WDS PXE boot, trenger litt hjelp.

3 innlegg i emnet

Skrevet

Hei, har akkurat installert og konfigurert WDS, jeg sitter nå med et problem. Jeg får ikke clienten til å boote fra PXE, den får addresse fra DHCP, men finner ikke de nødvendige filene for boot.

DHCP og WDS ligger på to forskjellige servere. Vi hadde et PXE system med symantec ghost før, jeg har funnet ut hvor det ligger og deaktivert tjenestene.

Jeg har sett på http://technet.microsoft.com/en-us/library...358(WS.10).aspx ,men klarer ikke å forstå den helt. Uansett, er det noen som har noen tips å komme med?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Linken din fører ikke frem - "Finner ikke websiden" ?

Jeg skulle bruke den til å sjekke om jeg svarer på riktig problemstilling - jeg treffer litt for mange lignende temaer på nettet.

Ligner denne ?

Thursday, September 18, 2008

Troubleshooting WDS and PXE in Configuration Manager 2007

Linken fører videre til en lang artikkel som tar for seg en mengde av detaljer om troubleshooting for PXE-boot.

Siden jeg savner eksakt PXE-feilmelding gjetter jeg på at en av disse er i nærheten ?

At the PXE boot screen:

PXE-E53: No boot filename received

PXE-T01: File not found

PXE-E3B: TFTP Error - File not Found

No response from Windows Deployment Services server

------

Dette er kjapt søk på nettet - "PXE+WDS". Her hadde jeg normalt avgrenset ting enda mer ved å søke på eksakt feilmelding, eller plukket ut rett avsnitt i en lengre artikkel.

Her har jeg ikke peiling på temaet jeg svarer på, så dette er mer en test av om det fungerer med kjappe søk kombinert med overfladisk innsikt. Denne type svar har fungert i noen tilfeller, men da har jeg vanligvis hatt litt mer innsikt i temaet enn jeg har her.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Er ikke på jobb atm, men feilmeldingen er

PXE-T01: File not found

PXE-E3B: TFTP Error - File not Found

Skal se mer på det du har postet når jeg kommer meg på jobb i morgen tidlig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive