Den nye, store chattetråden

14 885 innlegg i emnet

Skrevet

Har en pakke med varer for ca 1400kr i tollen nå, hvor jeg måtte sende inn kvittering osv..

Tipper saksbehandlingen for den pakken koster mye mer enn de får inn i toll :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

I dag får jeg laptopen! :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Da er helga reddet, regner jeg med? :)

Kose seg med konfigurering og installering... :wub:

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nei, ligger ikke noe Rema butikk 10min ekstra unna Essoen her.

Åja, asphaugen! Da blir det jo et stykke unna ja. Tenkte på Essoen innenfor tunnelen i Steinkjer! Beklager.. :P Fra Asphaugen og bort blir det kanskje en time eller to ekstra :D:ph34r::blush:

Gratulerer med ny PC! B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Ja, blir nok en noe lengre gåtur :P Men, det er en Rema butikk ved Essoen i Steinkjer ja.

Takktakk, håper bare postbilen ikke har så lang kjørerute i dag. EDIT: Har hentelappen i hånden :D

Endret av Åsmund
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Da er helga reddet, regner jeg med? :)

Kose seg med konfigurering og installering... :wub:

Jepp, nå er laptopen i hus så nå blir det å laste ned alle programmer og spill :) Dette er det beste laptop-tastaturet jeg har vært borti og trackpaden fungerer ganske bra også. IPS skjerm er digg :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Deilig med ordentlig tastatur, og ikke skrangletaster.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Et tastatur som er ryddig og fungerer er essensielt på en laptop ja. Spesielt når den skal brukes til spillutvikling :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ser ut som om det ikke er mulig å kjøpe Malwarebytes pro med lifetime lengre. De har vist byttet til kun premium hvor man må betale en sum i året.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ble forfulgt og stoppet av UP for 1t siden, visste at nå ventet en bot på 2.000,-

Men neida, bare standard promille-kontroll.

De oppdaget aldri at jeg hadde et defekt kjørelys :D:D:D:P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Flaks :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nå trodde jeg et øyeblikk at høyreknappen på musen hadde sluttet å funke, men så gikk det bare ikke an å høyreklikke på siden.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ser ut som om det ikke er mulig å kjøpe Malwarebytes pro med lifetime lengre. De har vist byttet til kun premium hvor man må betale en sum i året.

Det er ganske typisk for mange firmaer det, å stoppe lifetime-lisenser til fordel for abonnementstjenester.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har du forsikret bilen med "fri kjørelengde" da?

Nei, det har jeg ikke. Men har igjen ca 500km før jeg må utvide igjen.. :P

Får vel ringe de neste uke, for da har jeg vel bikka 375k på bilen :) regner med å få den på veien igjen idag.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ble forfulgt og stoppet av UP for 1t siden, visste at nå ventet en bot på 2.000,-

Men neida, bare standard promille-kontroll.

De oppdaget aldri at jeg hadde et defekt kjørelys :D:D:D:P

Kanskje det er lønt å skifte lyspæren? :P

Kjørelysene bak som er gåen, formoder jeg?

Skrekkscenario: Den dagen noen, la oss si et fullastet vogntog, braser i 90kmt inn i bakenden din i mørket fordi lysene dine bak ikke virker, vil du ha et mye større problem enn ei lita bot på 2000kr. Mye mulig er du delskyldig i at passasjerene dine i baksetet er lemlestet for livet, eller i verste fall drept, også. Såfremt du overlever selv, da.

Men det er worst case. Kanskje vil du heller oppleve at en eller annen teit syklist kommer flyvende over taket og lander på panseret fordi han ikke så bilen din, og etterpå lager en slik video til deg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kanskje det er lønt å skifte lyspæren? :P

Kjørelysene bak som er gåen, formoder jeg?

Skrekkscenario: Den dagen noen, la oss si et fullastet vogntog, braser i 90kmt inn i bakenden din i mørket fordi lysene dine bak ikke virker, vil du ha et mye større problem enn ei lita bot på 2000kr. Mye mulig er du delskyldig i at passasjerene dine i baksetet er lemlestet for livet, eller i verste fall drept, også. Såfremt du overlever selv, da.

Men det er worst case. Kanskje vil du heller oppleve at en eller annen teit syklist kommer flyvende over taket og lander på panseret fordi han ikke så bilen din, og etterpå lager en slik video til deg.

Slapp av! er bare en front lykt. Blir det for mørkt, eller gatelys er ikke-eksisterende slår jeg bare på fjern-lysene. :P

Til vanlig merker jeg så å si ingen forskjell, og kveldstid/nattestid, litt svakere lys på høyre side enn venstre.

Har anyway, bestilt service til bilen (gjorde det tidligere forrige uke), så er ikke mange dagene igjen nå :P

Får forresten 25% rabatt hos Snap Drive :P

Men alvorlig talt, er bilen i uforsvarlig dårlig stand skal den ikke kjøres, det tror jeg vi begge er enige om. -_-

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Lite jeg missliker mer i trafikken enn å møte en bil som mangler venstre kjørelys fremme, i mørket. Man tenker det er en motorsykkel, helt til man plutselig har en bil ubekvemt nært...

FIKS LYSA DINE!!!! :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Lite jeg missliker mer i trafikken enn å møte en bil som mangler venstre kjørelys fremme, i mørket. Man tenker det er en motorsykkel, helt til man plutselig har en bil ubekvemt nært...

FIKS LYSA DINE!!!! :)

Hehe, hvis du kan noe som helst om bil r2d2, så visste du sikkert dette:

Selv om pæren "ryker", altså nær-lyset, virker fortsatt park-lyset. Lyser hele tiden det...

Ligger kanskje litt i ordene, men park-lysene er til for å bli sett, og da vet du at det er en bil og ikke en motorsykkel :P

Ingen som tror meg her altså? Intervall-service på bilen er bestillt, og da fikser de lyset samtidig. Vanskeligere er det ikke :P

EDIT: Siden du skriver "plutselig har en bil ubekvemt nært", er vel ikke du som burde sjekket synet da, siden du ikke holder midtstripen :lol::P

Er da ikke tillatt for roboter å kjøre bil i Norge :P

Endret av jpg
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Enig med R2d290.. hater slike bilister som gir f.

Jeg blinker med lysa til alle som kjører rundt med manglende lys foran. :-)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Uansett, syklisten som har tatt video av seg selv etter å ha blitt nedspruta av "vindusvisker", som Klykken linker til, er ubetalelig. :lol:

Han kan ikke ha fått pleie av kona den morgenen, eller kanskje han har mansen.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Priceless heter det :P Gjorde en kjempebrøler i dag. Klarte å legge igjen lommeboken i bussen på tur hjem fra jobb :ph34r:

Endret av Åsmund
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Oioi, den er nok long gone hvis ingen ærlige sjeler har plukket den opp. :) Sperr kortene dine i banken og ta kontakt med busselskapet.

Alle kjørelys bør være inntakt på bilen, som de andre påpeker. Men lys i front kan være et helv(!)te å få skiftet uten å begynne å skru ut lykthus og det merarbeid det medfører. På Passaten vi eier må frontfanger av for å få løs lyktehusene, slik at du når pærene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Var en snill busssjåfør som stoppet ved essostasjonen der jeg bor :P Så den er trygt tilbake.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hadde det litt morro med purken i GTA IV i kveld :lol:

2014_09_19_00057.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Her var det stille gitt... En uke siden siste innlegg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive