Netgear WNR834B, kun local, ikke internett.

6 innlegg i emnet

Skrevet

Heisann!

Jeg kjøpte meg nylig en splitter ny ruter for 1 uke siden. Problemet mitt er at jeg ikke får internett, men kun "Local". Slik ser nettverket mitt ut:

Et modem som gir nett to to andre rutere. Modem>2Rutere. Det går helt fint. Men når jeg kobler til Netgear WNR834B (Trådløs ruter)til en av ruterene, får jeg kun "local", og ikke internett. Jeg har også prøvd å koble rett til modemet, uten suksess. Også prøvd å restore factory settings, no luck :(

Så, noen som har peiling?

Vist emne er i feil kategori, vennligst flytt det =)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

prøv og skriv 192.168.0.1 i adresse feltet og se om du får opp noen valg. standard login er brukernavn: admin passord: ingenting

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvis jeg forstod deg riktigt. Så har du to routere i serie. Og det er det ikke alle routere som greier.

Det du må gjøre er og sette den siste routeren din til og følge den andre. Bare som et acces punkt. Du skal kunne stille på det inne på instilingene på routeren din;)

Jeg har bare hørt læreren min prate om det. Og jeg mener at den siste routeren ikke skal dele ut IP adresser. Men der er jeg litt usikker!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvis jeg forstod deg riktigt. Så har du to routere i serie. Og det er det ikke alle routere som greier.

Det du må gjøre er og sette den siste routeren din til og følge den andre. Bare som et acces punkt. Du skal kunne stille på det inne på instilingene på routeren din;)

Jeg har bare hørt læreren min prate om det. Og jeg mener at den siste routeren ikke skal dele ut IP adresser. Men der er jeg litt usikker!

Det du mener er at kun en av ruterne må være DHCP server. Det må du gå inn å de på instillingene til alle enhetene for å konfigurere. Jeg tipper du har bredbåndsmodem først og der kan du sette instillingene til å være DHCP server. Så når du da kobler til en ruter på en utgang så må du inn på instillingene til den sor å skru av dhcp serveren. Da tror jeg det skal gå automatisk at de enhetene som spørr det andre modemet om ip-adresse vil få forespørselen videresendt til det første bredbåndsmodemet. det samme gjør du med ruter 3 og ruter 4(trådløs ruter) som du kobler til bredbåndsmodemet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det du kam prøve er å finne ut IP til det modemet som FØRST er koblet til internett (Det som er koblet til linjen inn i huset). den IP-adressen som du da finner er den adressen som du bruker til å logge deg inn på instillingene til modemet med. MEN den adressen er også den adressen som annet utstyr bruker for å koble seg til internett med. Det du han se om du får til er å stille inn de andre modemene til å bruke den IP-adressen som standard gateway. Eller kan du legge den til manuet i instillingene til nettverskortet men det er tungvindt... Det skal være nokk å deaktivere DHCP og muligens legge inn standard gateway i den adre ruterne(Litt forsellig fra produsent til produsent). Jeg har bare mitt bredbåndsmoden som DHCP og jeg har 3 trådløsrutere plassert rundt i huset for signalets skyld og det fungerer greit det...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

prøv og skriv 192.168.0.1 i adresse feltet og se om du får opp noen valg. standard login er brukernavn: admin passord: ingenting

Noen modem har annen adresse for å logge inn. Men en kan koble seg til routeren og så åpne "command" (trykk WINDOWSTAST + R og skriv "cmd" uten appostrof i vinduet og trykk ENTER.) Da får opp et vindu som du kan skrive inn "ipconfig" i (uten appostrof selfølgelig). Der leter du deg fram til nettverkskortet du bruker og så finner du en linje som heter "Standard Gateway". IP-adressen som står bak den er adressen du skal bruke for å logge deg inn på routeren.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive