Den nye, store chattetråden

14 852 innlegg i emnet

Skrevet

Hmm.... B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Personlig stoppet jeg å bruke det forumet da det gikk fra hardware til tek og etter det jeg kan se har det også bare gått nedover i kvalitet der også, hva som er interessant er jo hva VG kommer til å gjøre med det forumet, om det fortsatt kommer til å være et gratis alternativ eller om du må kjøpe abonnement for å få tilgang til det som alt annet de driver med

Forumet, altså diskusjon.no forblir med samme eiere som før. Det er nettstedet TEK.no som blir solgt til VG. Dvs at artikkeldiskusjoner mest sannsynlig får facebook-plattformen, og reklame o.l. kan bli mer aggressiv enn før. :)

Men det kan kanskje gi en mulig oppsving her på forumet/nettstedet hvis man spiller kortene riktig! 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kanskje det, men sikkert vanskelig å spille kortene helt korrekt, så ender det opp som en stort chatteforum. ^_^

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Aktiviteten på forsiden må økes betraktelig i alle fall (og holdes stabil). Sånn sett smitter det etter hvert over til forumet også.

Endret av Klykken
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Lenge siden sist! (igjen) 

Kikka akkurat på profilen min, å så at jeg har vært medlem her siden jeg var 12 år gammel xD 

Ser det er en del kjente navn her enda faktisk.
Hvor mange er det igjen av de gamle ITproerne?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei. 

Er her jeg. Det ligger sikkert noen på lur og kikker innom nå og da, men litt "spøkelseslandsby" over hele forumet nå. B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Sniker innom av og til å sjekker om det er noe liv jeg også :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Er litt nostalgi i å besøke ITpro egentlig. Vi burde fått i gang igjen noe her! Men det er kanskje ikke så lett...

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Tror ikke det er så lett.

Vi gjorde et tappert forsøk tidligere ved å sende bulk mail til gamle brukere, og under nøttetida i desember, håper en at forumet også skal bli mer aktivt, men det øker ikke nevneverdig, og folk frafaller raskt.

Vi lever vel i en annen tid, rett og slett, tror jeg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Dessverre... Fikk ikke med meg den mailen jeg (sikkert en gammel adresse). 

Det er vel fare for at det blir med drømmen. Har lite å stille opp med, mot Facebook og Reddit...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

© 2001 - 2016 ITpro WEB henger litt etter med Copyright info også :P Er vel strengt tatt 2017 ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

He he..., noe oppdatering må visst til.

Går til 2017 hvis du klikker deg inn der men...B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvor lenge må man ha hunget rundt her for å være ansett som "gammel itproer" ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du er vel fint innafor der. Tenkte tilbake til den tiden det var litt liv her bare :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja det går lang tid mellom trådene.

Vet ikke helt om jeg har nevnt det før, men når man ikke er logget på her, så er ikke innholdet synlig for resten av nettet (som jeg vet om iallefall). Innbiller meg at dette kan være et hinder for "rekrutteringen".

Hadde jeg vært ung og ny på nettet i dag så ville jeg sikkert funnet frem til diskusjon.no og tenkt at det er nok. I tillegg til dette så er jo itpro.no vanskelig å finne om man ikke kjenner til navnet fra før.

Personlig så tror jeg nettstedet har muligheter, spesielt ettersom mange andre nettsteder som omtaler it-nyheter legger inn mye click-baits og pluss-innhold. Savner en side som har innslag av data-tips.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Forumet er synlig, og du får sett innholdet, men du får bare ikke frem "oppdateringsstjerna" som lister opp trådene nedover, som kanskje er det som gjør forumet mest brukervennlig? På høyre side listes opp tråder med aktivitet + siste innlegg.

Jeg vet vi har diskutert dette tidligere og da handlet det en del om at ikke skulle fylles opp med anonyme brukere, spesielt i chatteforumet, så en får jo filtrert bort en del spam, derfor må en lage seg bruker for å delta, eller starte tråd. Det som også ble diskutert, er muligheten for å logge seg inn via flere plattformer, f.eks Facebook, men det skjedde vel ikke noe mer der. Kanskje ikke alltid så lett å ha oversikten over brukerne da heller...

Før i tida, når det kokte her inne, lå vi jo ofte først i Google-søk. Det virker som om det fortsatt er noen som finner eldgamle tråder de svarer på, eller legger inn nye spørsmål, vet ikke om det er gjennom forumet, eller Google. Nå som det er så lite aktivitet, så faller vi vel bort, og selv om vi har noen nye brukere nå og da, så ser jeg ofte at de legger ut samme tråd flere steder, og det kan bli med den ene tråden. De som kjenner oss, vet vi er her, men det er nok få, dessverre.

Ettersom vi har diskusjon.no, så tviler jeg på at vi kan konkurrere der, det er vel ingen som går fra en plass til en annen, hvis de føler seg hjemme der. Strengt tatt så er det er vel ingen her som ønsker det samme forumet heller, hvor alt kan diskuteres. Jeg tror det går noen kuler varmt der inne.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Å ja, det at noen brukere blir skikkelig deperate og legger ut samme spørsmålet på flere forum er jo en gjenganger. Det er jo stort sett samme folka som ikke gidder å gi tilbakemelding på hva som var løsningen (hvis presentert i ett av de andre forumene).

Personlig synes jeg dere har et flott konsept og det er jo synd med frafall. Kanskje feis-bukk-trenden kan ha noe av skylda?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er nok slik ja. Facebook og andre "SoMe"-plattformer samler jo venner og familie. Enklere å spørre kjapt der.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har en liten guide i tankene som kanskje kunne vært interresant her?
Har drevet en del med virtualisering med VMware vSphere(ESXi) og Hyper-V, både på skole og som hobby. Vært inne på tanken om å lage en liten guide på et enkelt Hyper-V oppsett til hjemmebruk/lab. 

Er det noe som kunne vært interresant?

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jau hvorfor ikke? Min kunskap begrenser seg stort sett til Virtualbox når det kommer til software så kunne ha vært interresant å sett andre løsninger for hjemmet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Skal snart kjøre opp en ny host, så kan dokumentere og skrive litt rundt det da. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Gjør gjerne det! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Den planen blir visst litt forsinket, mulig det kommer nærmere jul eller over nyttår.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Sånn er det med alt av store planer man har. :P

Ser også at planen jeg har om å fikse laptopen med kortsluttet hovedkort (ref siste tråd fra meg) ser ut til å ende med failure.. Menmen, greit å få sjekket opp litt rundt mulighetene for det. Nytt HK koster omtrent det samme som ny PC, så da er det en "no-brainer". Dukker det opp en "død" PC på finn.no eller andre steder kan det hende jeg kjøper og bytter nødvendig HW mellom de to. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Er dere like klare til julenøtter som meg folkens? :D3 dager igjen :D

Legger ved årets movember bart i samme slengen :P

8RNXdj.jpg

Endret av Cordante
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive