[LØST] Hjelp med data i OpenOffice Calc

3 innlegg i emnet

Skrevet

Hei,

Bruker OpenOffice Calc, og fungerer fint, men har en utfordring:

Jeg har en liste med 300 navn som er påmeldt til et arrangement. Jeg ønsker å sortere lista etter ulike kriterier, blant annet alfabetisk på navn.

Men når jeg gjør dette følger ikke resten av dataene om personen med. Se dette bilde:

426027.jpeg

Her er eksempel: Hvis jeg nå velger å sortere dette med fornavn, kommer Anders og Andreas som nummer 1 og 2, men Andreasblir 24 år og ikke 23.

Finnes det en løsning på dette?

Lista er laget, og det er som nevnt 300 navn der og de har oppgitt alder, bedrift, e-post, telefon etc. Samt jeg har to felter hvor jeg krysser av om de har betalt og et par andre ting.

Alle forslag mottas med applaus - og stor takknemlighet!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

når du har ei samanhengande datarekke både horisontalt og vertikalt så skal programmet normalt tolke det som ein heil tabell (iallfall gjer excel det). Men mulig denne funksjonaliteten er svak i Calc?

Dersom det er første kolonne du skal sortere etter så må du berre huske på å merke heile dataområdet, og deretter trykke på knappen sorter.

Er det meir avansert så Merk heile tabellen, gå til Data - Sortering - set kriterier - gå vidare til Innstillinger - huk av det som er relevant.

Då ser du heilt nede kva område som er merka for sortering.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

når du har ei samanhengande datarekke både horisontalt og vertikalt så skal programmet normalt tolke det som ein heil tabell (iallfall gjer excel det). Men mulig denne funksjonaliteten er svak i Calc?

Dersom det er første kolonne du skal sortere etter så må du berre huske på å merke heile dataområdet, og deretter trykke på knappen sorter.

Er det meir avansert så Merk heile tabellen, gå til Data - Sortering - set kriterier - gå vidare til Innstillinger - huk av det som er relevant.

Då ser du heilt nede kva område som er merka for sortering.

Løsninga var å merke hele tabellen. Takk!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive