Den nye, store chattetråden

14 864 innlegg i emnet

Skrevet

Jeg programmerer jo hovedsakelig i C++, med litt C, python, php ved siden av. Etterhvert blir det litt java og. Og det synes jeg er gøy! Men assembly er maskinkode,  totalt uleselig om man ikke har lært seg det spesifikke språket på forhånd. Og rett og slett kjedelig i mine øyne. Men noen av gutta i klassen syntes det var såå spennende :D 

Usj, kurs hele dagen blir som regel drøyt ja... altfor mye sitting. Enda godt man ikke trenger å holde ut med det hver dag ;) 

Så da er vi to levende reklameskilt da Cordante? :D 

Deni, er det prosjekt du sitter med alene? Kan kanskje bli litt kinkig hvis det ikke er sånt du pleier å drive med, men det går nok bra tenker jeg :) 

Sitter fortsatt og venter på mitt støyreduserende headsett. Gleder meg til det dukker opp etterhvert! Kunne hatt bruk for det nå :P  kanskje snorkinga ved siden av meg ikke hadde vært fullt så plagsom! Hehe.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

har dere alle sammen ramlet tilbake i daglige rutiner og glemt forumet igjen? ;) Synes det er grådig stille her! 

Sitter og lærer meg å forstå assembly kode nå, som en del av Operativsystemer emnet jeg har dette semesteret... Jeg liker å programmere altså, men fy f... Assembly er rimelig kjedelig rett og slett!

SAY WHAAAT?
Assembly... kjedelig?

*Assembly in my <3 *

Har hatt litt dårlig tid siste dagene :P i dag kom det ItPro stæsj til meg i posten :D Takk for stæsjet ;) Samme med meg som med Martin Aleksander, går kun i webutvikkling her også :P

Så bra!
Håper det kompenserer for tort, svie og avhengighet av ITpro nettverket =)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

SAY WHAAAT?Assembly... kjedelig?

*Assembly in my <3 *

Hahaha, godt vi er forskjellige! Kanskje det blir mer gøy etterhvert, men første forelesning ga absolutt ikke mersmak :P 

Man vet forresten at man er student/nerd når man drømmer i Linux command line....... Samboeren min så rart på meg i dag morges da jeg fortalte om drømmen jeg hadde hatt :lol: Det skal sies at han er en gamer, og der stopper interessen for data og teknologi!

Endret av Mazterpill
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Man vet forresten at man er student/nerd når man drømmer i Linux command line.......

Det skal være sikkert og visst.

Godt å få bekreftelse på at man ikke er alene. Har ikke drømt om Bash selv, men fikk en rar følelse om at noe var galt da jeg begynte å drømme om PHP koding... that feeling :wacko:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg programmerer jo hovedsakelig i C++, med litt C, python, php ved siden av. Etterhvert blir det litt java og. Og det synes jeg er gøy! Men assembly er maskinkode,  totalt uleselig om man ikke har lært seg det spesifikke språket på forhånd. Og rett og slett kjedelig i mine øyne. Men noen av gutta i klassen syntes det var såå spennende :D 

Usj, kurs hele dagen blir som regel drøyt ja... altfor mye sitting. Enda godt man ikke trenger å holde ut med det hver dag ;) 

Så da er vi to levende reklameskilt da Cordante? :D 

Deni, er det prosjekt du sitter med alene? Kan kanskje bli litt kinkig hvis det ikke er sånt du pleier å drive med, men det går nok bra tenker jeg :) 

Sitter fortsatt og venter på mitt støyreduserende headsett. Gleder meg til det dukker opp etterhvert! Kunne hatt bruk for det nå :P  kanskje snorkinga ved siden av meg ikke hadde vært fullt så plagsom! Hehe.

Jupp, rettere sagt 5, sendte med sønnen 3 pins, så han og 2 venner går rundt med de^^

SAY WHAAAT?Assembly... kjedelig?

*Assembly in my <3 *

Så bra!Håper det kompenserer for tort, svie og avhengighet av ITpro nettverket =)

Jupp gjorde det :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Bake, bake, bake......... Minn meg på at jeg aldri skal si ja til å ha bursdag for 3 stk på en gang igjen! Aldri.... mer... Har til og med jaga gutta inn på kjøkkenet for å bake! Samboeren min og sønnen hans fikk beskjed om å lage sin egen ostekake ;)

Aller helst vil jeg bare sette meg ned og spille mer Witcher 3. Men det er visst ikke aktuelt... Spørs om det kan være planleggingen min som har feilet igjen... 

Noen som har noe mer spennende å fortelle om lørdagskvelden sin? :P Tar og gjerne imot noen tips til PS4 spill som burde testes! Skulle hatt noen fler, selv om jeg har mangel på fritid... 

Endret av Mazterpill
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Forresten, noen som har erfaring med NextNet? Har hørt mye rart om dem. .. Men vi er nødt til å flytte om 2 uker, og av mangel på en bedre beliggende bolig må vi leie i et område med ubrukelig bredbånd. Vi skal være i et godt dekka område med 5 GHz frekvens. Og det er mest sannsynlig fri sikt til sender hvis mottakeren står rett under taket. ... Men med 4000kr i montering og utstyr frister det lite når man kan ende opp med like dårlig opplegg som er der nå. Dog kan det kanskje ikke bli så ille, for nå er linja på 1.2/0.03..... med 219ms ping. 

Ser for meg å låne nettet hos venninna mi til all nedlasting :P 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Haha.. Min lørdag startet med og spille D3, så storhandle på Obs, bill, lørdagsgodt og film, så ble det D3 igjen utover natten, så opp nå for og dra på jobb :P PS4 er jeg grønn på dessverre og har heller ikke noen erfaring med NextNet. Ser for meg at den omgangs syken du hadde under eksamens tiden svir ekstra nå ja :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kjørte akkurat CCleaner, den fant ikke mindre enn 140 GB :o nå skjønner jeg hvorfor SSD-en var så full...

Internet Explorer sto for 7 GB, dog aldri åpnet den en eneste gang noen sinne. Eneste var Edge, for å laste ned Chrome...

System - Temporary files - 1,1 GB
System - Windows log files 210MB

Har ikke Windows lært seg å rydde enda? jeg tar det vanligvis som en selvfølge når det er en 33 åring det er snakk om :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Windows blir aldri helt voksen :P Mao, lærer seg aldri helt å rydde! CCleaner kjører jeg som regel annahver uke, og det er alltid masse å fjerne gitt!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Noen som vet hvordan Bring håndterer pakkepost?

Ifølge sporingen får jeg Surface Pro 4 levert på døren imorgen mellom 8 og 16. Er sendt som "Bedriftspakke dør til dør".

Mener å huske noe om at pakker som har blitt forsøkt levert 2 dager på rad, blir levert på postkontoret for henting dag nr 3, kan dette stemme? eller tar jeg feil nå? Vil ikke vente unødvendig lenge nemlig :P ventet i 3 uker allerede...

Håper virkelig de ringer på forhånd, er ca 7-10 minutters kjøring unna nemlig. Sist derimot var det ingen som ringte, da hadde en trailer plutselig rygget inn på tunet, bare flaks jeg var hjemme...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Tror ikke de ringer. Hvis ikke du er hjemme så leveres det til postkontoret, så vil du få hentemelding om det senere.

Har du et sporingsnummer, så kan du følge med, sånn delvis ihvertfall. Du kan jo høre om sjåføren gidder å ringe deg på forhånd, men hadde vel ikke stolt på det 100 %.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Sist gang jeg brukte Bring så betalte jeg 250,- for express hjemlevering neste dag, det tok 2 dager før prduktet var på post kontoret med en melding om at de ikke kunne levere til adressen min, greit nokk det tengte jeg, men det tok ikke mer en 15min før de ringte opp igenn og tylbydde å  kjøre den hjem til meg for nye 250,-

Jeg driver fortsatt å krangler med dem ang retur på de 250,- siden jeg ikke var langt unna postkontoret og hadde allerede hentet ut den pakka før de ringte på nytt

Er siste gang jeg bruker de

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Bring pleier ikke å ringe først nei. Så da ender pakken på postkontoret hvis du ikke er hjemme og tar den imot. Noe jeg har opplevd flere ganger siden ringeklokka ikke virker og jeg ikke har tatt meg bryet med å erstatte den... ;) 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

(...) siden ringeklokka ikke virker og jeg ikke har tatt meg bryet med å erstatte den... ;) 

Høres helt fantastisk ut! :)  

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg driver fortsatt å krangler med dem ang retur på de 250,- siden jeg ikke var langt unna postkontoret og hadde allerede hentet ut den pakka før de ringte på nytt

Er siste gang jeg bruker de

Er ikke så glad i Bring jeg heller, har dog ikke opplevd noe negativt enda, men syns hele prosessen tar for lang tid om en ikke er tilstede på 10 sekunders forvarsel.

Så at nettbrettet var lastet på bil, så dro hjem i lunsjen og mottok pakken 50 minutter senere.

Bring pleier ikke å ringe først nei. Så da ender pakken på postkontoret hvis du ikke er hjemme og tar den imot. Noe jeg har opplevd flere ganger siden ringeklokka ikke virker og jeg ikke har tatt meg bryet med å erstatte den... ;) 

Klassiker, ikke uvanlig dette :)

Nå er det tid for utpakking :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Høres helt fantastisk ut! :)  

Det er det! Bortsett fra når jeg ikke hører at det ringer på og det er pakker ;) For de vil jeg jo som regel ha! Nå skal vi flytte om mindre enn 2 uker, så da blir det ringeklokke igjen... Men dessverre helt grusomt internett :( Håper vi klarer å ordne noe som er brukbart... 

Klassiker, ikke uvanlig dette :)

Nå er det tid for utpakking :D

Hvis du ikke blir fornøyd er det bare å sende den videre hit! B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hurra! Da var det min tid og finne ny jobb :/

Meh de skal nedbemanne her så, da tenker jeg og finne noe enda bedre :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Laster Facebook tregt til dere? Går meget tregt på laptopen med kablet nett. Alt annet funker helt fint, mobil versjonen laster også helt normalt.

Tar ca nesten 1 minutt før Facebook oppdateres.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ikke for meg da jeg har vert innlogget siden 14:00, men har hørt fra mange andre at de har samme problemer med face akkurat nå

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Laster Facebook tregt til dere? Går meget tregt på laptopen med kablet nett. Alt annet funker helt fint, mobil versjonen laster også helt normalt.

Tar ca nesten 1 minutt før Facebook oppdateres.

Vært sånn her i flere timer nå. Både på PC, mobil og nettbrett. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Da skal jeg på jobbintervju, ønsk meg lykke til folkens :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Vært sånn her i flere timer nå. Både på PC, mobil og nettbrett. 

Skiftet til Google Chrome og da funket alt normalt igjen :) 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Da skal jeg på jobbintervju, ønsk meg lykke til folkens :D

Tvi tvi. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive