Utrulling av printere der brukere ikke er lokal admin

6 innlegg i emnet

Skrevet

Hei, ser det finnes en hau meg skript for å dele ut printere slik at brukere slipper å finne rett skriver og installere rett skriver selv. Men det som jeg også ser i disse skiptene er at det er forutsetning at brukere er lokal admin på sine maskiner på grunn av driver installasjon, finnes det en måte via skript å dele ut skivere selv om brukeren ikke er lokal admin, per i dag deler jeg ut skrivere på brukernivå via et logoskript (BAT). Jeg har tenkt på å gi skrivere ut på maskin nivå som en del av et logonskript (BAT) men jeg vet ikke helt om dette vil fungere.

Spørsmålet er som følger: kan jeg dele ut skrivere via er logon skipt der brukeren ikke er lokal admin på maskiner som brukes på arbeidplasen eller er jeg nød til å gjøre noen drastiske endinger for å få dette til. det er en blanding av xp maskiner og vista maskiner.

På forhånd takk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Om driverne er forhåndsinstallert, tror jeg ikke det skal være noe problem å legge til skrivere for andre brukere som ikke har administrator-tilgang., men dette kan jeg dessverre ikke si med 100% sikkerhet. Derfor anbefaler jeg deg å teste det.

-ZnarreZ-

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Om driverne er forhåndsinstallert, tror jeg ikke det skal være noe problem å legge til skrivere for andre brukere som ikke har administrator-tilgang., men dette kan jeg dessverre ikke si med 100% sikkerhet. Derfor anbefaler jeg deg å teste det.

-ZnarreZ-

Jeg har vert inne på den tanken, men hadde håpet å slippe det, det må vell finnes den måte der brukere får midlertidig admin rettigheter for å installere den skriveren, også admin rettigheten ligger i dette skripet. bare tenker meget høyt her.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Uten å vite hvilket server-OS du kjører, så fant jeg en snedig liten guide til printerutrulling via GPO i Server 2003. Jeg skumleste over den, og har ikke funnet noe krav om at brukeren må være lokal admin.

http://www.windowsnetworking.com/articles_...Windows-R2.html

Håper dette kan hjelpe deg.

EDIT:

Fant også en link hos Microsoft som beskriver dette i detalj:

http://technet.microsoft.com/en-us/library...179(WS.10).aspx

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

I små til mellomstore miljøer funker GPU utrulling av printere smertefritt, så lenge brukerne ikke flytter på seg for mye og skal ha tilgang til alle printere i hele bedriften.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

For xp klienter: Legg brukere til power users gruppen og gi dem load/unload device drivers rettighetene.For Vista brukere: bruk point and print security. dvs..du viser bare en advarsel ved spørsmål om forhøyning av rettigheter og ber ikke om å gi admin brukernavn/passord, eventuellt viser ingen advarsel.

http://www.microsoft.com/whdc/device/print/VistaPnPSec.mspx

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive