Den nye, store chattetråden

14 864 innlegg i emnet

Skrevet

Skulle spurt for en uke siden ja, da var jeg hjemme og har en del gammalt ræl stående der.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

@ Mazterpill
Hold deg unna AVG !!!
https://code.google.com/p/google-security-research/issues/detail?id=675
Hvis du trenger en gratis-versjon benytt Avast heller.
Eller BitDefender.

@ ©ordante
Ikke å fortvile, det med elektriske tannbørster er ikke så avansert.
Jeg tror i Oral-B serien så er vel 2000 den som inneholder alt man trenger, og faktisk én ubrukt funksjon ;)
Ting som er viktig:
Trykksensor
Antall rotasjoner (det hopper opp med 20k per min fra vitality til 2000 børsten tror jeg).
Timer, hvis du ikke har tidsfølelse, eller bruker for lite tid normalt.
Det du får i de større seriene av ting som er nyttig er vel holder med uv-lys (for å drepe bakterier), men dette kan du lage selv for 20kr verdt av deler fra aliexpress ;)

Alt annet er bare fancy greier som man sjelden har bruk for, så tviler sterkt på at 6000 i stedet for 7000 versjonen vil spille noen rolle for deg :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hehe, var det 12 år gammelt er det vel ikke mye å samle på uansett...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Godt nytt år! 2016 feires inn med krafitg vind :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Godt nytt år til alle kjære ITpro'ere ;) måtte det nye året bringe nye problemer som må løses :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

GODT NYTTÅR!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Godt nytt år til alle kjære ITpro'ere ;) måtte det nye året bringe nye problemer som må løses :D

Vet ikke med deg, men jeg håper det nye året bringer færrest mulig problemer...

Måtte 2016 bli et godt år, fullt av nye muligheter og gode løsninger, Godt nyttår! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

@ Mazterpill
Hold deg unna AVG !!!
https://code.google.com/p/google-security-research/issues/detail?id=675
Hvis du trenger en gratis-versjon benytt Avast heller.
Eller BitDefender.

Ingen problemer med AVG, brukt det i årevis. Det går fint an å installere AVG uten at Web tuneup og annet dritt behøver å følge med :) Web tuneup kan man fjerne etter installasjon.

Godt nyttår alle sammen :) Håper dagen i går var strålende og at det nye året bringer mange spennende opplevelser og glede!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Vet ikke med deg, men jeg håper det nye året bringer færrest mulig problemer...

Måtte 2016 bli et godt år, fullt av nye muligheter og gode løsninger, Godt nyttår! :)

Færre problemer = mindre aktivitet på forumet :P

Ingen problemer med AVG, brukt det i årevis. Det går fint an å installere AVG uten at Web tuneup og annet dritt behøver å følge med :) Web tuneup kan man fjerne etter installasjon.

Godt nyttår alle sammen :) Håper dagen i går var strålende og at det nye året bringer mange spennende opplevelser og glede!

AVG kan være er bra nå, det vet ikke jeg, men når jeg brukte den for noen år siden, så fant den virus i sine egne filer som ble slettet og da virket ikke AVG lengre :P Var ikke bare bare og avinstallere heller da :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

AVG kan være er bra nå, det vet ikke jeg, men når jeg brukte den for noen år siden, så fant den virus i sine egne filer som ble slettet og da virket ikke AVG lengre :P Var ikke bare bare og avinstallere heller da :P

Hehe, den historien der er helt hårreisende, men utrolig nok helt sann, det kan jeg signere på!

AVG var det siste betalte anti-virus programmet jeg hadde, siden har jeg kun hatt Comodo Internet Security, helt gratis. Er dog ikke å anbefale for nybegynnere, er nemlig forbeholdt oss avanserte brukere som ikke vil overlate noe til tilfeldighetene. ^_^

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

# MAGESÅR :P

Sender du meg en mail med bilde av din feilaktig beskrevne tannkost i bruk? Premieres med ITpro-stæsj om vi kan (mis)bruke bildet i fremtiden <3

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

# MAGESÅR :P

Sender du meg en mail med bilde av din feilaktig beskrevne tannkost i bruk? Premieres med ITpro-stæsj om vi kan (mis)bruke bildet i fremtiden <3

trenger det være meg på bildet? :P mangler en fortann, så må isåfall passe på vinkelen på bildet hehe :P

Edit: tok noen shot's av meg selv med den nå og sendt deg på mail :P er ikke akkurat proffbilder men håper de duger :P

Endret av ©ordante
Update av info
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja da er vi inne i den 4 dagen av 2016 og den første reele arbeidsdagen i dette nye året, så lang stile og rolig for min del

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja da er vi inne i den 4 dagen av 2016 og den første reele arbeidsdagen i dette nye året, så lang stile og rolig for min del

Jeg var så heldig og starte og jobbe 2 januar :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Jeg jobbet nyttårsaften og hadde varetelling på 1. nyttårsdag - men hadde heldigvis fri på lørdag.. :) 

Endret av Martin Aleksander
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Ingen forelesninger før torsdag <3 Gir meg tid til å jobbe videre på spillet mitt og strikke ferdig lua mi ;) Har aldri tid til sånt i semesteret, da er det skole, unger, mat og søvn :P 

Hadde et stort håp om å få være med i en konkurranse hvor 10 kvinnelige studenter innenfor en spill linje i høyere utdanning får dekket reise, opphold og billetter til GDC. Hun prøvde å få det til, men reglene sa at man måtte være fra et EU land :( Og de andre som gir ut stipend til GDC er enten allerede over eller gir kun ut billetten... Får krysse fingrene for at noe dukker opp neste år i stedet! 

Endret av Mazterpill
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Spørs vel på regnelen, men grunnet EØS avtalen skal norge regnes som et EU land eller medlem av EU avtalen.

Dog det er vel litt opp og ned hvordan ting fungerer.

Jeg bor jo i england, men norsk statsborger. Så vil det da si at jeg kan dra på turen ? om det var meg som var med i konkurransen ? @Mazterpill

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

(...) være med i en konkurranse hvor 10 kvinnelige studenter innenfor en spill linje (...)

Så vil det da si at jeg kan dra på turen ?

Er det noe du vil fortelle oss, Eventyret?!  :P

Endret av Martin Aleksander
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Er det noe du vil fortelle oss, Eventyret?!  :P

Jøss har du ikke fattet det enda søten :P

Neida jeg mente sånn lovlig sett. Klarer meg uten det der. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Spørs vel på regnelen, men grunnet EØS avtalen skal norge regnes som et EU land eller medlem av EU avtalen.

Dog det er vel litt opp og ned hvordan ting fungerer.

Jeg bor jo i england, men norsk statsborger. Så vil det da si at jeg kan dra på turen ? om det var meg som var med i konkurransen ? @Mazterpill

Var det jeg tenkte og. At Norge var nærme nok regelen. Men hun fikk nei fra de som bestemte. 

Man må være statsborger i et EU land. Så at man studerer i et EU land holder ikke. Ei tysk jente som studerer på en spill linje ved et universitet i Norge ville derimot kunne søkt og blitt med i vurderingen. 

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

har dere alle sammen ramlet tilbake i daglige rutiner og glemt forumet igjen? ;) Synes det er grådig stille her! 

Sitter og lærer meg å forstå assembly kode nå, som en del av Operativsystemer emnet jeg har dette semesteret... Jeg liker å programmere altså, men fy f... Assembly er rimelig kjedelig rett og slett!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har ikke vært borti slik programmering, men tror deg så gjerne.. :) Webutvikling, hovedsaklig frontend, er det lengste jeg strekker meg til sånn ca, men noe jeg syns er gøy å pusle med. 

Har sittet på kurs i hele dag, og skal innover i morgen også. Merker godt at kroppen og hodet ikke er bygd for å sitte rett opp og ned i åtte timer og ta inn informasjon.. Mer vant til å stå og gå hele dagen på jobb. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Har hatt litt dårlig tid siste dagene :P i dag kom det ItPro stæsj til meg i posten :D Takk for stæsjet ;) Samme med meg som med Martin Aleksander, går kun i webutvikkling her også :P

Endret av Cordante
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

i dag kom det ItPro stæsj til meg i posten :D Takk for stæsjet ;) 

Så bra! :) Håper det var plaster på såret for "feil premie" fra nøttegalskapet. Men regner med at tennene blir rene uansett.. .:)  

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Det eneste jeg kan om webutvikling er vel statiske sider med html, som ble lært et semester på uni.
Ellers er det meste backend, uten noen form for front.

Jeg gruer meg egentlig litt til jeg skal gå til angrep på et prosjekt.
Trenger å lage en nettside som også virker på nettbrett/mobil som henter data fra en postgres-database, og viser den i grafer.
For det meste er det temperatur, lys, og fuktighetsdata fra forskjellige fryserom og inkubatorrom.
Også må det være mulig på grafen å endre streken til en farge, f.eks. rød i de perioder hvor temperatur går over, eller under angitt.

Endret av Deni
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive