Problem ved kopiering av bruker i AD

5 innlegg i emnet

Skrevet

Har laget en standardbruker i en gitt OU i AD, der blandt annet exchange features (outlook mobile access, user initiated syncronization, up-to date notification, outlook web access, POP3 og IMAP4 ) er disablet som standard.

Men når jeg prøver å kopiere denne brukeren, så får den nye brukeren aktivert outlook mobile access, user initiated syncronization, up-to date notification. Dette er noe jeg ikke vil, jeg vil at alle exchange features skal være disablet som default...

Har dette noe med instillinger på exchange serveren å gjøre? Eller er det ett eller annet jeg har gjort galt i AD?

Dersom jeg ønsker at "office" feltet skal kopieres fra samme standardbruker, hva må jeg gjøre? Er det ett oppsett man kan sette som styrer hvilke felt man ønsker skal kopieres ved kopiering av en "standardbruker"?

Setter pris på alle tilbakemeldinger.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du sier ikke noe om Exchange versjonen du kjører? I Exchange 2007 er dette veldig enkelt, bare å kopiere template brukeren i EMC.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

You can modify which default attributes are carried over to a newly copied user or specify additional attributes that will be copied to the new user. To do this, open the Active Directory Schema snap-in, view the desired attribute properties, and select (or clear) the Attribute is copied when duplicating user check box. You can only modify or add attributes that are instances of the user class

http://technet.microsoft.com/en-us/library...681(WS.10).aspx

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du sier ikke noe om Exchange versjonen du kjører? I Exchange 2007 er dette veldig enkelt, bare å kopiere template brukeren i EMC.

Kjører Exchange 2003. Er dette en endring som må gjøres på Exchange serveren? Ønsket mitt er at alle standard brukere jeg har laget i diverse OU'er i AD skal ha disablet alle exchange features som standard..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive