Gratis antiviusprogram, hvilket ?

22 innlegg i emnet

Skrevet

Hva er ett bra og gratis Antivirus program nå om dagen ? Ett som gjør jobben og gjerne støtter andre type ulumskheter også.. ikke bare virus..

men det å være totalt gratis..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Selv bruker jeg Avg anti virus som er et bra og gratis program som kan lastes ned på nettet: http://free.avg.com/

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har brukt Avast home i flere år nå og er godt fornøyd med programmet. Brukervennlig, veldig lett og forstå seg på, den fikser oppdateringer selv og gir deg beskjed når den er ferdig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

jeg bruker og avg free edition og er veldig fornøyd....har og brukt avast. bra den og

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Personlig bruker jeg kun AVG Free 8.5.

Sammen med superantispyware og Adware 2009 man bør være ganske så sikkert så samt man oppdatere programmene ofte.

For XP bør man bruke zonealarm, men det trengs ikke for vista.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Dette er eit tema som blir tatt opp over alt, og det kjem alltid "1000" forslag. Smaken er som baken, delt i to.

Personleg tilrår eg Avira, men både AVG og Avast er greie val (alle fins sjølvsagt i gratisversjonar). Du kan lese testar av antiviruprogram hjå AV-Comparatives, velg "Comparatives" i margen og les den nyaste testen.

For å ha best mogleg tryggleik for PC-en bør du ha ein eigen brannmur, då Windows sin innebygde diverre ikkje er god nok. Test av brannmur finn du her. Personleg vil eg tilrå Comodo eller Online Armor.

Den siste type program ein bør ha er anti-malware program. Etter eigen meining, som og samsvarar med andre sine erfaringar, vil eg tilrå anten SuperAntiSpyware og/eller Malwarebytes' Anti-Malware.

Endret av tosha0007
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Anbefale Microsoft Security Essentials.

Antiviruset bruker lite plass og er et ganske bra antivirus.

det er gratis

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er egentlig bare å lese tester?

AntiVirus Software Review 2009

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Anbefale Microsoft Security Essentials.

Antiviruset bruker lite plass og er et ganske bra antivirus.

det er gratis

Bra ja, men som vanlig med Microsoft, det klarer ikke hele jobben alene. Bør ha et antivirusprogam installert i tillegg ;)

Det er egentlig bare å lese tester?

AntiVirus Software Review 2009

Tror ikke du har lest spørsmålet...Det er spørsmål om hvilket GRATISPROGRAM som er best. Testen du viser til, er en salgsportal for sikkerhetsprogram...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har brukt comodo internett security på nettpc'en min en stund nå, å den tar veldig lite systemressurser. Den har både brannmur og antivirus i ett, helt gratis.

Comodo

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har nettopp installert Microsoft Security Essentials ( Det er gratis ) og er storfornøyd.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

AVG Free og kanskje ad-aware, det bruker jeg, veldig fornøyd. Senker ikke systemet heller.

Det over gjaldt AVG, noen som vet og bedre anti-spyware?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Bra ja, men som vanlig med Microsoft, det klarer ikke hele jobben alene. Bør ha et antivirusprogam installert i tillegg ;)

hvis man har 2 antivirus programm på samme maskin så risikerer man at det ene antivirus programmet tror det andre er et virus, har opplevd dette flere ganger.

Men AVG er et absolut godt valg. det samme med microsoft sitt nye

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Bruker selv Avast Home som antivirus, Comodo Firewall som brannmur og Spybot + Lavasoft Ad Aware som antispyware!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Microsoft Security Essentials fungerer jo forholdsvis bra, mener jeg. Har akkurat tatt det ibruk selv. :)
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

slår meg med på Avast Home, jeg har også brukt det lenge og er kjempefornøyd med det og har aldrig hatt noe problem med det ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har brukt AVG i mange år nå. I forrige uke avisntallerte jeg og la inn microsoft Security Essentials og det ser ut til å gjøre jobben.

Jeg stiller ikke store kravene. Kjører Windows defender, Windows brannmur, Microsoft Security Essentials, i tillegg til en ukentlig tjafs med Malwarebytes.

Ellers bruker jeg hodet. Der ligger det beste anitvirusprogrammet i verden....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg synes Comodo Internett Security er best. Antivirus, Antimalware, Brannmur, HIPS i ett. Bruker kun rundt 20 mb ram (om du har på alt).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Microsoft sitt kanskje også en mulighet?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei.

Til alle Dere som tar Dere bryet med å vurdere hvilket AV program som best, her er en tanke...

Alle nåværende AV programmer benytter definisjonsfiler for å kunne detektere virus og annet rask.

Dette vil med andre ord si at:

- Nye virus og lignende er det INGEN som kjenner til FØR leverandøren lager definisjonsfil.

I dagens miljø dukker det opp hundrevis, for ikke å si tusenvis av nye uhumskheter på internet hver eneste dag.

- Hvem lager definisjonsfiler til alle disse?

Det bør snart komme ett AV program, på lik linje med de som finnes for bedrifter. Tenker spesielt på Microsoft ForeFront Security, som benytter flere scanning engines for deteksjon. Jada, disse trenger også definisjonsfiler.

Min tanke er derfor:

- Kommer det ikke snart ett AV program som kan kikke på trafikken - på nettverkskortet - slik at all uønsket trafikk stoppes der?

Jeg er dog tilhenger av egen fysisk brannmur, men AV scanning på brannmur.

- da stoppes mye før det i det heletatt kommer frem til PC.

Er derfor ikke så veldig opphengt i hva som er best, men hvor ofte kommer definisjonsfilene?

Kommentarer mottas med takk :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Heisann folkens!

Jeg har prøvd og feilet, og virkelig kikket inn i hvordan diverse sikkerhetsløsninger virker over flere år.

Til den vanlige bruker vil jeg anbefale denne sammensetningen:

- Microsoft Security Essentials (Anti-virus/spyware/rootkits/malware)

- Windows Brannmur

- OpenDNS

- AVG LinkScanner

- BullGuard Spamfilter

Microsoft Security Essentials kommer veldig godt ut i testene, i forhold til: Kjente virus, ukjente virus og minst falske positiver. Pluss at det nesten ikke krever systemressurser fra pc'en. Et lite minus er selvfølgelig at full skann tar tid, siden Microsoft Security Essentials går grundig til verks under søket.

Men man må huske at MSE ikke har et såkalt "web protection" for nettleseren, ta derfor å innstallere AVG Linkscanner for den jobben. OpenDNS hindrer trojanere å kontakte servere for å laste inn flere virus + at OpenDNS gjør det samme mot botnets.

Windows brannmur holder i massevis for Vista og Windows 7, men i XP vil jeg anbefale å legge inn ZoneAlarm.

BullGuard Spamfilter passer de som ikke har så mye erfaring fra dette punktet med Spam. Men for den viderekomne så vil Spamihilator passe bedre.

Men for guds skyld ikke glem av backup, det er det viktigste du gjør.

Anbefaler DropBox, Crashplan og Cobian Backup for den jobben.

For de som stoler mest på kjøpte sikkerhetsløsninger er Avira Premium Security Suite den beste. Blant de beste i test MANGE år på rad. Og den absolutt beste til å fjerne ukjente virustyper.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Hei.

Til alle Dere som tar Dere bryet med å vurdere hvilket AV program som best, her er en tanke...

Alle nåværende AV programmer benytter definisjonsfiler for å kunne detektere virus og annet rask.

Dette vil med andre ord si at:

- Nye virus og lignende er det INGEN som kjenner til FØR leverandøren lager definisjonsfil.

I dagens miljø dukker det opp hundrevis, for ikke å si tusenvis av nye uhumskheter på internet hver eneste dag.

- Hvem lager definisjonsfiler til alle disse?

Det bør snart komme ett AV program, på lik linje med de som finnes for bedrifter. Tenker spesielt på Microsoft ForeFront Security, som benytter flere scanning engines for deteksjon. Jada, disse trenger også definisjonsfiler.

Min tanke er derfor:

- Kommer det ikke snart ett AV program som kan kikke på trafikken - på nettverkskortet - slik at all uønsket trafikk stoppes der?

Jeg er dog tilhenger av egen fysisk brannmur, men AV scanning på brannmur.

- da stoppes mye før det i det heletatt kommer frem til PC.

Er derfor ikke så veldig opphengt i hva som er best, men hvor ofte kommer definisjonsfilene?

Kommentarer mottas med takk :D

Comodo internett security er ikke avhenging av definisjonsfiler siden man kan finne suspekte ting med deres advanserte Host intrusion protection system (HIPS). Men dette er bare for de som gidder å sette seg ordentlig inn i det. Dette er storsett slik at man velger å godkjenne og nekte ting å kjøre.

Men ellers har jo nesten alle antiviruser "heuristics" for å følge tommelregler på å finne nye, ukjente viruser og lignende.

Og når det hvor ofte definisjons filer kommer pleier vel å ligge på mellom en halv time og 5 timer hos de fleste, tenker jeg.

Endret av Barske Kjekken
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive