Den nye, store chattetråden

14 873 innlegg i emnet

Skrevet

Blir fort dyrt :P

Billigere å bytte motor og girkasse fant jrg ut av :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

hehe, whaat? Nå tuller du. Er MYE mer jobb å skifte motor/girkasse må du vel skjønne. En pakning koster vel ca ingenting på biltema, og pakningslim koster heller ca ingenting. Hvordan fremgangsmåten er kan googles. Er noe med å ha riktig moment når du skrur fast toppen, mener jeg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

hehe, whaat? Nå tuller du. Er MYE mer jobb å skifte motor/girkasse må du vel skjønne. En pakning koster vel ca ingenting på biltema, og pakningslim koster heller ca ingenting. Hvordan fremgangsmåten er kan googles. Er noe med å ha riktig moment når du skrur fast toppen, mener jeg.

Hvis du gjør det rett så er det ikke spesielt vanskelig, men du må absolutt bruke en momentnøkkel, av bedre kvalitet enn du får på Biltema. En slik en koster gjerne en høvding eller så. Du må også ha riktig fremgangsmåte og stramme boltene jevnt i riktig rekkefølge.

Å bytte motor er en mye større operasjon.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kjøper ikke deler på biltema :P og er mye arbeid begge deler. Om et verksted skulle ta jobben ble det billigere å bytte mottor og girkasse om de fikk tak i det brukt fikk jeg vite.

Tror det var 2k bare i deler for toppakning, og så trenger man en del verktøy. Skal høre med en kompis som er mekaniker om han har lyst til å gjøre det for meg ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Pakninger og slikt er jo null stress å handle fra biltema. Er ikke noe dårligere kvalitet der enn andre steder as. ;)

Men å skru av toppen på en motor, ta ut og sette på ny pakning med smøring er en MYE mindre operasjon enn å koble fra alt av reimer, ledninger, rør osv for så å skru ut hele motoren, heise den ut, senke inn ny motor og koble til alt igjen og teste og tilpasse den nye motoren. Du må da ha nye pakninger rundt grenrørene, nye motorfester, ny motorolje, nye reimer og evt andre væsker, reimer og deler.

Om verkstedet sier det er billigere blir du lurt. Vi snakker om en operasjon som tar en hel dag og kanskje mer, fremfor en halvtime/time. Det sier seg selv?? :P

Man bygger ikke et nytt hus fremfor å skifte vinduer, liksom. :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ser jo den ja :P

Får se om jeg ender opp med å gjøre det selv eller få en kompis til å ordne det. Eller bare kjøpe en ny golf? :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Klykken: http://www.adressa.no/vaeret/article8625075.ece :D

Og gratulerer med dagen forresten :D

Endret av Åsmund
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Gratulerer med dagen Klykken!! ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

kanskje jeg får dra ut og windsurfe litt på fredag :D

Gratulerer med dagen Klykken

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

TY TY. :P

De stormene der blir jo avlyst stadig. "ops, var bare en som fjertet helt inntil stormsensoren vår, gitt!"

Har altså NULL TRO på at det blir storm*2. :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Om det ikke blir storm, så får jeg simulere en i CryEngine :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Noen som har en ide til hva dette kan være?

Jeg har en ekstern WD HDD. Denne ligger det (tror jeg) bare mediafiler på.

Jeg får dog ikke sikkert koblet den fra under "Devices and printers" så det er tydelig at noe driver å oppholder den.

Jeg har nå avsluttet absolutt alle programmer jeg kunne tenke meg inkl antivirus, og I utgangspunktet skulle det ikke være noe som kjører på maskinen. Likevel skjer dette.

Toppen på kransekaka er jo at denne HDDen hinder PCen min i å skru seg av. Dvs den bruker flerfoldige minutter bare ved "windows is shutting down" uten at noe skjer når den er koblet til.Kobler jeg derimot HDDen fra før jeg skrur av maskinen, skrur den seg av normalt.

Ideer?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du har ikke tilfeldigvis systemgjenoppretting på disken?

Backupprogram som peker til disken?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

hmm.. Der sa du noe. Men jeg har sjekka sjulte mapper/filer og det er ikke noe slikt der.

men jeg skal sjekke systemgjenopprettingsinnstillingene når jeg kommer hjem.

ikke no backup program hvertfall. Det tar jeg manuelt en gang i blant.. hehe

Endret av henriko
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Dette er jo også typisk at et program som har åpnet filer på disken fortsatt kjører, da får en ikke koblet fra.

Eller muligens antivirus som skanner.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Det blir visst storm alikevel :D

1461554_667517526622363_1840246665_n.jpg

Endret av Åsmund
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

URK! Da kom jeg rett fra tannlegen! Var der i 1 1/2 time. Var en jeksel som var betent og tannkjøttet hadde vokst seg inn i tanna og løste den opp innvendig... Var ikke noe annet å gjøre enn å trekke den, heldigvis den bakerste, men attpåtil det så hadde betennelsen ført til at tanna hadde vokst seg fast i kjeven, han måtte frem med skalpell for å skjære løs. Så nå sitter jeg og kjenner på x-antall sting, verking der tanna var og knasker antibiotika. Fikk med meg Paralgin Forte som smertestillende. Ikke en bra start på helga mao.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Håhå, hørtes ikke godt ut :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Aiai! :S

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Så, hvordan var ekstremværet til dere? Vindkast i hvertfall opp i 20/28ms her, strømløs i hele gårkveld/natt :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Vinden reiv en vindskiene av taket på uthuset til madammen, og brettet bølgeblikkplatene oppetter taket. Ellers mange trær og slikt som har veltet. Gjerne over strømlinjene rundt om. :P Strømmen hennes har forøvrig vært borte siden lørdag kveld. Spilte brettspill i stearinlysblafring og slikt. Skikkelig kos! :D fniz

På leiligheten jeg leier var det strøm igjen på søndag formiddag, så da dro vi dit. :) Gjorde ikke så mye skade det været der, egentlig. Men likevel spennende, da! :P Irriterende med LANGE strømbrudd, merker jeg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Mens andre steder i byen fikk ødelagt garasjer etc... så merket jeg absolutt ingenting ca 5km fra sentrum/fjorden (Trondheim), nesten vindstille og noe overskyet mens den var på sitt verste. ^^

Dog synes jeg det er merkverdig at selv steder lengre innad i landet skulle se mer av stormen (jeg bor kidna midt mellom). o,O

Å miste strømmen blir for noobete!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Noen som har opplevd blåtirsdag? Var en fyllehelg uten like, og mandagen gikk nå egentlig overraskende greit..

Kanskje det backfira litt nå.. Fan ass.. Kaffe har ingen virkning.. Tips?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du må ha mer "hår fra hunden som bet deg".

Altså; kjør på med alkoholen igjen, så akklimatiserer du. B)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

joa joa... atm er jeg egentlig mest trøtt, så tror jeg får slite meg ferdig for i dag og så gå og legge meg. Det blir digg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive