Den nye, store chattetråden

14 880 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Nå må vi huske på at det også har skjedd mye annet på nettet i perioden fra ITpro sin mest aktive periode og frem til nå. Det har blitt flere arenaer der folk bruker tiden sin, der iblant Facebook som som ble voldsomt populært i perioden rundt 2008.

På Facebook får mange mettet sitt behov for å være "sosial" på nettet. I tillegg er det flere aktører og private på Facebook som yter IT-service.

Jeg tror dette har opphevet mye av folks behov for å trekke mot forum for snikk-snakk.

Det vi kan skille oss ut på er rask og kvalitetesfull ITsupport, spesielt mot nye brukere. Vi ser jo at det omtrent nesten kommer nye brukere som lurer på noe, og det tyder jo på at vi ikke er døde.

Å få flere til å bidra med nyhetsartikler på nyhetsforsiden er trolig noe annet vi kan vinne en del på.

Jeg tror vi/dere vinner mest på med å få tilbake det gode gamle designet, eller å gjøre en real oppussing, og å gjøre forumet mer attraktivt. Ikke endre på det som ikke er ødelagt, sier nå jeg. Jeg tror ikke at aktiviteten bare har brast sinnsykt nedover pga at facebook og andre sosiale medier har tatt over for å si det sånn. Jeg tror det heller har noe med å gjøre da den nye oppgraderingsrunden ble igangsatt, og den lange nedetiden som ble følgene. Personlig synes jeg ikke ITPro.no og forumet er det samme som den en gang var!

ITPro 2010: http://web.archive.org/web/20100210013344/http://itpro.no/?

Forumet 2010: http://web.archive.org/web/20100131024250/http://itpro.no/supportforum/forumnytt

Her er ITpro.no forsiden som den skal være! Her er det mye som fanger blikket som er intressant hele veien ned, likte spesielt slideshowen i midten med labtester, filmanmeldelser osv. Og forumet som var i perioden 2008-2010 var et fryd å se på i forhold til forumet som er nå.

Det nye designet og utformingen av både itpro.no og forumet ble ikke en oppgradering, men en nedgradering i mine øyne, : / Jeg fant ingen fin måte å si alt dette på dessverre, dette er mine synspunkter som jeg syntes var viktig å få ut, jeg mener at noe må gjøres for at aktiviteten skal gå oppover og ikke nedover :)

--

"off topic": Skal lage en rekke timelapse videoer, noen ideer på hva jeg kan lage timelapse av?

Endret av Nacalai
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hehe,du kunne ikke valgt et verre tidspunkt å oppgradere på... Hadde du ventet litt regner jeg med at skjermkortet hadde blitt en god del billigere. Nå som Nvidia nettopp har lansert GTX 780 så vil både Nvidia og AMD sette ned prisene på sine gamle toppmodeller..

Enig med den, det er rett ut merkelig å kjøpe GTX 680 akkurat nå.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

@Nacalai

Takk for tilbakemeldingen. Det vil bli tatt med i vurderingen av en eventuell videre utbedring av forum/nettsted :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Enig med den, det er rett ut merkelig å kjøpe GTX 680 akkurat nå.

Følte at jeg trengte et nytt skjermkort, da jeg har hatt 6970 i 2 år. 6970, er litt utdatert, så det var på tide å oppgradere.

Og 680 vil holde en god stund framover. Hadde heller ikke råd til å kjøpe 780 da budskjettet var på maks 4.000kr.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det jeg mente er at om ikke så alt for lenge kunne du sikkert kjøpe deg samme skjermkort som du har kjøpt til en langt lavere pris. Når en skjermkortprodusent lanserer en ny toppmodell går forrige generasjons toppmodell en god del ned i pris. Så om du hadde ventet en stund hadde du fått mer for pengene...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Joda, men uansett er jeg fornøyd med kjøpet mitt. Trenger også et såpass kort da jeg driver med 3D rendering og spillutvikling. Og 680 kortet til Asus har masse cuda-kjerner (som trengs) og en god clock :)

Forresten, når jeg setter inn SSD disken og flytter Windows 7 til den, må jeg aktivere Windows på nytt?

Eller er det kun snakk om det når man setter inn nytt hovedkort?

Endret av Åsmund
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Følte at jeg trengte et nytt skjermkort, da jeg har hatt 6970 i 2 år. 6970, er litt utdatert, så det var på tide å oppgradere.

Og 680 vil holde en god stund framover. Hadde heller ikke råd til å kjøpe 780 da budskjettet var på maks 4.000kr.

og her sitter jeg med et 5770 og føler meg awesome! Folk er forskjellige, gitt. :P

Skal du bare flytte Windows sånn helt uten videre? Er det mulig uten å få en bråte med ting som peker til feil filbane, egentlig? Jeg ville reinstallert. Husk å slå på ahci i bios!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Dere er bare misunnelige :P Tenkte å bruke iso`en som jeg kjøpte til å installere på nytt, så da er spørsmålet om jeg trenger å aktivere på nytt, når jeg har ny harddisk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hehe, kanskje! :D Jeg spiller strengt tatt ingenting lenger, så skjermkortet mitt er vel temmelig overflødig. ;) 680 er ikke noe pinglekort akkurat, så det bør nok holde en god stund!

Jeg mener å tro at du må taste inn produktnøkkelen for hver installasjon, så i bunn og grunn er det vel en aktivering av noe slag, ja. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Dere er bare misunnelige :P Tenkte å bruke iso`en som jeg kjøpte til å installere på nytt, så da er spørsmålet om jeg trenger å aktivere på nytt, når jeg har ny harddisk.

Enkelte SSD'er har med software til å klone innholdet over til den nye disken, men jeg ville kjørt en clean innstallering for å være sikker på at alt blir slik som det skal...Du får da rydda bort masse rot som ligger og lugger i samme slengen. Eneste negative er at du må legge inn alle drivere og program igjen på nytt, noe som kan ta en del timer...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Jeg mener å tro at du må taste inn produktnøkkelen for hver installasjon, så i bunn og grunn er det vel en aktivering av noe slag, ja. :)

Er ikke det samme som aktivering ;-). Er det samme PC, kjenner versjonen igjen maskinvaren og du trenger ikke å aktivere på nytt.

Hvis du har skifta ut vesentlig mye maskinvare, må du aktivere på nytt men det går stort sett helt greit gjennom nettet. Er det en preinstallert versjon og den ikke kjenner igjen maskinvaren, må du sannsynligvis aktivere over telefon, men det går stort sett greit det også.

Er den preinstallert på annen PC og du skal installere på helt ny PC må du aktivere over telefon og betale for ny nøkkel.

Endret av pijano
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Stille her nå gitt.. :)

Hva gjør folk på i regnet?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har nettopp klippet plenen, regnet kommer ikke før i morgen eller lørdag ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Regn?? I tropevarmen mener du vel??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har vært på sykkeltur, og trent styrke idag. I morgen skal jeg ta det heeeelt med ro! Også spille kort på lørdag.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Da var det helg gitt!

Noen planer dere har for helgen? Jeg kommer mest sannsynligvis til å holde meg hjemme og kanskje få gjort noe arbeid ute i hagen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nå skal jeg prøve nok en engine. Har prøvd x antall engines i det siste :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg var å så på Hangover Part III i dag..

Skal ikke spoile for mye, men må ærlig innrømme at eneren to delvis toeren var mye bedre.. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Var vel det filmpolitiet konkluderte med også. At de stort sett bare har basert seg på populariteten fra de foregående filmene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Endelig har Haswell kommet :) Lurer på når laptoppene med Haswell-prosessorene blir sluppet.

EDIT: Har forresten bestemt meg for en engine: CryENGINE. Enginen har masse tutorials, en god

dokumentasjon og et bredt community + at den oppdateres gjevnlig også er den helt gratis.

EDIT 2 :D

935881_582440098463440_1505282317_n.jpg

Endret av Åsmund
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja....Var det noe futt i skjermkortet???

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det var mildt sagt det. Tror jeg trengte en oppgradering fra 6870. Kan spille Skyrim på ultra uten stuttering, selv når det skjer mye :) Skal prøve GTA IV og Farcry 3 snart også :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hmmm... Passer DD3 minne fra Socket 1366 til socket 1150?? Fant ut at jeg får en full oppgradering (Haswell i7-4770K, Hovedkort, og skjermkort (GXT 780) for under 10000kr) kommer an på om minnet jeg har kan brukes, eller var det 900kr til... Har hatt en oppgraderingsfrekvens på ca. 3 år imellom en hovedoppgradering, nå er jeg 4 måneder på overtid...

Forrige var Februar 2010, så Juli 2007...har funnet ut at iløpet av 3 år så er det på tide å fornye... Eneste nå føler jeg kanskje ikke at CPU er noen flaskehals lenger og de nye CPU'ene er jo ikke såååå mye raskere... Lavere strømforbruk og intigrert skjermkort..Hva skal jeg med det??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nå kan jeg ikke så mye om socket`s. Men uansett, nå har jeg lagt over Windows 7 på SSD disken og fikk aktivert uten problemer :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hmmm... Passer DD3 minne fra Socket 1366 til socket 1150?? Fant ut at jeg får en full oppgradering (Haswell i7-4770K, Hovedkort, og skjermkort (GXT 780) for under 10000kr) kommer an på om minnet jeg har kan brukes, eller var det 900kr til... Har hatt en oppgraderingsfrekvens på ca. 3 år imellom en hovedoppgradering, nå er jeg 4 måneder på overtid...

Forrige var Februar 2010, så Juli 2007...har funnet ut at iløpet av 3 år så er det på tide å fornye... Eneste nå føler jeg kanskje ikke at CPU er noen flaskehals lenger og de nye CPU'ene er jo ikke såååå mye raskere... Lavere strømforbruk og intigrert skjermkort..Hva skal jeg med det??

Det skal passe, ja. Sjekk at specsene på hovedkortet er samme voltstyrke og hastighet som minnet du har.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive