet er local som vil si at de nettverkene ikke vil være synlige på internett. Problemet her er at spillserveren de kobler seg mot ser samme eksterne ip. Det kan kanskje løses med en eller annen proxy klient.

Endret av @Skeivfordeling
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive