Den nye, store chattetråden

14 882 innlegg i emnet

Skrevet

Så det er egentlig "svindel" å prøve å lure garantien? :P Hører noe antydning til torden her også, men det er langt unna :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja, å ødelegge et produkt selv og prøve å få det reparert gratis vha garanti, reklamasjon osv er det samme som svindel. Det bidrar til at prisene øker.

Det samme er det om du graver ned bilen i naboåkeren og ringer forsikringsselskapet og sier bilen er stjålet. Svindel det også, og det bidrar til at forsikringen blir dyrere.

Eller som når en ny iPhone blir lansert og folk ødelegger den de allerede har og prøver å bruke forsikringen til å få den nyeste.

EDIT:

Ikke lenge til ny sesong av top gear, nå! :D I juni skjer det. Noen sier 12. men, who knows! Skal iallefall se!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kanskje jeg heller skal satse på å kjøpe et nytt og bedre midikeyboard. Det begynner jo å bli litt gammelt siden jeg har hatt det i 2 år :unsure:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Klykken: På vilken kanal da? :) Følger litt med på top gear jeg :D

Åsmund: Var det bare usb kabelen som var defekt? Er ikke vanskelige saken og lodde på en ny en da, om man har utstyr for det :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ikke kabelen. Usb-inngangen på midikeyboardet :( Jeg har ikke kunnskap nok eller verktøy til å lodde ting :P Men nå har jeg spilt meg igjennom den mest vanskeligste delen i The Legend Of Zelda - Ocarina Of Time, IGJEN (Pga. manglende lagring sist), så nå blir det godt med cola å pizza :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

aha, selve pluggen du setter usb kabelen inn i altså? I see, ikke så komplisert det heller, men ikke lett heller :P

Du må jo huske å lagre åsmund. Kankje du skal lage et script som autolagrer for deg vært 5. minutt? :P

du og cola&pizza... :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kankje du skal lage et script som autolagrer for deg vært 5. minutt? :P

Ikke lett på Nintendo Wii :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Åja, trodde du mente på pc jeg.. :P Klarte ikke å koble alt sammen der, for det var jo først snakk på et keyboard, så plutselig Wii.. :lol: Srry, my mistake :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Haha :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Fort gjort å blande sammen ting da :lol:

Lurer egentlig på hva jeg skal finne på jeg. Kankje jeg skal ordne et midlertiglig feste til 19" tv'en og koble opp igjen gamecuben? :P Lenge siden jeg har spilt på den altså.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Men nå blir det natta her om jeg skal komme meg opp før kl. 10 i morgen :) Så får vi se hva de sier om keyboardet. Kan hende det bare er en filleting som må til for å fikse usb-inngangen også :P

Endret av Åsmund
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg legger meg nok ikke før rundt 23, men sovner ikke uansett før rundt 1.. :P Og enda klarer jeg å stå opp klokken 06.30, dog, noen ganger våkner jeg klokka 6, siden jeg hører min mor stå opp.. :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

hater og sitte med dårlig føleser ;)

kan en spørre om forbruker spørsmål her inne ?

Endret av keiko99
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kjør på.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

ok trodde bare jeg skulle lage ny tråd :)

kjøpte en sykkel (verdi 20 000) av sport 1 mysen. Nå legges dem ned, men det har vært en feil med sykkelen siden jeg kjøpte den. han vet hva som må gjøres,men kan ikke bestille varer siden han legges ned. Jeg kan få G-sport mysen til og utføre det, men det er sikkert ikke snakk om store beløpet jeg må ut med, men jeg føler liksom at jeg har prøvd og si til sport 1 den feilen hele tiden. Han har vært veldig snill mot meg og prøvd og reparere den (ikke bytte delen)

feilen er den som skal løfte kjeden opp forand på dem 2 drevene som er der. Den delen løfter opp, men den delen vil ikke gire den igjen. jeg kjøpte jo sykkelen med 1 års garanti... er ikke dette en garanti sak ?

Det er ikke bare derfor jeg sitter med dårlig følese.. mange andre ting, men det vil jeg ha for meg selv :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg fant ut at sukkettholderene ikke er spesielt solide :angry: Ble ihvertfall en kopp te på meg før jeg stikker til frisøren.

måtte du plukke opp igjen sukkettene fra gulvet eller, kjenner igjen det problemet hvertfall

Fort gjort å blande sammen ting da :lol:

Lurer egentlig på hva jeg skal finne på jeg. Kankje jeg skal ordne et midlertiglig feste til 19" tv'en og koble opp igjen gamecuben? :P Lenge siden jeg har spilt på den altså.

du kan få kjøpe veggfeste av meg da, evt bytte mot noe du ikke trenger

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ble litt vel tidlig å forsøke å få noe søvn kl. 20. Hvertfall når bikkja som bor på en gård 1km unna meg står ute å bjeffer <_<

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

så mange svarte meg ja :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

så mange svarte meg ja :D

De må vel finne seg i å rette feilen eller tilby nytt produkt om de fortsatt er i drift!

Er ikke ekspert på område da.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

ok trodde bare jeg skulle lage ny tråd :)

kjøpte en sykkel (verdi 20 000) av sport 1 mysen. Nå legges dem ned, men det har vært en feil med sykkelen siden jeg kjøpte den. han vet hva som må gjøres,men kan ikke bestille varer siden han legges ned. Jeg kan få G-sport mysen til og utføre det, men det er sikkert ikke snakk om store beløpet jeg må ut med, men jeg føler liksom at jeg har prøvd og si til sport 1 den feilen hele tiden. Han har vært veldig snill mot meg og prøvd og reparere den (ikke bytte delen)

feilen er den som skal løfte kjeden opp forand på dem 2 drevene som er der. Den delen løfter opp, men den delen vil ikke gire den igjen. jeg kjøpte jo sykkelen med 1 års garanti... er ikke dette en garanti sak ?

Det er ikke bare derfor jeg sitter med dårlig følese.. mange andre ting, men det vil jeg ha for meg selv :)

Tja, en kjedelig sak. Antar det funket dårlig å stramme wieren til giremeklanismen, som sikkert må byttes. Er veldig vant med dette, men så har jeg aldri hatt en sykkel til noe i nærheten av 20 000, og da skjønner jeg jo at man forventer noe mer.

Om produsent har en garanti på sykkelen så kan du jo prøve å kontakte dem. Du har såklart reklamasjonsrett, men den blir jo blåst rett ut av vinduet når butikken legger ned. (når noen går konkurs, så er det kunder og leverandører som får svi)

Har da en haug med datadeler som egentlig burde blitt levert inn på reklamasjonsrett, men siden butikkene jeg har handlet i er konkurs, så blir jeg nesten nødt å glemme det.

Deriblandt en tilnærmet fin mobiltelefon (med noen mindre problemer) til 5200kr, som forsvant i "systemet" mens Amentio gikk konkurs. Den var inne på reperasjon (som jeg kunne gjort selv), men siden de gikk konk, så hørte jeg ikke noe mer fra de... :ph34r: Det var den mobilen borte.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ingen format takler bilder i sånn skala. Da hadde jeg jo selvsagt gjort det. :P Men vi komprimerte driten i .rar (ble ca 1Gb størrelse) og opprettet en dropbox-konto som de som skal ha dette får laste det ned fra.

? Kan da fint lagre bilder i både JPG og PNG etc.. som er langt større enn det. o,O

Bruker dog GIMP.

Nope, jeg får med meg det meste med falkeøyne! :)

Men ja, man kan ikke klage på den runden av husverten i alle fall! ;)

Og trøndere er en egen rase, så deal with it ;)

Haha! Ja du kan så si. Ja, jeg digger trøndere, og speseilt trønderjenter. :wub:

Men var tydeligvis ikke godt nok forberedt på akkurat hvor hardcore trøndere faktisk er. :P

Hehe, Andrull er skikkelig player ja.. :P

Nice

B) Lol. Hva skal da en stakkars student i eksamenstiden gjøre da? :rolleyes: Kan jo ikke gå særlig mye ut heller. Da gjelder det å utnytte seg av tilbudene som byr seg i hverdagen. :lol:

A man's got to do, what a man's got to do.

lol. Skitne mannen! :ph34r: tjihi

It is in such harsh times that I have to get my hands a bit dirty. :ph34r:

Gutter er gutter. ;)

Men den store gladnyheten er jo at jeg er ferdig med fysikkeksamen! Woho! Trodde det skulle gå til helvette, men fikk litt medvind fra fru fortuna i dag, for første gang!

Fikk to nesten samme oppgaen som jeg gjorde i går kveld. B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

jeg må fortelle noe moro om dere syns det er moro da, for når du Andrull snakker om konkurs så kom jeg på at en gang kjøpte jeg en pulsklokke til 500 kr og jeg var så missfornøyd med den og da jeg skulle sende den i retur og kreve penga gikk dem konkurs. jeg bare hørte med forbrukerrådet om hva jeg skulle gjøre og etter vært tikket det inn en mail fra advokaten til det boet der penga ble satt over til meg.. jeg fikk den gang kvittering...

Jeg vil bare si at sport 1 går ikke konkurs, men legger ned føre konkursen...

Det er selve den gir sifteren som ikke er i orden.. jeg kan ringe sport 1 kjeden og høre da :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hva tror dere om denne lista da? :D

PC-innmat

Mrk: jeg er bare ute etter positive/negative kommentarer..

Det er en stund siden jeg satte sammen en pc på nettet nå, og ønsker feedback på om jeg ligger i "rett gate" eller om jeg er på bærtur :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg hadde heller godt for en 2500k cpu om du skal overklokke, da den har ulåst multiplier. Om du ikke skal overklokke er det et fint oppsett :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive