Den nye, store chattetråden

14 864 innlegg i emnet

Skrevet

Learning by doing, er det noe som heter, Plex.. :)

Enig. Prøvde selv bare og lese over det først, men lærte mere når jeg prøvde selv. Nå sitter html veldig godt hos meg nå, så jeg fortsatte på css. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Er det noen som vet om det finnes et program som finner ut hvilken PSU man har og specs på den?

hørtes litt tvilsomt ut, PSU sender vel ikke slike signaler tror jeg. Er vel bare strøm og det til power on/off som går mellom PSU og resten av hardwaren.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hadde vært genialt med et sånt program. Sluppet å skru opp kabinettet om man ikke husker hvilken PSU man har :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det finnes ikke nei...

Herlig, Opera Mobile funker bra på S II (obviously), Mini har ikke desktop user agent.

NO MORE MOBILE SITE REDIRECT!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kake: Opera mini er en nødvendighet uannsett :P er selv avhegig av Opera Link til å synce bokmerker og diverse, liker også det at sidene krympes på opera sin server slik at det ikke blir så mye datatrafikk :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jepp, Link og Data usage er sjenialt!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Opera Link bruker jeg også mellom alle mine pc'er, før jeg begynte med det irriterte det meg alltid at jeg ikke fant igjen bokmerker, hadde feil hurtigvalg og alt det der :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Lurer på om jeg skal utvide sparingen til januar og skaffe meg et LGA211 system. Det blir jo den nye standaren fra 2012?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvis du skal gå for den nye standarden så lønner det seg ikke å være først ute både prismessig og teknisk messig. Komponentene som kommer først er ofte overpriset samt de har barnesykdommer som blir fjernet i senere versjoner. Lønner seg ofte å vente noen måneder før en kjøper, men på den andre siden så kommer det jo nye ting hele tiden...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jau, har falt litt av lasset på maskinvaresiden jeg... :P

Mene, mobil er liksom det nye her i gården. Har hatt litt over en uke med Cyanogenmod nå, og er strålende fornøyd. Det beste med custommod er forøvrig batteritiden så langt.

Men å gjennomføre åpning av bootloader, rooting og det der styret var nervepirrende og dårlig forklart. Spesielt ettersom det er fort gjort å ødelegge telefonen på dette viset. :ph34r:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Mene, mobil er liksom det nye her i gården. Har hatt litt over en uke med Cyanogenmod nå, og er strålende fornøyd. Det beste med custommod er forøvrig batteritiden så langt.

Men å gjennomføre åpning av bootloader, rooting og det der styret var nervepirrende og dårlig forklart. Spesielt ettersom det er fort gjort å ødelegge telefonen på dette viset. :ph34r:

Ødela jo en som du sikkert hørte. Men i forigårs var jeg rimelig nervøs igjen ettersom MIUI 1.11.18 kom ut som OTA-oppdatering, og kunne bare trykke på "Update" så skulle den restarte, installere og restarte inn i 1.11.18...

Spurte litt rundt om andre hadde gjort det og om det var noen risiko som vanlig flashing, hørtes greit ut så jeg trykket "Update"

Tlf restarter, og nå står den bare på Samsung Galaxy-skjermen og henger, akkurat som den andre da den ble til brevvekt.

Kjente jeg fikk litt panikk og noe kvalm da, neste morgen da jeg kom hjem prøvde jeg det jeg prøvde og mislyktes med den forrige. Flashe stock ROM med Odin (Windows-verktøy fra Samsung for flash).

Laster ned riktig versjon. Starter Odin og gjør klar filen, telefonen booter heldigvis inn i Download mode (men ikke recovery), nervøs som f trykker på "Start"... SER UT TIL Å GÅ BRA :D Føler meg lettet.

Tlf går inn i bootloop. Noe redd, men dette kunne ikke være like ille som i stad. Bootet inn i recovery mode (som nå var nyflashet), wiped data/factory reset, flashed stock ROM igjen, reboot, YAAAAY! Suksess!

Da var det bare å gå i Download mode atter en gang, flashe CF-Root (kernel), inn i Recovery og flashe MIUI (ROM), inn i MIUI og flashe Siyah (kernel) og vips var telefonen god som gammel :)

Men fanken så redd jeg var for å måtte punge ut igjen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Derfor gjør man som meg, holder seg til det originale :D

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Fanken, ser ut til at ASUS Radeon 6690 kortet som har vært første kandidat på listen min, siden jeg begynte å spare ikke er i produksjon lengre. Og dermed får ikke nettbutikkene inn kortet mer :( Får vel begynne å se etter et nytt skjermkort.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Derfor gjør man som meg, holder seg til det originale :D

Det er jo ikke en gang halvparten så moro da :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hadde vært genialt med et sånt program. Sluppet å skru opp kabinettet om man ikke husker hvilken PSU man har :P

Stemmer det Plexim. Det finnes ingen signalkabler mellom PSU og HK, og om den så hadde det, så har den ingen protokoll som sier noe som helst spesifikasjoner eller hva slags PSU det er.

MEN, jeg husker det var et firma som la til en viss protokoll på PSUen, samt en USB-tilkobling, slik at du koblet til PSUen med USB fra vertsmaskinen på utsiden. Det følge vel også med et program som gjorde at du kunne justere viftehastighet, se hvilken PSU du hadde, samt lese av spenninger.

Disse var såklart dyrere, og ble vel aldri noen slager. ;)

Lurer på om jeg skal utvide sparingen til januar og skaffe meg et LGA211 system. Det blir jo den nye standaren fra 2012?

Tja, det kommer veldig ann på HVA slags system du tenker på å bygge. LGA2011 blir en oppgradering av den eldrende LGA1366, som ikke har blitt oppgradert på mange år nå. Sokkel 1155 vil jo fortsette å leve i beste velgående side om side med sokkel 2011.

Før så hadde Intel i hovedsak bare to typer platformer. Server-markedet og Privatmarkedet. Men etter sokkel 775, så delte Intel opp privatmarkedet, og da kom sokkel 1366 (Entusiast) og sokkel 1156 (budsjett). Serversiden har og vil fortsette med Xeon-standarden.

Som du sikkert vet så ble sokkel 1156 erstattet med sokkel 1155, og etter det virket det nesten som om markedet stoppet opp. Nå kommer endelig oppgraderingen til LGA 1366, som da blir hetende LGA2011.

Spørsmålet du må spørre deg er om du trenger Entusiast-funksjonene/ytelsen, eller om du ønsker å gå for budsjett-linja, som peiler seg inn på maksimal ytelse for pengene, men noe mindre fremtidsrettet og generelt sett lavere ytelse.

Mange glemmer dette skillet, og spesielt fordi de nyeste LGA 1155-prosessorene faktisk tok igjen de dårligste LGA1366 prosessorene på mange områder, men det var rett og slett fordi platformen begynte å bli gammel og var rundt 3 år eldre.

LGA 2011 vil by på både 6 og 8-kjernede* prosessorer (*etterhvert), med selvfølgelig HT og mange PCI-e-kanaler. Dette betyr langt bedre støtte for flere skjermkort uten at du risikerer å miste ytelse (f. eks støtte for 2xPCI-e 16x og samtidig Pci-e 8x for et tredje kort). Samt kommende PCI-e 3.0 standarden.

Ellers kan du installere mer minne, flere minnespor, samt over dobbelt så høy båndbredde på minnet.

En veldig god nyhet om man f. eks ønsker å bruke RAM-Disk, som da vil doble ytelsen sin, samt mulighet til å ha mye mer minne/større disk.

Forvent også flere Sata-porter (vanligvis) og generelt sett flere funksjoner.

Prosessorene vil også ha mer cacheminne, som visse applikasjoner og noen få spill tar godt nytte av. :)

MEN, det komemr til å koste. Ville vel ikke forventet noen billigere prosessorer enn 3500kr på den platformen egentlig. :) De starter der LGA 1155 slutter. Og hovedkortene vil også koste GODT over det dobbelte fra LGA 1155, men til gjengjeld så vil ingen hovedkort være direkte dårlige/"budsjett-ræl" som man fint kan finne i det laveste prissjiktet på LGA1155.

Selv hadde jeg aldri noen grunn til å gå over til LGA 1155, da jeg sikter meg kun etter entusiastprodukter, da jeg selv har LGA 1366 og ville ansett det som en nedgradering, til tross for at ytelsen nok kunne blitt øket littegran.

Så, er du en entusiast, eller en budsjett-øvre middelklasse? B)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Denne gangen har jeg bestemt meg for å ha det nyeste innen topp-kvalitet, high-end og ytelse :) Det er vel lite vits å kjøpe produkter som er på markedet da? Nå som det viser seg at det blir innkjøp i januar/neste år, så kan jeg dra prisen helt opp til 20.000kr. Jeg er spendt på hva NVIDIA holder på med, for det har vært stille fra de en stund innen skjermkort-komponenter.

Endret av Åsmund
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg hadde nok absolutt ventet til januartider ja. :)

Det tar fort et par uker å få skaffet eg LGA2011 skulle en tru, og spesielt i Nvidia leiren så ryktes det om noe rundt Januartider ja.

Lenge siden vi så noe helt nytt nå. GTX 580 var jo bare en liten effektivisering/nedkutting/åpning av kjernen til GTX 480. Mens GTX 590 bare var to kraftig nedklokkede GTX 580'er. Kjedelige greier med andre ord! (er litt sær, og ser heller at det er høyere antall transistorer, CUDA-cores etc.. enn at "Watt-tallet"/Tempen ligger lavere)

Store forhåpninger til GTX 600-serien dog. :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Blir kankje upgrade på meg også etter jul, får se om jeg har råd eller ikke. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Over jul kommer jeg vel til å handle litt jeg også, blir nok ikke mye internt på meg dessverre, trenger nytt tastatur, ny mus, nytt headsett og ny mobil, å siden jeg vil ha noe ordentlig noe så blir det vel ikke noe penegr til overs med det første :lol:

EDIT:http://itpro.no/supp...showtopic=78945

lyst på tilbakemedlinger :P

Endret av Plexim
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er jo ikke en gang halvparten så moro da :P

Akkurat, og når man først får det til så har man jo ganske så mye å fikle med, også! :P

Heldigvis er Nexus One så og si umulig å ødelegge under en slik prosess, sies det, så sånn sett er jeg vel sikker. Men så sa de jo også at guiden jeg fulgte var korrekt, noe den faktisk ikke var. Såe. :ph34r:

Hadde vært jævlig kjipt å oppleve det samme som Kakeshoma iallefall!

Uansett, til neste år blir det ny telefon. Nyeste Nexus er hva jeg sikler etter, og rundt i mars en gang så må jo prisen ha sunket litt på den, vil jeg tro. :wub:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Oioioi!

X79.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Dato og tid for siste filendring: 2011:11:11 på bildet du postet. :o

Men har du kilde?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Asus Rampage IV Extreme, X79 så jo faktisk veldig bra ut. :)

Foreløpig ganske skuffet over EVGA sine hovedkort denne gangen. For få Sata-innganger (bare 6 interne, der to er SATA III), og SATA III eksterne. Får bare plass til halvparten av diskene mine da....

Et absolutt minimum må vel være noe som 8-interne, men aller helst 9-10 stykk. Det bør jo også være noe ala 4stk SATA III-porter.

Hovedkortene til EVGA har bare fire RAM-slots, som også blir altfor lite til et slikt oppsett. Blir svindyrt å bytte ut alle RAM-brikkene i svært kompakte RAM-brikker. Pluss for 20 USB-innganger og Quad-SLI på de dyreste, men holder ikke for at jeg skal gidde å kjøre en oppgradering.

Deres gamle X58-serie var jo langt bedre spec'ed. (seks DIMM-slots, og 10 Sata-innganger)

Spesielt synd med så dårlig tilkoblingsmuligheter når de er av såpass god kvalitet, og er utmerket til å overklokke.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Eldre ektepar i banken da en raner kom inn og skrek: hit med penga. Den eldre mannen la handa på ranerens skulder og sa: Jeg er sivil betjent! Raneren stakk... Kona ristet på hodet og sa: Jens du er ikke sivil betjent, du er senil dement!

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive