Fjerne login ved oppstart

10 innlegg i emnet

Skrevet

Hei folkens, takk for sist!

Siden sist gang jeg var innom, har fantastiske W7 kommet (takk MS), det er en gledelig opptur, men på en annen side - etter Vista kunne det bli verre?

Jeg har en bærbar PC (HPDV9791EO) jeg bruker til skole og jobb, og jeg har derfor passord på den.

Det jeg lurer på, er om det noen mulighet for å fjerne passord fra PC'en når jeg slår den, og heller "låse" den med "lock" i startmenyen for å hindre tilgang fra uvedkommende?

Jeg har alltid PC'en med meg, men under forelesninger er det greit om jeg må forlate auditoriet for å gjøre det man må gjøre :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ikke noen løsning på ditt spm, men et lite forslag.

Om du fjerner passordet er det jo bare for vedkommede å restarte PCen for å få tilgang til den.

Anbefaler deg å ha passord på PCen under oppstart i stedet. For å kjapt låse PCen kan du trykke Windowstast + L. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Jeg har tenkt på det selv, men om en ikke-kyndig person finner en PC med passord, så tenker de vel ikke at å restarte den fjerner passordet :P

Grunnen til at jeg spør er at jeg er lei av å trykke det inn hver gang jeg slår på PC'en.

Edit: Leif.

Endret av JCRacing
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Litt OT, men dog :)

Derfor er det GENIALT med fingeravtrykkslesere :)

Mange bærbare har disse innebygd, men man får også kjøpt de løst utenom som man bare kan koble rett i usb-porten :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har det også, men det er et ork å bruke.

Det slår meg i dette øyeblikk at jeg muligens burde bevege meg mer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Et ork å bruke? Er jo 100 ganger lettere og bare dra fingeren enn å skrive på tastene? :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

1. Jeg bruker energi.

2. Det tar lenger tid.

3. Siden det tar lenger tid bruker jeg mer energi.

:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

er du så lat til ikke og bruke fingeravtrykkleser, er det rart du i det hele tatt har PC. for du bruker mer energi og skrive noe i eksempel Word enn å svippe fingeren din i en fingeravtrykkleser :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har selv opplevd problemet ditt. Det er irriternede f.eks når du sitter på skolen/jobb og skal slå på pcen og du gjerne hvil følge med og så må du skrive inn passord den kommer ikke rett inn. Så jeg fjernet passord. Siden fingeravtrykkleser har ikke pcen. Men jeg er sikkert på at det finnes progammer som du kan 'locke" pcen med. F.eks du trykker en hurtigtast og pcen blir satt i en slags sperre. Men da kommer problemet med restart men ingen stresser med det midt i en time mens du er på do!

Søk på google!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Problemet løset ved å slå av automatisk lock når pc'en ikke er aktiv slik at du kan trykke Win+L. Sett inn et enkelt passord (f.eks xx eller noe deromkring). Da burde du ikke bruke opp all energien din til å låse opp locken. (Du må jo ha litt energi til å følge med i timen også .. :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive