Den nye, store chattetråden

14 873 innlegg i emnet

Skrevet

? Kan da fint lagre bilder i både JPG og PNG etc.. som er langt større enn det. o,O

Bruker dog GIMP.

Gikk ikke an å lagre til JPEG i Photoshop iallefall. Nå er det ikke jeg som sitter med det heller, men en kollega. Men fikk komprimert filen i en .rar-fil og lastet opp via dropbox så det løste da seg.

Ser at maks fysiske størrelse i JPEG er 65000x65000, så det burde da gå i grunn.. Merkelig.

kan jeg skryte litt her folkens så har jeg tatt av meg 90 kg og sluttet og røyke.

en gang så jeg slik ut: http://imageshack.us...24072008016.jpg

Jeg veier 87 kg i dag

:o

Det der er respekt! Krever vel enorm viljestyrke også. Hvor lang tid brukte du på å gå ned såpass?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

jeg var igjennom fedme oprasjon 1/2-2010. jeg har hatt 2 liv.. Jeg begynte august 2008 da vekten sto på 180 kg. Jeg la om kosthold og begynte med og trene. 1/2-2010 veide jeg 140 kg.

Føre dere sier at oprasjon er en snar vei kan jeg bare fortelle: Det finnes ingen snar vei, men dette snudde meg og hvem vet om jeg i heltatt hadde sittet her med livet i behold..

mange kaller fedme orasjon for en snar vei siden du går ned veldig raskt, men for meg var den min reddnings vest eller som jeg sier: det var dette jeg trengte for og snu en dårlig trend. jeg var jo flink yoyo slanker

Endret av keiko99
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Noen ganger er det vel nødvendig med slike operasjoner ja. Jeg skal ikke si at dette var en "enkel utvei" iallefall. Det er heller ikke risikofritt med en slik operasjon vil jeg tro. Men er ikke mange som kan skryte på seg å ha halvvert vekten på noen år iallefall! :P Man får jo også bedre livskvalitet av å ha en litt sunnere livsstil også, så er stortsett bare bonuser ved det.

Jeg for min del veier mellom 80 og 83kg. Har litt "flubber" som dingler her og der, men det er ingen krise enda. Var tyngre som student, med nærmere 90kg som vekt. Er forøvrig ca 1.80 høy. Trener litt av og til når sjansen byr seg, på treningsstudio og litt sykling. Er ikke mye som skal til for å holde vekta i sjakk heller, men det er viljestyrken og "ork" som vanligvis setter en stopper for det. Iallefall slik det er hos meg. Men oftest ender jeg opp med å ligge på soffa'n og se film med potetgullskåla innen god rekkevidde når jeg egentlig burde rørt litt på meg. :P

Men har aldri vært i nærheten av å miste så mye vekt som du har da, så du skal ha enormt med respekt for å klare noe slikt. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det var tøft og innnrømme at jeg ikke hadde kontroll på vekten. Jeg fikk tilbud om oprasjoner føre jeg august 2008 måtte inn se at dette hadde jeg ikke kontroll over. Så finnes det bakside.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Moin` folks :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kvarter for sent det, Åsmund. Skulle ikke du opp FØR klokka 1030??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Pøh :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du skrev jo det igår asmund :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Ja okei, men så bjeffa nabohunden no inni h* så jeg fikk ikke sove <_< Ble rundt halv 01 før jeg ble trøtt :P

Endret av Åsmund
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg hadde heller godt for en 2500k cpu om du skal overklokke, da den har ulåst multiplier. Om du ikke skal overklokke er det et fint oppsett :)

Har ingen planer om å overklokke, nei.

Maskinen blir vel brukt slik den er, ferdig med det :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Skal med 16GB minne da? 6GB holder lenge for de aller fleste. Og kjøleren er valgt bevisst?? :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har ingen planer om å overklokke, nei.

Maskinen blir vel brukt slik den er, ferdig med det :)

Men da er det jo greit :-) ser nå greit ut.

Klykken: Ram er jo så billig, så hvorfor ikke kjøpe mye? Jeg sliter med 4gb

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Skal med 16GB minne da? 6GB holder lenge for de aller fleste. Og kjøleren er valgt bevisst?? :P

Jeg har 18GB minne nå.... Hadde 6 GB, men så kom jeg over 12GB på tilbud....klarte ikke å la være.

Det er ofte bruken av minne passerer 12GB så Windows benytter det om du har det...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

kan jeg skryte litt her folkens så har jeg tatt av meg 90 kg og sluttet og røyke.

en gang så jeg slik ut: http://imageshack.us...24072008016.jpg

Jeg veier 87 kg i dag

Det er da helt sykt!!! Du har "mistet" mer enn hele meg! Jeg er 189cm og veier i underkant av 78kg nå. Holder på å prøve å gå ned noen kilo, men det er ikke enkelt når jeg er anti-treningsnarkoman og godtegris til tusen...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Sånn ser sykkelen min ut: http://imageshack.us/m/535/8385/sykkelen003.jpg

trenger dere ett lite bevis på at den blir brukt (11 mai): http://www.endomondo.com/workouts/10825822

en gang så jeg slik ut: http://imageshack.us/m/828/6545/24072008016.jpg

Jeg veier 87 kg i dag

Holy shit. Dæven, det står det respekt av altså. :)

Men hvordan var det du innså at "nok er nok"? Har du sakte men sikkert økt i vekt hele livet, eller var det en spesiell periode der det skjøt frem? Det er jo ikke akkurat slik at 180 KG kommer plutselig.

Det er da helt sykt!!! Du har "mistet" mer enn hele meg! Jeg er 189cm og veier i underkant av 78kg nå. Holder på å prøve å gå ned noen kilo, men det er ikke enkelt når jeg er anti-treningsnarkoman og godtegris til tusen...

Haha, Fade, det kan da umulig være noe å slanke bort om du veier 78 KG med 189cm høyde!? Veier selv ca 72 KG, er 180 høy, og fettet glimter i sitt fravær. (prøver faktisk å gå 3-4 KG opp i vekt) :P

Kan vel ikke helt se for meg at det kan være noe særlig fett igjen på deg heller. :rolleyes:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hva tror dere om denne lista da? :D

PC-innmat

Mrk: jeg er bare ute etter positive/negative kommentarer..

Det er en stund siden jeg satte sammen en pc på nettet nå, og ønsker feedback på om jeg ligger i "rett gate" eller om jeg er på bærtur :P

Tja, det kommer jo litt ann på hva du ønsker da og ser etter da.

1. Du sier du ikke skal overklokke, ok, men da ville jeg kanskje ikke hatt en SÅ dyr kjøler. Det blir litt overkill.

Denne er faktisk ikke så mye dårligere, samt at den er svært stillegående:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=400723

Men billigere, det er den. :)

2. Hvilke krav setter du til hovedkort. Du har jo valgt et over middels dyrt HK, noe som er vanlig om man skal overklokke, eller trenger masse tilkoblingsmuligheter, samt SLI og CF. Er dette noe du trenger, eller holder det f. eks med: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=626992#extra

3. Gå heller for Intel 2500K, da denne er mer verdt på bruktmarked, samt da har du muligheten til å overklokke om du ombestemmer deg. Den koster ikke en krone mer, så hvorfor ikke.

Samt det følger med et gratis PC-spill om man er intressert. ;)

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=635044

Win-Win

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

For et drittvær :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Skal se etter oppdateringer på min PC snart jeg også. Dvs skifte ut hovedkort, prosessor og minne. Samt kanskje en SSD. Videre pakke alt i et rosa HTPC-kabinett og se at kvinnfolket blir hæppi når den plasseres på stua. :D

For et drittvær :(

Pff.. Du sitter vel inne likevel, så whats the problem? :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

HVA!? Et ROSA-kabinett i stua. Det må da se grufult ut. Alle farger må da være mye bedre enn det. Med mindre dere har rosa stue, elelr rosa møblemang da... :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hos meg er ALT rosa! :D Rosa møbler, rosa vegger, rosa roser og rosa rosafarge. :wub: Rosa ftw!

Men så er jeg fargeblind også da.. (true story)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Pff.. Du sitter vel inne likevel, så whats the problem? :P

Jeg har vært ute å gått i dag!10# Gikk til musikkforretningen med keyboardet da jeg var i byen. De sa de skulle sende det til Yamaha-Norge for å få sett på delen, når jeg sa at jeg ikke fikk kontakt fra PC til UBS-inngangen til midikeyboardet. Håper det ikke blir borte så altfor lenge, for det er et slit å sitte å trykke inn noter på Fruity Loops med musen :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Haha, Fade, det kan da umulig være noe å slanke bort om du veier 78 KG med 189cm høyde!? Veier selv ca 72 KG, er 180 høy, og fettet glimter i sitt fravær. (prøver faktisk å gå 3-4 KG opp i vekt) :P

Kan vel ikke helt se for meg at det kan være noe særlig fett igjen på deg heller. :rolleyes:

Kan være at jeg er vant med at magen skal og har vært helt flat (i militæret hadde jeg samme høyde, men da var jeg 60kg...) Nå begynner jeg å ane at det er noe som fester seg der og det liker jeg ikke...hehe. Er vel redd at om det får bare utvikle seg videre så blir det vanskelig å hente seg inn igjen. Har da gått opp 18kg på de siste 14 årene.

Buksene jeg brukte i 1994 passer fremdeles, men forskjellen er at jeg ikke trenger belte lenger...

Endret av Fade
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Buksene jeg brukte i '94 er slengt i søpla. Men i 94' var jeg 10 år, så hadde de passet nå ville jeg blitt litt i overkant skremt. :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kan være at jeg er vant med at magen skal og har vært helt flat (i militæret hadde jeg samme høyde, men da var jeg 60kg...) Nå begynner jeg å ane at det er noe som fester seg der og det liker jeg ikke...hehe. Er vel redd at om det får bare utvikle seg videre så blir det vanskelig å hente seg inn igjen. Har da gått opp 18kg på de siste 14 årene.

Buksene jeg brukte i 1994 passer fremdeles, men forskjellen er at jeg ikke trenger belte lenger...

Woha! 60 KG når du var i militæret. Det kan umulig være helt sundt. Merk at det tilsier en BMI på 16,8 og er godt under grensen til undervektig. Så om du sammenligner deg opp mot DET, så skjønner jeg jo at du synes at du har lagt på deg litt. Men da kan jeg forsikre deg om at du foreløpig er helt normalvektig, og treffer rimelig nøyaktig der mange atleter liker å holde seg. (på rundt 21-22 i BMI) Som da også er midt mellom normal og undervektig.

Om du synes magen blir litt slapp, så er det bare å trene opp ABS'ene litt, så strammer magen seg opp når den trenger å se sweet ut. :D

Ta Sittups minst en gang i uka/dagen... mens du ser på TV! (på stuegulvet)

haha, konklykken! :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Veier i overkant av 55... Eller i underkant.

Og er aaaaalt for tynn, men klarer ikke legge på meg en kilo. Kan være to grunner til det, ene er at jeg bare er sånn og vil begynne å vokse mer oppi åra (30~), den andre er noe man ikke snakker om for da blir jeg syk og dør. Sånn er det.

Tjente en tusing i dag :) Flotte greier.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive