Den nye, store chattetråden

14 861 innlegg i emnet

Skrevet

Jeg elsker headset og hadde alt for mange av dem! Hatt et par forskjellige fra Skullcandy, men de var til musikkbruk. Ungene (med hjelp av bikkja) ødela begge to, det ene hadde holdt seg bra i 8 år før de slo kloa i det :(

Har hatt noen Logitech headset, husker ikke modellene sånn på sparket... Men ikke stor fan av noen av de. Så har jeg hatt litt ymse småmerker, de ble fort ødelagt av ungene og jeg var aldri spesielt fornøyd. 

Har hatt Steelseries SIberia V1 og V2, begge to er ødelagt av enten ungene eller slitasjebruk! Til og med HyperX spesial utgaven jeg hadde vunnet klarte ungene å ta livet av ved å tygge på ledningen, av alle ting! Needless to say, noen ganger har jeg måttet til telle langt lenger enn 10 før jeg sa noe til dem :P Jeg tror faktisk ungene har ødelagt 7 headset, 2 av dem var dems egne, siden jeg etterhvert sluttet å la dem bruke mine... Og samboeren har ødelagt 2 av de jeg lånte han samt det ene jeg kjøpte til han :P Han bruker nå mitt Siberia V3 headset, foreløpig har han tatt godt vare på det... Jeg bruker et Sound blaster Tactic 3D Rage, som jeg faktisk vant i julenøttene her for 2 år siden. Holder seg bra og jeg elsker at det er trådløst med avtagbar mikrofon :) 

Men! Steelseries Siberia headsettene er uten tvil de mest komfortable. Og jeg er mer enn fornøyd med lydkvaliteten da de kun brukes til spill og Teamspeak. Så jeg ville gått for Siberia V3 hvis jeg var deg. Ikke altfor dyrt, komfortabelt og god kvalitet :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hodetelefoner er vanskelige greier...

Det jeg mener er viktigst er jo passformen, og om du faktisk kan bruke de i lengre enn 30 minutter av gangen.
Dernest kommer det an på om du vil ha åpne eller lukket.
Først nå kommer man til lyd, og sist ting som design, og holdbarhet.

Jeg ville nok prøvd å gå for hodetelefoner, og bruke ModMic.
Du har ofte et større, og bedre utvalg da, og så er det mye letter å få tak i reservedeler, enn det er til headset (bortsett fra Sennheiser HD 25 serien).

For ikke å nevne de virkelig dyre, som man burde ha dedikert dac og forsterker for å virkelig dra nytte av så kan jeg nevne noen som er lukket.
Audio-Technica M50 (Disse er unormalt gode i den prisklassen, men de er litt tunge på hodet, og klemmer på ørene, så du kan ikke bruke de så veldig lenge.)
Beyerdynamic DT 770 Pro (Veldig behagelige, og lette, så du kan bruke de lenge. Men i forhold til M50 så er lyden ikke helt der oppe.)
GMP 8.35 D fra GermanMAESTRO (Veldig god lydkvalitet, ganske lette, og er så og si umulige å ødelegge.)

Gamingheadset er sjelden noe jeg vil anbefale. Det er virkelig en bruk, og kast vare hvor avansen er skyhøy.
Begynner du å se på noe i prissjiktet over GMP 8.35 så har du virkelig hoppet i 'kaninhullet', og det blir nok vanskelig å få deg ut der i fra ;)

Jeg anbefaler egentlig alle som kun har brukt hodetelefoner fra elkjøp, og gaming headset til å prøve noe slikt som M50 i to uker.
Når du så går tilbake til det du vanligvis bruker, så er jeg ikke sikker på at du vil like dine game hodetelefoner lengre.

Hvis gode gamle ørepropper (ikke kanal-propper eller in-ear) så er det nok kun Yuin sin PK-serie som har noe per dags dato.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Til musikk o.l., ja, helt enig i at skikkelig hodetelefoner er desidert best. Bruker aldri gaming headset til musikklytting. Men til gaming i kombinasjon med Teamspeak e.l. foretrekker jeg et gaming headset med mikrofon. At de må byttes ofte har jeg ikke erfart før den dagen jeg fikk barn :P Før det hadde jeg aldri et ødelagt headset med mindre det var i 500kr eller billigere klassen. Og de slutta jeg å kjøpe ganske raskt. 

Endret av Mazterpill
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Headset er kjekke greier :)

Har flere, men det jeg er mest fornøyd med er Sennheiser 363d

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Skjedd mye her mens jeg var på jobb ser jeg :P har i likhet med Mazterpill rundt 5-8 ødelagte headset ødelagt av ungene, tenkte kjøpe meg en minisafe og ha siden av pc'n snart hehe :P bruker de også kun til spill og teamspeak / skype, har egne til musikk. Har hatt flere siberia tidliger og vært meget fornøyd med de. Sett bort fra ungene har de holdt bra, vært komfortable og grei lyd. Så har egentlig bestemt meg, men tenkte høre om noen hadde erfaring med denne generasjonen siberia i tilfelle de hadde dabbet av :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Så hvilke spill spiller dere andre her da? :) Jeg veksler for tiden mellom Diablo 3 & Battlefield Hardline. Diablo går jeg litt lei av innimellom, men lysten kommer som regel tilbake igjen etter litt andre spill ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Spille...
Det var én gang!

De siste åtte månedene så har jeg vel til sammen totalt ca tre timer spilletid, alle i D2 moden Aftermath:
http://snej.org/forum/index.php?board=714.0

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja, Diablo 3 spiller jeg også innimellom, men savner atmosfæren fra Diablo 2, så det blir mest når jeg kjeder meg (noe jeg ikke har tid til for tida, men det skal komme slike stunder snart...).

En stund siden jeg har spilt noe som helst pga oppussing av ny bolig, men det går mest i S.T.A.L.K.E.R Shadow of Chernobyl på PC og Uncarted 2  på PS3. Jeg er egentlig PC-gamer (det er jo det som er ordentlig gamer, spør du meg...;-)) Jeg kjøpte PS3 kun pga av ett spill: The Last Of Us, som forøvrig er det beste spillet jeg noen sinne har spilt, utenom Half-Life-serien (det er helt på høye med den serien, mener jeg). Jeg synes Naughty Dog er svært dyktige til å lage ordentlig "spillbare" spill med naturlige bevegelser og aktive skuespillere i prosessen.

Type spill som ikke er spillbart for meg, er Mass Effect. Ettersom det er en kritikerrost og populær serie, kjøpte jeg nr. 3 når det kom. Det ble kastet samme dag. Det var som å sitte å se på en video, og når kampscenene hvor jeg endelig skulle få spille, dukka opp, så har jeg ikke vært bort i makan til statiske bevegelser. Makan til møl (min mening dog)! gadd ikke en gang å dra tilbake til Game Stop for å angre kjøpet, hvis mulig. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Jeg er egentlig PC-gamer (det er jo det som er ordentlig gamer, spør du meg...;-))

Indeed :) da blir det dusjen, så stikke til jobb. Kommer vel en liten tur innom etter jobb ;) Ha en fin dag videre alle sammen :)

Endret av ©ordante
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Lige så! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Diskuterer vi spill!

Gud jeg holder meg til Guild Wars 2

Diablo 3

Heroes of the storm

Men igjen, nå er jeg straks ferdig på jobb. Så da blir det hjem dusje beina på bordet og leke meg litt med min raspberry pi setup hjemme! Hjemmensnekkret MediaCenter med 3x RiPi2 <3

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har ikke så mye tid til å spille lenger jeg heller. Men nå er vi begge gamere hjemme, så det er ikke noe problem om jeg har tid og lyst ;) Når jeg har tid er det som regel World of warcraft eller Hearthstone, eventuelt Witcher 3. Har spilt WoW siden det kom ut omtrent, men til tross for flere pauser kommer jeg alltid tilbake... :P 

I bunken "skal prøves snart", som også kan kalles "har blitt/blir spilt av samboeren", ligger Bloodborne, Fallout 4, Destiny, Knack og The Order 1881. Også vil jeg teste Among the sleep! Men tiden man har tilgjengelig til å spille når man sjonglerer familie og fulltids studier er begrenset! Veldig begrenset... Heldigvis for meg kan jeg alltids skylde på at det er research i forbindelse med studier  :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Da er jeg hjemme fra jobb igjen, legge igjen en hilsen i natten for jeg legger meg, da jeg må jobbe 8-16 i morgen grunnet skoleavslutning til sønnen :rolleyes:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

En fin kveld til dere alle sammen. Da er jeg oppmeldt til ITIL, og Prince 2 kurs til våren :) 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

I bunken "skal prøves snart", som også kan kalles "har blitt/blir spilt av samboeren", ligger Bloodborne, Fallout 4, Destiny, Knack og The Order 1881.

@mazterpill WOW har jeg også spilt siden rett etter 1.12 patchen, ente med 7 år eller noe så gadd jeg ikke med.

RIP: Resto Shammy Sykepleier! shaman_icon.png

Men personlig så har jeg alltid vært litt sånn trophy whore hunter :P  Og Farcry 4 må jeg si var fantastisk bra, morsomt og vel bra og bruke noen timer på.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Sitter med Witcher 3, MGS 5, Fallout 4 og FM16 av spill fortiden alle på PS4 uten om FM16 den er på laptoppen

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Folk som spiller Fallout 4

bottlecaps.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Trenger heller stalth-boy og stimpacks en bottlecaps akkurat nå

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jau da er det snart JUL!

Personlig jobber jeg helt til kl 21 Julaften! Great Can't wait.

Men så bor jeg i England også...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Christmas Evening is nothing, wait for Christmas Day...

Ellers ja det er fjerde advent til søndag og under 1 uke(6dager) til julaften og det begynner å haste med gaver og pynting for min del, samt at jeg skal jobbe alle dagene fram til 01.01.16 dog har jeg 4.timers dag på både julaften og nyttårsaften og starter i ny jobb 04.01.16 så har vært ganske hektisk for meg....

Ossen ligger dere andre ann til jul og nyttår ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg er ferdig med presanger.

Fikk masse post fra norge idag, så det kan bli morsomt!

Andre ting, så blir det faktisk diablo 3 spilling på meg.

Manger noen få ting til for og fullføre season rewards!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Er det bare meg eller er de største nettskyene for filer komplett ubrukelig?

Google Drive: Bannlyst da den sier original-mappen ikke er originalen. Oppretter ny mappe og laster ned hele 25 GB på nytt, men tar ikke mer enn noen timer eller dager før problemet skjer igjen. Ond sirkel. Skjedd på nesten alle PC-er jeg har testet. Android appen er enda verre!

Dropbox: En person delte en mappe med meg nå i dag, den havner i root-folderen, jeg flytter liksom godt hele mappen inn i en annen mappe hvor jeg har samlet alle mapper som er delt med andre. Ellers blir det en jungel tilsvarende regnskogen. Dropbox svarer med å laste ned 27.000 filer på nytt istedet for å flytte innholdet på vanlig måte. Alle filene ble opprinnelig lastet ned noen timer tidligere...
Brukbar Android app forresten, er dog alt for "lukket", savner litt flere muligheter.

Microsoft OneDrive: Innpåsliten spyware som tar sikte på å erstatte harddisken din. Nesten umulig å fjerne. Dessuten driver Microsoft et skittent spill når det angår lagringsplass. Android app på lik linje med Google sin, ganske dårlig.

Box.com: Begrensninger på filstørrelse. Nei, har ikke tenkt å laste opp en hel BluRay (ikke nok plass uansett), men dette setter store begrensningen på bruken. Har ikke testet appen for mobil eller nettbrett, pga overstående grunner.

Til slutt savner jeg helt grunnleggende Linux støtte uten GUI for alle på listen, uten å måtte gå via 3.parts lukkede løsninger som er basert på uoffisielle API-er som slutter å virke fra tid til annen #erfaring.

Kjører derfor min egen private nettsky med Syncthing, men her kommer en for kort til når det gjelder å dele filer med andre...

Hvordan har dere andre ITpro-ere løst dette forresten?? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

JULEFERIE!!!!!!!!!!!!!!!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Wohoo! Jeg vant gårsdagens julenøtt. Gladnyhet i julestria :D

JPG, jeg er helt enig. Jeg brukte dropbox lenge, men så fjerna de gratisGBene mine, så bytta til onedrive. Men det er jo like ille der.

Gratulerer Fade! Har ikke ferie før 24 jeg...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

nesten ferdig vaska, alle gaver kjøpt, all mat kjøpt og klar til jul :) juleferie tok jeg fredag, så blir det jobbing 28,29 og 30 ;) så nå er det diablo med fruen på kveldene

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive