"lære" aS3 fort?

3 innlegg i emnet

Skrevet

Det har seg slik at no i det siste har jeg begynt å få skikkelige problemer i IT2, læreren sa at jeg kunne bare drive med c++ siden det var nesten det samme som as3 - hevdet han + jeg ønsket å lære meg det i stedet.

Så no på slutten av året, skal vi faktisk ha den FØRSTE prøven i IT2 og jeg MÅ bruker AS3. Med svært lite kunnskaper innenfor AS3, søker jeg litt råd. PÅ prøven er alle hjelpemidler utenom kommunikasjon med andre tillatt. Så jeg lurte på om det finnes noen fine sider der ute, med veldig handy informasjon / koder / whatever som kan hjelpe meg til en hvilkensomhelst oppgave? Finnes det en form for wysiwyg for AS3? tenker da spesielt på noe som kan lage flashbanner og slikt da, men også for systemer og slikt, hvis det finnes.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Lagde en prototype til en slags halvfancy wizard for noen måneder siden uten noen tidligere erfaring, og det gikk ganske greit. Brukte da Adobes FlexBuilder. I tillegg ble det mye søk på AC3 + whatever, og Flex + whatever. Har aldri vært borte i verken flash, flex eller actionscript tidligere, men klarte fint å lage en brukanes demo på en uke, som vi viste for kunde.

Vet ikke om det er noe sånt du sikter til, men. Håper det er til noe hjelp.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg kan anbefale Kirupa, og W3Schools som har ganske mange guider, hvor alle er gratis. Ellers har man jo CartoonSmart som er videoer som har noen gratis videoer og en del som koster penger.

Jeg går på ungdomsskolen, men jeg ville anbefale å gjøre gamle lekser siden da finner du ut hva som er viktig å kunne.

Jeg tror ikke du har ikke lov å bruke internett på prøven siden det er kommunikasjon, men du kan bruke program som hTTrack for å laste ned nettsidene ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive