Få et script til å starte automatisk fra minnepenn?

8 innlegg i emnet

Skrevet

Hallo :D

I det siste har jeg jobbet med en del pcer, og vær pc legger jeg inn et script i oppstatsmappen (som updaterer antivirus programm etc)

Men det jeg lurer på er, er det mulig å legge til en autorun på minnepennen slikt at vær gang jeg kobler den i, så starter en batch fil som kopierer scriptet (ikke meg som har laget dett) til en bestemt mappe på hardisken (som skjules) og dermed legge oppstarten i registeret? (Det er slikt at elevene ikke så enkelt skal kunne fjerne scriptet)

Også merket at fler og fler har byttet bakgrunn på pcenen (det er snakk om laptoper som brukes når de trenges), og det vil jeg ikke ha noe av, er det en mulighet til å lage et script i batch etc, som bytter bakgrunnen til et bestemt bilde som ligger i samme mappe med navnet bilde.jpg?

Takker B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Les denne :)

If you place an Autorun.inf file in the root folder of a CD or DVD and the Autorun.inf file contains an OPEN command pointing to a program file (e.g. OPEN=MYAPP.EXE), the program is launched automatically when you insert the CD/DVD in a drive. But if you place the same Autorun.inf file and program file in a USB flash drive and plug the drive to a USB port in a computer, the program is very likely not started automatically. Instead is a Windows menu shown, that contains a list of actions (commands) you can do on the USB drive.

[AutoRun]

OPEN=MYAPP.EXE

ICON=MYAPP.EXE

ACTION=Start my application

Endret av Big-Mama
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takker for svar, så det er ingen mulighet å få 100% automatisk?

Du har ikke svar på de andre også når du først er i gang? ^^

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Tror autorunvinduet som kommer opp når du setter inn en minnepenn e.l er for å hindre nettopp at et program kjøres automatisk når en setter den inn. Leste et sted hvordan man kunne omgå det, men jeg fikk det ikke til å funke.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Okei, det med autorun er ikke så farlig kan klare å trykke "enter" på de 48 pcene som står her, men trenger forsatt hjelp med det andre.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvis du har skriptet bat.bat i en mappe på usben din kan du lage et nytt batch skript i rooten med denne koden:

robocopy %~dp0\mappeiusb %systemroot%\mappepådataen bat.bat

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvis du har skriptet bat.bat i en mappe på usben din kan du lage et nytt batch skript i rooten med denne koden:

robocopy %~dp0\mappeiusb %systemroot%\mappepådataen bat.bat

Scriptet kopierer en fil til en mappe i c som heter sysa

script filen heter script.bat

Åssen blir da scriptet for å få denne til å starte når man skrur på windows?

Også er den en mulighet å skjule mappa (og scriptet som er i den)? (tenkte på uten å gå innpå pcen og trykke skjul på mappen)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du vil i grunnen ha en minnepen som automatisk kopierer skjulte filer til windows oppstartsmappen? For meg høres dette ikke ut om ærlige hensikter. (virus)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive