Den nye, store chattetråden

14 858 innlegg i emnet

Skrevet

Jeg fikk en julepresang idag.  Vikenfiber hvor jeg er helt ny kunde gir meg gratis oppgradering til 500/500 hastighet i hele desember.  Jeg må bare huske å avbestille før 1.1.2016 for ellers koster det flesk.  Kunne ikke si nei.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Spørs helt på hva man skal bruke dette til, his du skal koble deg til hjemme nettverket eller jobb nettverket når man er utenfra så setter man opp egen VPN server alla OpenVPN

Hvis man sitter hjemme og skal maskere nettverket sitt for nedlasing og div andre ting der man trenger at det serut ifra at du kommer fra annet sted så kan en slik vpn tjenset fungere

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Trenger dere VPN? Kom over et tilbud i går. Engangsbeløp på ca. 250 kr så får dere livstidsabb. på VPN-tjenester.

https://stacksocial.com/sales/tigervpn-lite-lifetime-subscription?rid=2492616

Ser ut som de har raske servere også. Flere jeg testa lå på over 100Mbit.

Vurderer å hoppe på jeg også :) men først er det noen ting jeg gjerne vil høre deres formening om... (fra den gjennomsnittlige ITpro-er)

Jeg var mer eller mindre hardbanka VPN bruker i en periode for en del år tilbake pga #personvern, men etter at VPN populariteten eksploderte, og antall aktører ble mangedoblet på kort tid, kunne en samtidig lese rapporter om at trafikken lett kunne avlyttes. Logger ble lagret, betalingsinformasjon enkelt kan assosieres med IP adresser, og ikke minst at enkelte leverandører var mer eller mindre sponset av f.eks. NSA. (om jeg uansett  overvåkes av noen, vil jeg heller at norske myndigheter gjør det, enn at USA eller Tyskland gjør det)...

Da dette kom frem i media, var jeg rask med å si opp VPN abonnementet. Gikk man etter seriøsitet og krypteringsteknologi, samtidig som en unngikk enhver som assosierte seg med torrent-trafikk, ble prisnivået relativt høyt. Hvorfor betale for økt risiko tenkte jeg den gang...
Har VPN tilbyder-bransjen forandret seg, eller er står problemstillingen på stedet hvil også den dag i dag?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Facebook og Twitter feeden min ble plutslig overfylt med Fallout 4. Rart det der :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Og jeg som ikke husker sist jeg besøkte facebook... merkelig... :unsure:
(joda, jeg har konto jeg også)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det som er kjekt med Android 6 for oss som er i overkant paranoide er styring av apptillatelser. Blokkerer bl.a. facebooks tilgang til mikrofon, posisjon, kontaktliste og sms. Anbefales istedet for aluminiumsfoliehatten! :P 

Ellers er det ny telefon i bestilling. Nexus 6p. Min forrige Nexus-telefon er per nå to år gammel, med minkende batterilevetid, så da er det dags. Flere som vurderer eller har bestilt en av de nye Nexus-telefonene?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Tenkte å oppgradere til Android 6.0 i løpet av helgen jeg også :D kjører 5.1.1 pr idag.

Mistet all troen på Android etter at jeg fikk 4.4, men i 6.0 er gamle begrensninger erstattet med nye API-er, samt de selv-valgte app-begrensninger Klykken nevner, endelig er blitt en offisiell del av Android (eksistert siden 4.3, men krevde root-access).

I mine øyne er det relativt få store forskjeller på Android 4.3 og 6.0.

• 4.3 - Den siste virkelig gode Android versjonen, like god som Windows 7 var på PC.
  • 4.4 - En hel app sjanger, som holdt på å se dagens lys, ble møtt av en stengt dør. Store problemer med fullt minne, samt det å sette inn minnekort var komplett meningsløst.
  • 5.0 - RAM lekkasje, preget hele operativsystemet, og alle apper. Treg mobil var nærmest en selvfølge.
  • 5.1 - RAM-problemet 95% løst, fortsatt noen som har problemer, selv om Google nekter å innrømme det.
  • 6.0 - Android sitt svar på Windows 10 ?? - Alt det gode fra 4.3 pluss mye nytt snacks?
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har veldig lyst på Nexus som neste telefon, sitter med en HTC M8 som jeg er svært fornøyd med dog, så vi får se .:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Da har man sluttet med colaen. Er ikke sundt det der :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Da har man sluttet med colaen. Er ikke sundt det der :P

Hehe, har jeg ikke hørt det før??

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jo, stemmer det, får se hvor lenge det varer nå :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Blir det Julenøtter i år også? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei,

Om det blir julenøtter eller ikke er spørsmålet.
Mitt svar er; Dersom jeg og Martin får tid ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hva er vel adventstiden uten ITpros store julenøtteknekkekonkurranse? :) 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

I fjor kom bekreftelsen på at det skulle bli julenøtter midt i sommerferien min, så da jeg hittil i år fortsatt ikke hadde hørt noe rykter, begynte jeg å bli litt bekymret. For som Martin Aleksander sier; hva er vel adventstiden uten julenøttene på ITpro? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

ITpro`s julenøtter må man jo ha. Husker jeg vant en gang :) Aiai, glemte at jeg fikk hodepine på nesten migrene nivå sist jeg sluttet med cola. Men husker ikke at det var så ille :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg slutta med å drikke Urge Intense og Coca-Cola i januar og hadde veldig abstinenser helt ut i mars, men etter det så har det gått fint

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Hvordan var det med hodepine? Merket du noe av det i starten?

Endret av Åsmund
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja var mye hodepine og generelt dårlig form de 2 første ukene for meg, jeg drakk jo ikke noe særlig annet det (uten om alkohol i helgene) før jeg sluttet, nå så går det mye i sterk svart kaffe, da jeg klarer meg fint uten sukker inntaket men koffein må jeg vist ha for å fungere

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har holdt meg i god form, første uken uten cola :P Kaffe og alkhol drikker jeg jo ikke, så får håpe dette går bra.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Tenkte å oppgradere til Android 6.0 i løpet av helgen jeg også :D kjører 5.1.1 pr idag.

• 6.0 - Android sitt svar på Windows 10 ?? - Alt det gode fra 4.3 pluss mye nytt snacks?

Oh yes. 6-eren er helt konge! Spesielt med tanke på batteriforbruk.

Apropos slutting av ting, så er det bare å holde seg stapphard. Har selv vært uten snus i snart ett år, og det var kun de første ukene jeg var litt molefunken.

Men når det er snakk om å slutte med brus (eller sukker/aspartam) er kanskje abstinenser og slikt litt annerledes. Godt jobba til dere som er i gang og fortsatt greier dere uten! :)

Endret av Klykken
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har gratis oppgradering av Viken fiber til 500/500 i desember, men er usikker på hva jeg egentlig kan bruke det til. Dagens 60/60 holder til det meste.  Jeg har i tankene et lite lan-party (flerbrukerspill) for barna med venner i julen, men ellers leter jeg etter mulig nytte. 

Håper på forslag.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har gratis oppgradering av Viken fiber til 500/500 i desember, men er usikker på hva jeg egentlig kan bruke det til. Dagens 60/60 holder til det meste.  Jeg har i tankene et lite lan-party (flerbrukerspill) for barna med venner i julen, men ellers leter jeg etter mulig nytte. 

Håper på forslag.

Hva med webserver, virtuelle servere eller en egen skyløsning slik som ownCloud. Du sparer penger, og du vet at du har dine data tilgjengelig hjemme, eller andre plasser. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive