Får ikke logget av terminalserver

2 innlegg i emnet

Skrevet

Hei

Har et problem med eksternt skrivebord.

Når jeg skal logge av eksternt skrivebord etter endt arbeidsøkt får jeg ikke lukket sesjonen. Det kommer ikke opp "logg av.." ved å trykke på startknappen.

Kan heller ikke trykke på X-en i den gule lille boksen i midten øverst på skjermen. Faktisk virker det ikke som om noe av det jeg trykker på i den gule boksen registreres.

I dag avslutter jeg dette ved hjelp av ctrl-alt-del på lokal maskin..

Noen forslag?

Info:

kobles opp fra en maskin med WinXP Pro SP3 mot en Windows 2003 server. Kan kjøre alle andre programmer normalt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei

Har et problem med eksternt skrivebord.

Når jeg skal logge av eksternt skrivebord etter endt arbeidsøkt får jeg ikke lukket sesjonen. Det kommer ikke opp "logg av.." ved å trykke på startknappen.

Kan heller ikke trykke på X-en i den gule lille boksen i midten øverst på skjermen. Faktisk virker det ikke som om noe av det jeg trykker på i den gule boksen registreres.

I dag avslutter jeg dette ved hjelp av ctrl-alt-del på lokal maskin..

Noen forslag?

Info:

kobles opp fra en maskin med WinXP Pro SP3 mot en Windows 2003 server. Kan kjøre alle andre programmer normalt.

Det er ikke alle terminaltjenere som har "log off" aktiv, fordi en ønsker å ha brukere disconnected og ikke logget av.

Dersom du kjører dette som en RDP, så skal du på din egen maskin kunne "Drepe" prosessen (mstsc.exe), du vil da bli disconnected og skal da i utgangspunktet fortsette samme sted som du var når du koblet ned. Har du oppgradert til nyeste versjon av RDP-klient?

Om du ikke for koblet av med å krysse av på "Krysset" så er det noe som ikke helt er som det skal, sjekk loggen din og se om du finner noe informasjon der.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive