Den nye, store chattetråden

14 873 innlegg i emnet

Skrevet

Kjipt når noen bryter avtaler ja :( Vet desverre ikke om noen som skal selge. Sett på Finn?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

kjenner desverre ingen som skal selge en i7 nei. :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Får vel legge meg.. :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Legge deg? Jeg har nettopp stått opp :P Aiai, i dag melder Storm høy tordenfare på 2 punkter mellom kl. 11-17 og 17-23. Begge er på langt over 80%. Håper jeg rekker en gåtur til Essoen før det begynner. Skal også unngå å spille på Nintendoen eller Segaen i dag da jeg nødig vil at de skal ryke til * pga kortsluttning :P Nå er det meldt tordenfare på 3 punkter :o

Endret av Åsmund
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Torden er jo fett.. :P Gleder meg!

Ser forøvrig mørkt ut for testing av bilpleieutstyret i helgen. Nettopp pga været.. :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Håhå, nå buldrer det ute her, så nå trekker jeg ut litt kontakter :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

King. Da er det straks på tur hit også da! :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Jepp, slutt her nå, men i følge Storm er det fra kl. 15 (nå) til kl. 20 :D Sånn ser det ut her nå:

396813_440413772666074_257268033_n.jpg

Nå blir det litt sol også, så da kan det bli lyn om Storm får rett :D

Endret av Åsmund
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Fikk dere noe torden KongK?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Legge deg? Jeg har nettopp stått opp :P

haha :P Ja, la meg rundt halv 3 i natt. Bruker å legge meg da, med mindre mor mi maser på at jeg må legge meg lenge før.. Er jo ferie for pokker :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Fikk dere noe torden KongK?

Nei... Ble veldig mørke skyer i Namsos, og himmelen falt ned i noen sekunder mens jeg kjørte hjem fra jobb. Måtte faktisk bremse ned og kjøre veldig forsiktig, da sikten ut ruten plutselig ble lik null!

Hjemme passerte tordenværet ubemerket i vest. Så det ble ingenting.

Pent bilde da, Åsmund! :)

Værprognosene ser ut til å ha bedret seg for meg også, med tanke på fiksing av lakken til kjerringa. Da går mest sannsynlig hele helgen med på dette. :D Litt utrygt for regn, men om jeg får vasket bilen hennes skikkelig lar jeg den stå i garasjen hos muttern og så tar jeg fatterns bil i stedet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hehe, klarte ikke å la være, kjøpte et class 10 Microsdhc på 64gb, 529kr på Netshop :) Får da 80gb på telefonen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Skulle hatt mer plass selv Fade, tror ikke mobilen min støtter 64GB kort, men skal ha 32GB har jeg tenkt. Med en voksende musikksamling som for øyeblikekt ligger på 32,5 GB hadde det vært godt med litt mer enn 8GB på mobilen. Etter at jeg forelsket meg i FLAC filer :wub: har det etterhvert blitt litt trangt om plassen på mobilen. :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Neineinei....ka i veiva har dåkker gjort med forumet??? Ja for ikje å snakk om heile ItPro....

Æ e rystet...langt inn i sjæla

:blink:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Lenge sia du har vært innom Papsn?? vært slik i snart ett og ett halvt år om jeg ikke husker helt feil :( Men noen ganger må man bare gjøre endringer, men alt er vel ikke helt komplett og vil tippe at redaksjonen også har mistet litt av inspirasjonen når større deler av brukermassen forsvant :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Hehe, klarte ikke å la være, kjøpte et class 10 Microsdhc på 64gb, 529kr på Netshop :) Får da 80gb på telefonen :)

Endte opp med å bestille minnekort selv, kun 32GB class 4, men har bare 8GB class 2 fra før og mobilen støtter maks 32GB, så blir nok lite ekstraplass til bilder og slikt når jeg får på plass musikken min :P

Endret av Plexim
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Lenge sia du har vært innom Papsn?? vært slik i snart ett og ett halvt år om jeg ikke husker helt feil :( Men noen ganger må man bare gjøre endringer, men alt er vel ikke helt komplett og vil tippe at redaksjonen også har mistet litt av inspirasjonen når større deler av brukermassen forsvant :(

Ja, har nok vært for lenge borte...unger og jobb har tatt det meste av tia som IKKE blir brukt på Facebook...hadde nå lyst å ta opp igjen noen IT-forum...men kjenner at jeg må bruke litt tid på å bestemme meg ang. It-Pro

Synd det har vært mannefall her...var mange dyktige og ok brukere av nettstedet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja, har nok vært for lenge borte...unger og jobb har tatt det meste av tia som IKKE blir brukt på Facebook...hadde nå lyst å ta opp igjen noen IT-forum...men kjenner at jeg må bruke litt tid på å bestemme meg ang. It-Pro

Synd det har vært mannefall her...var mange dyktige og ok brukere av nettstedet.

Hold motet oppe, sier nå jeg. :P

Bare man får stablet opp funksjoner, utsende og slikt til slik det skal være så burde da folk ikke bli såpass skremt når de kommer inn hit.

EDIT:

Og velkommen tilbake i balmen, Papsn! :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Neineinei....ka i veiva har dåkker gjort med forumet??? Ja for ikje å snakk om heile ItPro....

Æ e rystet...langt inn i sjæla

:blink:

Etter at Atmoz forsvant så har all koding her inne gått rett vest! Ser ikke ut som de i redaksjonen klarer å få ting oppe å gå igjen og dermed er forumet nesten ikkeeksisterende lenger. Sørgelig å tenke på siden jeg husket hvordan det var her for noen år siden.

Chattetråden hadde et yrende folkeliv og forumet gav masse hjelp! Nå er det nesten dødt her... :(

Men det varmer å se en av de gamle traverne komme innom :)

Endret av Fade
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Noen som har kontakt med Atmoz enda da? Som kan overtale han til å komme tilbake? :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Vel, har sett over medlemsmassen nå...og som før, er de mest aktive unge bedrevitere...IT-wannabee's med minimale skills utover det som har med spill og spilling å gjøre...troll og kranglefanter. Crackere og spekulanter...

Dette forumet er av brukere, for brukere...hvilket passer suverent for nettopp slike. Den voksne massen, som allerede HAR lært noe...går fort lei her inne, og søker til steder der mer intrikate problemer løses...og mer intelligente samtaler føres. VOKSNE samtaler.

Folk over 25-30 år, har begynt å lese bruksanvisninger og tutorials...slik at de mye godt er uavhengig av ungdommers ivrige gjetninger og kjeklinger seg imellom, for å komme opp med den "beste" løsninga.

ItPro må altså gjøre grep for å lokke til seg et mer voksent publikum på forumet...resten ser egentlig greit ut...fine artikkler, testreferanser osv.

Nå skal ikke jeg diktere hvordan man kan få dette til...men det finnes utallige lignende forum på weben, som det er mulig å studere, luke ut de mest interressante og oppegående, og kopiere noen av deres strategier.

Slikt krever litt arbeide og tid, men vil lønne seg for redaksjonen i det lange løp.

Jeg kan linke til minst 10 slike (utenlandske) hvor jeg selv frekventerer forumene regelmessig...dersom redaksjonen er interressert.

Alt i alt tror jeg dette kunne blitt et flott forum igjen, med bare noen få enkle grep....hvor hovedgrepet består i en egen lukket seksjon for den voksne massen...der man får tilgang ved f.eks fylte 25 år. (slikt er enkelt å sjekke via f.eks skattelistene)

Ha en fortsatt fin helg alle sammen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Angående det med å sjekke via skattelister som du snakker om, tror du virkelig alle er villige til å gå ut med fult navn (og evt. adresse) for å få tilgang til en liten forumkategori?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Vel, har sett over medlemsmassen nå...og som før, er de mest aktive unge bedrevitere...IT-wannabee's med minimale skills utover det som har med spill og spilling å gjøre...troll og kranglefanter. Crackere og spekulanter...

Hadde egentlig vært litt artig å vite hvem du sikter til (selv om jeg tror jeg er en av dem etter din mening) :P

EDIT: Du kan ta det på PM om du ikke vil stå fram å snakke dritt om alle offentlig...

Endret av Plexim
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Angående det med å sjekke via skattelister som du snakker om, tror du virkelig alle er villige til å gå ut med fult navn (og evt. adresse) for å få tilgang til en liten forumkategori?

På PM til en moderator, når man søker seg inn i den lukkede gruppa...og en forespørsel om bekreftelse på at en slik søknad virkelig er levert av vedkommende pr. sms (alle over 20 år har et eget mobilnummer, som enhver enkelt kan få utlevert uansett) ...ser jeg ikke som noe problematisk.

Da jeg var moderator her, hadde jeg flere av medlemmene på messenger osv. og visste deres fulle navn og tilholdssted...de som ønsker å være totalt annonyme, er som oftest troll og unger full av jævelskap...og de har uansett ikke noe i en slik gruppe å gjøre.

Nei, jeg ønsker ikke å gå ut med noen brukernavn...la oss bare si at det er alt for mange, og at det er sløsing med min tid :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jau, det kan godt være noe i det du sier. Men det får bli for noen av de i redaksjonen å avgjøre hvordan strategien skal bli fremover, og det er godt mulig det er veien og gå for å få litt futt i forumet igjen. :P

Uansett, over til noe HELT annet fra min sin side. Testet poleringsmaskinen på kjerringa sin bil i helgen, og har et par bilder. Kamera ble dessverre ikke prioritert under seansen, da jeg faktisk talt glemte å ta masse bilder. Har likevel et par som viser litt av resultatet underveis og etter.

Underveis: VI5xk.jpg

Ferdig: hcedv.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive