Hva gjør du for å holde pcen kald på varme dager?

33 innlegg i emnet

Skrevet

Enig.

Noen har også Ipod Touch eller Iphone. Som ikke blir så varm med en gang.

Men for dere som lurer på det, så skrur iphone seg av automatisk hvis det blir for varmt for den! Og den vil ikke vise tegn til liv før den er i en god temperatur igjen!

Så det er ikke noe feil med mobilen deres hvis den tar en blackoute mitt på dagen!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Har ikke prøvd dette, men burde vel fungere fint å lure kabler inn og ut av kjøleskapdøra så kabinettet kan stå der inne? :)

Finnes også et kabinett som egentlig er et kjøleskap, men tror det kosta litt for mye til å være verdt det.

Med nærmere ettertanke kan dette kanskje skape noe fuktproblemer, så er nok litt risikabelt!

Endret av Laiton
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Heisann folkens! Er dere lei av lyden fra pcen? Det kan enten være mye eller lite. Men de sombruker litt tid får den lavt ned. Men hadde det ikke vært fett med en som er helt stille og uten at varme er problem? Da kjøper du forlenger kabler til alle dine utganger du bruker og fyrer alt ut av pcen. Kjøper at akvarium og fyller det med matolje. Ta alle vifter av pcen og la CD-Romen og hardisken og forlenger kablene og det være uten for olje gryten. Pytt resten nedi. Det er lurt med forlenger kabler for det er ikke fristende og stikke hånden nedi hver gang du skal pytte inni noe i usben eller lignende. Og aldri bruk en pc du ikke takler og miste første gangen du prøver deg frem. Det virker. Og her er en film som viser hvordan... :thumbup:

Endret av Mikal
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Kan ikke si meg lei av støyen av maskinen.

Var verre før siden jeg hadde bare strøm krevende prosessor (Pentium D 925 95 watt)

Og maskinen ble ganske så varm.

Men det er bedre nå, siden alle prosessorer jeg bruker i dag bruker bare 65 watt.

Tror nok ved bruk av olje i maskinen vil forkorte levetiden på komponentene. spessielt viftene siden det blir tyngere å dra viften. Uansett en stor ulempe ved oppgradering. Beste er nok å gå for større tempratur stilte vifter eller vann kjørling.

Endret av LMH1
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kan ikke si meg lei av støyen av maskinen.

Var verre før siden jeg hadde bare strøm krevende prosessor (Pentium D 925 95 watt)

Og maskinen ble ganske så varm.

Men det er bedre nå, siden alle prosessorer jeg bruker i dag bruker bare 65 watt.

Tror nok ved bruk av olje i maskinen vil forkorte levetiden på komponentene. spessielt viftene siden det blir tyngere å dra viften. Uansett en stor ulempe ved oppgradering. Beste er nok å gå for større tempratur stilte vifter eller vann kjørling.

Det er vertfall lurt og ta av viftene. Og bruker du slik natural oil så skjer det ikke noe. Og det går an og vaske og ta alt bort. Det finnes et firma som lager slike pcer ferdig og med garanti. De installerer mye stasj nedi akvariumet slik at det ser kult ut. bobler og lys og masse mer :thumbup: Men det kan nok alltid bli ødelagt fort hvis du gjør det selv og feil....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er vertfall lurt og ta av viftene. Og bruker du slik natural oil så skjer det ikke noe. Og det går an og vaske og ta alt bort. Det finnes et firma som lager slike pcer ferdig og med garanti. De installerer mye stasj nedi akvariumet slik at det ser kult ut. bobler og lys og masse mer :thumbup: Men det kan nok alltid bli ødelagt fort hvis du gjør det selv og feil....

Hva gjør du når du skal på lan da? :lol: Veier nok sikkert endel. Ville heller investert i vifter, vannkjøling enn det der. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hva gjør du når du skal på lan da? :lol: Veier nok sikkert endel. Ville heller investert i vifter, vannkjøling enn det der. :)

Ikke det beste ved oppgraderinger av komponenter senere?

Spørs hvor bra det vil fungere til overklokking.

Ruster ikke metallene etter noen års bruk?

Man slipper helt klart å måtte rense maskinen fri for støv.

Men blir litt jobb å rense maskinen for olje.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nei det er ikke det beste for lan eller og oppgrader hardware. Men det går an og oppgradere. Men det er egentlig for de som vill ha lydstille noe spesielt og tøft. Det er for hjemmebruk :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive