Den nye, store chattetråden

14 874 innlegg i emnet

Skrevet

God Jul

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Gledelig jul - skal man visstnok benytte i romjula :wub:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Så hvordan har 2018 vært så langt da?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Mye jobb. B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja jeg har fått litt mindre å gjøre i det siste, firma la ned hele avdelingen her i romjula... kjedelige greier. hvis noen vet om noen som trenger ekstra folk nær oslo sentrum - drammen så hadde det vert fint om dere kunne gi meg noen tips

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

For en julepresang! Veldig kjedelig. Håper det ordner seg med jobb for deg snarlig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

haha, lever denne tråden enda?

Husker dramaet rundt den gamle som resulterte i den nye...

Knutazz. Hva slags jobb er du ute etter?

Endret av henriko
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Lever og lever fru Blom... Andøver er vel mer passende :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Haha. Jeg logget på ITpro for nostalgien sin del, og finner fram til denne tråden. 

Sykt at den eksisterer enda. 

Er det noen av de gamle ringrevene som lever enda? 

PS: Enn at det er 10år siden Chattetråden ble gjenåpnet.

Endret av LieX
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

He he..., Hei LieX! :)

Noen få walking deads igjen her, men bare det.

Fint å se trådstarter på tråden. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei og god påske. Om ikke påskeværet slår inn, er det en liten trøst at det ligger 500+ år med videoer på youtube - her har jeg funnet meg godt til rette med scambait-videoer, kjempemorsomt og underholdene.

Denne for eksempel:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

BØ!

Sommerferie!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

BØ!

hjelp :o

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

BØ selv! 

Sommerferie her også. B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

BØ!

Sommerferie!!

Skjera, Fade? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Skjera, Fade? :)

testing av reaksjonsevne ? :ph34r:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Noen som gleder seg til årets julenøtter da eller? Det gjør ihvertfall jeg :P
46 dager igjen

Endret av Cordante
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Bra.   

:xmas:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Når nøttene går av stabelen, så blir det vel "all time high" på ItPro igjen :P synd forumet ikke er så aktivt som det engang var :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja, det er ganske laber innsats her inne, dessverre. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Jeg er en gammel bruker som ikke har vært her inne på årevis. Ja..ITpro sin storhetstid har passert, og synd er det. Jeg får nostalgi når jeg en og annen gang går innom itpro, men jeg ser at det ikke er det samme gamle. Det er blitt dødt dessverre. Jeg har hatt en veldig flott stund her inne.

Jeg var 10-11 år når jeg lagde bruker her. Jeg fikk hjelp til alskens ting, og lærte utrolig mye om alt mellom himmel og jord innenfor IT. Jeg tror ITPro har stor grunn til at jeg sitter på den kompetansen jeg har nå. Jeg var veldig engasjert og nysgjerrig, og fikk hjelp til spill-servere, data-komponenter, virus..alt mulig. Jeg var kanskje 13-14 år når jeg begynte å miste sansen for itpro, når dere hadde en form for overhaling av designet. Alt ble så ukjent, nytt og fremmed. Det ble som det lokale kjøpesenteret som gikk fra å være hjemmekoselig til å bli pusset opp til noe supermoderne, og mistet sjarmen som vi alle var så nær og kjær til. Men selvfølgelig, en overhaling er nødvendig i ny og ne. Man kan ikke leve i fortiden, men det er også viktig å ta vare på det gamle. Dette var ikke ene og alene den eneste faktoren, selvfølgelig. Jeg hadde nok allerede kjent på det, at "noe" hadde endret seg, før designoppdateringer, uten å kunne sette fingeren på det. Det var nok den nye digitale era-en som stod på dør. Back in the days var alt simplere. Forum som ITpro var der alle hang. Det var koselig. Et hjem nummer 2. Jeg brukte det som nåtidens facebook. Men den dag i dag har vi ja, facebook, med egne IT-grupper. Du har YouTube der du finne svar på alt du måtte tenke deg. Man har reddit, discord osv osv. Alt er så massivt nå, og jeg føler det er mye av grunnen til at itpro og at it-forum i Norge generelt har mistet sin gnist. Det er ikke det samme gamle dessverre.

ITpro har definitivt gjort et inntrykk på meg i alle disse årene jeg har vokst opp. Julas høydepunkt var ikke julebrus, ikke klementiner, ikke juletre, ikke pepperkaker. Nei, det var ITPros julenøtter. Jeg vant en bildekonkurranse der jeg fikk en håndskreven gratulasjon i posten med noe kinobilletter. Disse små tingene satte spenning i en ellers lite energisk nordlending.

Endret av Nicwillu
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er ikke bare dette forumet som har mindre aktivitet når det kommer til teknisk data / fagprat.

Noe av årsaken tror jeg (spekulasjon) kan skyldes at unge i dag i større grad klarer seg med nettbrett kontra stasjonær pc eller bærbar. Greia med forum er jo at man skal ha et sted å spørre om man setter seg fast eller få andre synspunkter.

Og så er det noe med Windows 10 - ikke sikker på om jeg klarer å sette fingern på det - kontra eldre versjoner av Windows som gjør at folk i mindre grad tyr til forum for løsning. Bl.a. fordi Windows "automagisk" installerer drivere selv - og jeg tror rett og slett at PC_bygging i dag ikke er så spennende lenger med Windows 10 sammenlikned med gamle dager og Windows 98/2000/XP. Dette beror på en magefølelse jeg har, mulig jeg tenker feil sånnsett.

Andre medier slik som facebook tror jeg er nevnt tidligere i tråden.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

alt er ikke 100% i win10 heller. jeg skal i call med Dell nå siden lyddriverne på laptopen min ikke funker... etter at jeg har prøvd å reinstallere de et par ganger er det ikke så mye mer jeg får gjort... kan også være HW-feil, så får se hva de sier :)

EDIT: Creds til Dell support. Måtte inn på enhetsbehandling og var nye win updaten som hadde bugga den ene driveren. Da vet jeg det til senere. Hadde vistnok hatt mye utfordringer med win1909.

Endret av henriko
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har vært stille på våre kjære forum ledere i det siste, er det planlagt julenøtter i år? :) håper inderlig det, er jo årets høydepunkt :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive