[LØST] Teksten går utenfor den bredden som jeg har satt den til

15 innlegg i emnet

Skrevet

Hei!

Det som er problemet er at når jeg poster en artikkel på en joomla side som jeg har så går teksten utenfor

den breden som jeg har satt den til.

Og dermed ødeleger det heile sida.

Er den en måte jeg kan fikse dette på?

Her er koden jeg brukte på den div boksen som artikelen blir postet i.

.hoved {
max-width: 560px;
min-width: 560px;
width: 560px;
height: auto;
float: left;
margin-right: 78px;
margin-top: 18px;
padding-top: 6px;
}[/codebox]

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg bruker ikke Joomla, men kan sikkert finne ut av dette likevel.

max-width: 560px; Øke denne ?

min-width: 560px; redusere denne?

width: 560px; eller redusere denne ?

Sannsynlig grunn til at ting ikke stemmer er vanligvis at vi har satt opp betingelser som er "umulige" å oppfylle. Minst 1 av tallene dine er "out of range".

Hensikten med MAX og MIN er at ting skal kunne justere seg ved behov. Hvis begge er 560 er det null muligheter til å justere noe.

Prøv deg frem med andre tall for å se hva som skjer ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg bruker ikke Joomla, men kan sikkert finne ut av dette likevel.

max-width: 560px; Øke denne ?

min-width: 560px; redusere denne?

width: 560px; eller redusere denne ?

Sannsynlig grunn til at ting ikke stemmer er vanligvis at vi har satt opp betingelser som er "umulige" å oppfylle. Minst 1 av tallene dine er "out of range".

Hensikten med MAX og MIN er at ting skal kunne justere seg ved behov. Hvis begge er 560 er det null muligheter til å justere noe.

Prøv deg frem med andre tall for å se hva som skjer ?

Jeg prøvde det du sa, men det fikk ingen resultater. Teksten gikk like mye utenfor nå også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Kan du prøve å teste og sette ned bredden slik:

max-width: 500px;

min-width: 400px;

width: 450px

Lagr og forhåndsvis i browser. Hvis du ikke ser noe vesentlig endring så....

...det kan bety at noe andre tager i CSS overskriver verdiene i tekstboksen

Har du mulighet til å oppgi lenke til websiden? Da blir det kanskje lettere for oss å finne ut hvor feilen ligger....

Endret av XGirl
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Prøv å sjekk effekter selv - W3schools - CSS reference (der kan du teste effekten av endringer direkte i en kode. Dimension properties avsnittet.

Test ved å føye til deler av din egen kode i en eksempelboks for width, max-width, min-width eller right-margin (knapp "Try it yourself"). Sjekk også effekter av float.

Såvidt jeg kan skjønne er det bedre å la nettleseren selv regne ut detaljene ? Droppe å ha for mye faste tall for bredde og høyde, men kun ha med de viktige.

------

Dagen før gikk jeg dypt inn i teorien for sånne bokser - så dypt at jeg ikke skjønte bæra.

Der traff jeg på et eksempel som minner om beskrivelsen din om "teksten flyter utenfor boksen". Dette skjer hvis du har et avsnitt med fixed width på venstre side av en annen boks som bruker float.

Paragraph escapes out a fixed width parent box adjacant to a floated box

Mysterious magnetism. A box is floated on the right side. On the left side, a <div> with fixed width. The paragraph(s) escape out of the box, as if attracted by the floated box. Replace the floated box by an absolute positioned <div>, and everything falls back in place.

Screenshot

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

.hoved {

max-width: 560px;

min-width: 560px;

margin-right:78px;

}

.hoved {

width: 560px;

margin-right:78px;

}

Endret av kroider911
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Her er linken til siden klikk her

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Er litt usikker om du har løst problemet eller ikke?

Spør på sikkerhets skyld mens jeg ser på din hjemeside -

ditt tråd " Teksten går utenfor den breden som jeg har satt den til" er merket som[LØST],

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Er litt usikker om du har løst problemet eller ikke?

Spør på sikkerhets skyld mens jeg ser på din hjemeside -

ditt tråd " Teksten går utenfor den breden som jeg har satt den til" er merket som[LØST],

Sorry, må ha kommet borti løst knappen eller noe, men jeg har det samme problemme enda.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har tittet i går på deres sider og css-er, men har dessverre ikke funnet noe :nope:

Jeg kan også se at dere har rottet i kolonner nederst på hjemesiden.

Men heldigvis er det bare hoved siden som har disse feil.

Synes det blir best å kontakte deres utvikler pixelgarden.no for supporthjelp fordi de kjenner best deres joomla opplegg...

Lykke til!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

index.php.htm gå til linje linje 327.

Forandrere denne linjen til dette.

<table width="62%" class="contentpaneopen">

Da skal det bli ca sånn.

--------

Rægestimen fikk besøk av Hennes Majestet Ræga i sommer. Hun ble selvfølgelig tatt godt i mot

av landets beste supporterklubb og stemmningen var god selvom Rægestimen ble lurt av Ræga.

Fevennen tv var til stede og du kan se

--------

Texksboksen går over hele siden.

Nå kjenner jeg til input metode om dette er noe som autoformaterer seg når artikkelen legges inn.

Tok bare et raskt overblikk av dette nå.

Endret av snippsat
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Still spørsmålet annerledes ?

Linken til nettsiden var til hjelp. Det er lettere å forstå et problem når man SER problemet. Dessverre så har ikke jeg erfaring med nettsider, men vi har stadig folk innom som har erfaring.

Istedenfor å prøve å tolke oppsettet som kode så be dem se på nettsiden, og spør "Hva er det som skjer galt her?". Det er sikkert mange andre som har vært borte i lignende problem. Fyll gjerne inn med noen få opplysninger om hvilket oppsett du bruker på bredde.

Den midtre kolonnen hadde egentlig klart seg bedre uten en fast bredde - heller la den krympe eller utvide seg innenfor visse grenser (tilpasset om folk ser på siden i et mindre vindu eller i et fullskjermvindu). Minimum bredde og maksimum bredde, men ikke fast bredde.

------

Forslag nummer 2:

Istedenfor å se på hva som er feil - se på hva som er riktig isteden (og finn ut HVORFOR det er riktig).

Med tankemåten "Dette er riktig FORDI ..." og en god begrunnelse på hvorfor det er riktig har du sjanse til å finne ut hvorfor midtre kolonne blir feil.

Venstre kolonne er riktig fordi ...

- den er venstrejustert

- den har en fast bredde

- osv.

Jeg bruker sånne metoder hvis jeg står fast på et problem. Det pleier stadig å hjelpe hvis jeg "tenker motsatt vei".

EDIT:

Her har du kanskje fått et bedre forslag av snippsat ?

Vi skrev omtrent samtidig, så jeg fikk ikke lest innlegget hans før jeg postet mitt.

Jeg har aldri satt opp en nettside, så forslagene mine går mer på "generell problemløsning".

Endret av Morten58
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

<table width="62%" class="contentpaneopen">....

Textboksen går over hele siden.

Nå kjenner jeg til input metode om dette er noe som autoformaterer seg når artikkelen legges inn.

Jeg har sammenlignet class="contentpaneopen" med andre av deres websider som viser riktig bredde. Alle av dem har with 100%.

Du kan gjøre forsøk å endre denne verdien til 62%, men siden css formaterer alle sider så antagelig blir også de andre sidene berørt av denne endringen. Så i min menning er det nok en annen feilverdi som gjør at nyhets-container på hovedsiden strekker seg altfor langt. Derfor har jeg også valgt å henvise dere til å få hjelp fra deres utvikler som kan også hjelpe dere å rette feil med kolonner nederst på hjemmesiden.

Endret av XGirl
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

<table width="62%" class="contentpaneopen">

Da skal det bli ca sånn.

--------

Rægestimen fikk besøk av Hennes Majestet Ræga i sommer. Hun ble selvfølgelig tatt godt i mot

av landets beste supporterklubb og stemmningen var god selvom Rægestimen ble lurt av Ræga.

Fevennen tv var til stede og du kan se

--------

Texksboksen går over hele siden.

Hei!

Jeg har leita litt rund, men finner ikke filen index.php.htm

Vet du hvor denne filen ligger for det hadde gjort det heeile mye enklere:D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nei da, han snakket bare om index.php filen.

Nå har jeg tittet på deres hjemeside - bredden på nyhets container og koloner er rettet.

Gratulerer!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive